  • 1. Data: 2019-02-02 17:15:27
    Temat: DEBET a karta debetowa
    Od: z <...@...pl>

    Co ma wspólnego karta debetowa z debetem na koncie i dlaczego tak się
    nazywa.
    Chcę zrozumieć zanim z przymusu zostanę w końcu posiadaczem "KARTY" :-)

  • 2. Data: 2019-02-02 17:24:40
    Temat: Re: DEBET a karta debetowa
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 2 Feb 2019 17:15:27 +0100, z napisał(a):

    > Co ma wspólnego karta debetowa z debetem na koncie i dlaczego tak się
    > nazywa.

    Nazywa się tak bo bank pilnuje żebyś nie zrobił debetu. Jak zażądasz
    więcej niż masz na koncie to dostaniesz odmowę.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2019-02-02 17:38:22
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 2 Feb 2019 17:24:40 +0100, Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    wrote:

    >Nazywa się tak bo bank pilnuje żebyś nie zrobił debetu.
    To przy kredytowej bank pilnuje żebym nie wziął kredytu? :)

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 4. Data: 2019-02-02 18:01:40
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-02-02 o 17:38, WAM pisze:

    > To przy kredytowej bank pilnuje żebym nie wziął kredytu? :)

    DOBRE :-)

    I wychodzi na to że w na jednym koncie/banku trzeba by mieć 3 karty
    - debetową jak każdy biały człowiek (grubo) ;-) żeby wydawać swoje
    pieniądze z konta.
    - kredytową bo nie wszystkie sklepy (internetowe akceptują)
    i tu jest najciekawszy debilizm że najpierw wydajesz pieniądze z kredytu
    choćbyś miał na koncie miliony. Ciekawe dlaczego jest to uważane za
    bezpieczniejsze pieniądze dla sklepów bo pochodzą z kredytu udzielonego
    przez bankowca a nie od jego klienta bezpośrednio.
    - I teraz najśmieszniejsze - przydałaby się karta przedpłacona do
    transakcji w necie bo mimo że niby w kredytowej można _wycofać_ zakup
    ale przy niedoskonałości technologi bankowej i panoszących się wirusach
    mogą skutkować wyczyszczeniem konta. PRZERAŻAJĄCE! Ładna pani w banku
    mnie ostrzegała.

    I po tych wyjaśnieniach w placówce ;-) zaprezentowaniu kosztów i
    procedury którą muszę spełnić żeby zamienić moje rodzinne konto na
    nowocześniejsze, przyzwyczajeniu się do nowych warunków i czasie który
    muszę poświęcić mam jeszcze mniejszą ochotę do posiadania karty.

    Chyba zdecyduję się na Revolut Jedna karta na 3 osobową rodzinę.
    Ale niedobry klient ;-)

  • 5. Data: 2019-02-02 18:10:45
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 02 Feb 2019 17:38:22 +0100, WAM napisał(a):

    > To przy kredytowej bank pilnuje żebym nie wziął kredytu? :)

    Dokładnie tak :) Gratuluję domyślności. Wygrałeś konkurs na najgłupszą
    wypowiedź na grupie w tym miesiącu :)

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2019-02-02 18:18:23
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A którym to banku masz tą ładną panią?
    Pewnie to przez nią posiadanie konta może generować koszty.
    Z moich 13 (banków, nie kont, bo np. w santanderze mam 16 kont) koszty generować może
    tylko 3.
    Jak chcesz darmową kartę bez drobnych druczków to zapytaj na grupie, a nie szukaj
    mniejszego zła w obecnym banku.

    Nazwa "karta debetowa" jest myląca nieco.
    Po angielsku uznanie rachunku to "credit" (credit oczywiście oznacz też kredyt), a
    obciążenie "debit".
    Więc "debit card" to karta, którą operacje obciążają rachunek posiadacza - ale nie
    muszą (choć mogą) powodować debet.
    Oczywiście "credit card" to nie jest karta, którą operacje uznają rachunek
    posiadacza, tylko karta, która wydano do przyznanego kredytu.
    Sklepy wolą karty kredytowe, bo posiadacza zwykle bank jakoś sprawdził, a debetówkę
    może dostać każdy słup z ulicy.
    Poza tym karty devetowe visa czy mc to wcale nie jest popularny na świecie wynalazek,
    zwykle w kraju jest lokalny system debetowy, a visa/mc to tylko kredytówki.
    Więc żyjąc w PL masz szansę, że sklep przyjmie Ci debetową visę/mc jako "kredytową".
    Ale pamiętaj - na karcie kredytowej kredyt jest darmowy, jeśli oddasz przed terminem
    wskazanym na wyciągu.
    Więc to, że najpierw wydajesz kredyt, zdecydowanie ma sens.

  • 7. Data: 2019-02-02 18:21:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Skąd masz tą pewność?
    Hint: ja mam debetówki chodzące offline. Co prawda tylko pikacz do 50zł (od czerwca
    ma być 100zł) - ale kilka razy się da. A na koncie mogę mieć 0zł i bank mnie nie
    upilnuje przed zrobieniem debetu - np. przy kupowaniu po jednej flaszce ;P

  • 8. Data: 2019-02-02 18:47:25
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    może tylko 3.
    > Jak chcesz darmową kartę bez drobnych druczków to zapytaj na grupie, a nie szukaj

    Mam jedno konto z kilkoma poleceniami zapłaty. Jest mi z tym dobrze.
    Po co mi kolejne i nowy numer?
    Czy przenoszenie numery konta w końcu działa czy nie działa?

> [...]
    > Oczywiście "credit card" to nie jest karta, którą operacje uznają rachunek
    posiadacza, tylko karta, która wydano do przyznanego kredytu.

    Dzięki za wyjaśnienia.

    > Sklepy wolą karty kredytowe, bo posiadacza zwykle bank jakoś sprawdził, a debetówkę
    może dostać każdy słup z ulicy.

    Tu mnie zmartwiłeś. Gdy mam debetową i konto w banku to mogę być słupem
    i oszustem? Nie sprawdzili mnie przez fafnaście lat i kredyt hipoteczny?

    > Ale pamiętaj - na karcie kredytowej kredyt jest darmowy, jeśli oddasz przed
    terminem wskazanym na wyciągu.
    > Więc to, że najpierw wydajesz kredyt, zdecydowanie ma sens.

    Pokrętna tendencyjna logika.

    A nie mądrzej by było gdyby w momencie wyczerpania środków w grę
    wchodził bank i wspaniałomyślnie udzielał "darmowego" (cholera już
    przesiąkam tym gównem ;-) ) kredytu?

    Teraz jeszcze pytanie:
    Czy domyślnie karta jest spłacana automatycznie ze środków na koncie
    (jak mawia ładna pani z okienka) czy trzeba coś ustawiać, pamiętać,
    doładowywać?

  • 9. Data: 2019-02-02 18:48:57
    Od: z <...@...pl>

    Wygrałeś konkurs na najgłupszą
    > wypowiedź na grupie w tym miesiącu :)

    Nie jest głupia tylko celna i obnażająca politykę banków.
    Można było w Polsce nazwać inaczej albo nie spolszczać ;-)

  • 10. Data: 2019-02-02 19:39:53
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    z pisze tak:

    > Co ma wspólnego karta debetowa z debetem na koncie

    Obie rzeczy to zuo. Jak w kantynie spadały obroty to chytra
    szefowa załatwiła terminal i teraz pieniąszki uciekajom ;)

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza