  • 1. Data: 2005-01-31 16:40:10
    Temat: DC i AMEX
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    Orientujecie się może na czyich terminalach można autoryzować już DC, a
    gdzie AMEX?

    Chodzi mi o POSy firm: POLCARD, eCARD, BZWBK, CITI i PeKaO.
    Są jakieś inne swoją drogą?

    Tomek

    PS. I jeszcze jedno na czyich POSach można autoryzować karty chipowe?

  • 2. Data: 2005-01-31 19:06:21
    Temat: Re: DC i AMEX
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > gdzie AMEX?
    >
    > Chodzi mi o POSy firm: POLCARD, eCARD, BZWBK, CITI i PeKaO.

    To nie są tajne, ani poufne informacje ;-)
    wystarczą google 1-2 minuty...

    DC - eService i PolCard
    http://www.dinersclub.pl/index.html?id=27
    AMEX
    PeKaO, PolCard, WBK oraz od niedawna eCard
    http://www10.americanexpress.com/sif/cda/page/0,1641
    ,8028,00.asp?#a3
    http://www.ecard.pl/news.php?tp=2&nid=26&m=p&mn=3

  • 3. Data: 2005-01-31 20:23:05
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    > DC - eService i PolCard
    > AMEX - PeKaO, PolCard, WBK i eCard

    Dzięki za informacje, ale..., taka jest teoria...

    Macie może jakieś doświadczenia gdzie faktycznie da się płacić tymi
    kartami?...
    Miałem kilka problemów z płatnością AMEXem w POSach PEKAO - podobno to
    typowe... W POLCARDzie - autoryzowali telefonicznie :-(
    W BZWBK - przechodzi momentalnie...
    Aby nie robić problemów w końcu i tak często płacę VISĄ...

    Napiszcie o Waszych praktycznych doświadczeniach z korzystania i z DC, i
    AMEX. Także o lokalizacjach, np. jakie stacje przez kogo są obsługiwane,
    sklepy, kina, płatności telefoniczne, itp.
    Czy mieliście jakieś problemy z tymi kartami?

    Tomek

    AMEXem nie mogłem płacić XII/I lub z problemami (nie pamiętam czyje POSy) w:
    - Neste24,
    - Intermarche,
    - EUROApteka (autoryzacja telefoniczna) (PEKAO);
    - EUROApteka (odmowa) (PEKAO);
    - sklep Iwonicz (odmowa) (PEKAO);
    - Park Wodny Kraków;
    - Abra (autoryzacja telefoniczna);
    - różne sklepiki (autoryzacja telefoniczna) (POLCARD);

  • 4. Data: 2005-01-31 21:04:52
    Od: "mm" <j...@c...barg.sv>

    S.T. <n...@p...onet.pl> wrote:
    > DC - eService i PolCard
    > http://www.dinersclub.pl/index.html?id=27

    Ja juz zrezygnowałem z Dinersa. Od 3 lat zapowiadali, ze zwiększa
    akceptacje..... Ja nie doczekałem zmian :)
    PJO pisał, ze nadal nie mozna płacić w eService.....

  • 5. Data: 2005-01-31 21:36:38
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    mm wrote:

    > Ja juz zrezygnowałem z Dinersa. Od 3 lat zapowiadali, ze zwiększa
    > akceptacje..... Ja nie doczekałem zmian :)
    > PJO pisał, ze nadal nie mozna płacić w eService.....

    Mnie się chwalili, iż od lutego będzie akceptacja w BZWBK, a potem ma
    być (marzec/maj) w PEKAO...

    A, że luty już za chwilę...

    Tomek

  • 6. Data: 2005-01-31 22:11:37
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Ja juz zrezygnowałem z Dinersa. Od 3 lat zapowiadali, ze zwiększa
    > akceptacje..... Ja nie doczekałem zmian :)
    Właśnie dziś złożyłem rezygnację ze wznowienia,
    musiałem dzwonić bezpośrednio do DC,
    bo w PKO mają mniej niż blade pojęcie o tej procedurze
    -w oddziale twierdzili, że już za późno,
    bo trzeba min. 63 dni przed... (trzeba 33)
    -w kartolini twierdzili, że można zastrzec z datą bieżącą,
    a tylko zrezygnować ze wznowienia po upływie ważności się nie da...

    > PJO pisał, ze nadal nie mozna płacić w eService.....
    Fakt, że nie udało mi się trafić na żaden nowy punkt ze znaczkiem DC.
    Mniej akceptowalnej karty (m-narodowej) w Polsce chyba nie ma,
    może JCB, ale tej u nas chyba nie wydają?

    ps. do autora wątku,
    ale lepszy pakiet ubezpieczeń niż do DC
    będzie Ci ciężko znaleźć, tu daję DC++ ;-)

  • 7. Data: 2005-01-31 23:18:07
    Od: "mm" <j...@c...barg.sv>

    S.T. <n...@p...onet.pl> wrote:
    > Właśnie dziś złożyłem rezygnację ze wznowienia,
    > musiałem dzwonić bezpośrednio do DC,

    Ja zrezygnowałem przy okazji umowy o kartę. Poprostu nie odesłałem "umowy",
    wysłałem za to na wszelki wypadek wypowiedzenie :)

    > Fakt, że nie udało mi się trafić na żaden nowy punkt ze znaczkiem DC.

    Pewnie dodatkowe umowy albo co...

    > Mniej akceptowalnej karty (m-narodowej) w Polsce chyba nie ma,
    > może JCB, ale tej u nas chyba nie wydają?

    JCB tylko w Japonii :)

    > ps. do autora wątku,
    > ale lepszy pakiet ubezpieczeń niż do DC
    > będzie Ci ciężko znaleźć, tu daję DC++ ;-)

    Prawdziwy AmEx ma identyczne ubezpieczenie, a na dodatek ma ubezpieczenie
    _spóźnienia_ bagażu :)
    Szkoda czasu na Dinersa. Ta karta jest bez sensu. Ciągle tylko obiecują
    różne rzeczy, a nic sie nie zmienia....

  • 8. Data: 2005-02-01 00:08:47
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    Dlatego napisałem _lepszy_ :-)

    > a na dodatek ma ubezpieczenie _spóźnienia_ bagażu :)
    DC też to ma: do 35.75$ za każdą godzinę opóźnienia
    powyżej 6h, max 286$, czyli starczy na jakieś 8h :)

    > Szkoda czasu na Dinersa. Ta karta jest bez sensu. Ciągle tylko obiecują
    > różne rzeczy, a nic sie nie zmienia....
    Tu zgoda.

  • 9. Data: 2005-02-01 08:02:24
    Od: "mm" <j...@c...barg.sv>

    S.T. <n...@p...onet.pl> wrote:

    > Dlatego napisałem _lepszy_ :-)

    Hehe :-)

    > DC też to ma: do 35.75$ za każdą godzinę opóźnienia
    > powyżej 6h, max 286$, czyli starczy na jakieś 8h :)

    Czyli faktycznie to samo :)

    > Tu zgoda.

    OK :)

  • 10. Data: 2005-02-01 13:46:04
    Temat: AMEX - prośba o opinie
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    mm wrote:
    > Prawdziwy AmEx ma identyczne ubezpieczenie, a na dodatek ma
    > ubezpieczenie _spóźnienia_ bagażu :)
    > Szkoda czasu na Dinersa. Ta karta jest bez sensu. Ciągle tylko obiecują
    > różne rzeczy, a nic sie nie zmienia....

    Coś więcej?...
    Ktoś korzystał?
    Jakie wrażenie/skuteczność?

    W Millenium - moim wydawcy karty (nieporozumienie...) nic nie wiedzą o
    dodatkowych ubezpieczeniach. Ich niekompetencja mnie załamała.
    W końcu piszą o nich na stronie i odsyłają do TeleMillennium (0801-121-000)
    W końcu gdy nie dawałem za wygraną, to znaleźli jakiś numer dot.
    ubezpieczeń i tam mnie odesłali.
    Pod linię AMEXU, nie szło się jednak dodzwonić (4 próby po 10-12 minut
    oczekiwania).

    Strona: www.americanexpress.pl jest prehistoryczna...

    Tomek

    PS. Generalnie, to mam marne wrażenia dot. tej karty... :-(
    A i procedura ewentualnego zgłaszania kradzieży jest "pomylona":

    http://www.millenet.pl/images/PL/Umowa_Karty_Kredyto
    wej_NIE_777688.pdf?_requestid=54201

    Regulamin kart kredytowych wydawanych dla osób fizycznych przez Bank
    Millennium S.A.
    Zastrzeżenie karty § 17.
    1. W przypadku zgubienia lub kradzieży karty, Posiadacz karty winien
    niezwłocznie powiadomić Bank, w sposób określony przez Bank, w celu
    zastrzeżenia karty.
    2. (...)
    3. W przypadku, jeżeli zastrzeżenie nie zostało złożone w formie
    pisemnej, należy je potwierdzić w formie pisemnej najpóźniej w ciągu
    trzech dni roboczych od daty zgłoszenia zastrzeżenia.
    4. Zastrzeżenie staje się skuteczne od chwili przyjęcia przez Bank
    zastrzeżenia, o którym mowa w ust. 1.
    5. Kradzież karty powinna zostać niezwłocznie zgłoszona Policji, a
    potwierdzenie zgłoszenia dostarczone do Banku.

    Próbowałem wyjaśnić szczegóły i poinformowano mnie, że wprawdzie
    odpowiedzialność jest przejmowana od razu po zgłoszeniu (§17.4),
    tj. zakłada się, iż zastrzegającym jest właściciel karty, jednakże
    klient winien to osobiście, bądź faksem potwierdzić w formie pisemnej w
    ciągu 3ch dni roboczych (§17.3) inaczej bank może nie uznać zgłoszenia
    jako wiążącego. Należy zaznaczyć, iż to pisemne zgłoszenie winno
    zawierać kopię zgłoszenia kradzieży karty (w formie dokumentu z policji)
    w przypadku jej kradzieży.
    Zapewniano mnie jednak, iż jeśli nie będę w stanie dotrzymać powyższego
    terminu z ważnych przyczyn, to po powrocie do kraju winienem złożyć
    stosowne przekonywające oświadczenie. Po jego pozytywnym rozpatrzeniu
    przez Bank będzie to oznaczać utrzymanie mojej maksymalnej
    odpowiedzialności do 150EUR (w myśl Ustawy o EIP). Niestety dodatkowe
    ubezpieczenie nie będzie wiążące z uwagi na niedotrzymanie warunków
    stawianych przez Ubezpieczyciela, tj. PZU S.A. ...
    Chyba, iż i jego uda się przekonać... Bank tego jednak nie gwarantuje...

    Nie jestem pewny co do procedury ewentualnej reklamacji:
    [Wyciągi i reklamacje § 21. i 22.]
    Uspakaja zapis: (§ 21.3) "Posiadacz karty zobowiązany jest zgłosić do
    Banku wszelkie niezgodności stwierdzone w wyciągu najpóźniej w ciągu 14
    dni od daty jego otrzymania, w formie reklamacji."
    Zatem liczy się data _otrzymania_ wyciągu przez nas, a nie data jego
    _wygenerowania_.
    Interesuje mnie jednak, czy za transakcje reklamowane znalezione na
    wyciągu należy zapłacić (strategia mBanku i PeKaO), czy też nie (BZ WBK,
    CITI i DC)???