    From: Tomasz <t...@p...fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: AMEX - prośba o opinie
    Date: Tue, 01 Feb 2005 14:46:04 +0100

    mm wrote:
    > Prawdziwy AmEx ma identyczne ubezpieczenie, a na dodatek ma
    > ubezpieczenie _spóźnienia_ bagażu :)
    > Szkoda czasu na Dinersa. Ta karta jest bez sensu. Ciągle tylko obiecują
    > różne rzeczy, a nic sie nie zmienia....

    Coś więcej?...
    Ktoś korzystał?
    Jakie wrażenie/skuteczność?

    W Millenium - moim wydawcy karty (nieporozumienie...) nic nie wiedzą o
    dodatkowych ubezpieczeniach. Ich niekompetencja mnie załamała.
    W końcu piszą o nich na stronie i odsyłają do TeleMillennium (0801-121-000)
    W końcu gdy nie dawałem za wygraną, to znaleźli jakiś numer dot.
    ubezpieczeń i tam mnie odesłali.
    Pod linię AMEXU, nie szło się jednak dodzwonić (4 próby po 10-12 minut
    oczekiwania).

    Strona: www.americanexpress.pl jest prehistoryczna...

    Tomek

    PS. Generalnie, to mam marne wrażenia dot. tej karty... :-(
    A i procedura ewentualnego zgłaszania kradzieży jest "pomylona":

    http://www.millenet.pl/images/PL/Umowa_Karty_Kredyto
    wej_NIE_777688.pdf?_requestid=54201

    Regulamin kart kredytowych wydawanych dla osób fizycznych przez Bank
    Millennium S.A.
    Zastrzeżenie karty § 17.
    1. W przypadku zgubienia lub kradzieży karty, Posiadacz karty winien
    niezwłocznie powiadomić Bank, w sposób określony przez Bank, w celu
    zastrzeżenia karty.
    2. (...)
    3. W przypadku, jeżeli zastrzeżenie nie zostało złożone w formie
    pisemnej, należy je potwierdzić w formie pisemnej najpóźniej w ciągu
    trzech dni roboczych od daty zgłoszenia zastrzeżenia.
    4. Zastrzeżenie staje się skuteczne od chwili przyjęcia przez Bank
    zastrzeżenia, o którym mowa w ust. 1.
    5. Kradzież karty powinna zostać niezwłocznie zgłoszona Policji, a
    potwierdzenie zgłoszenia dostarczone do Banku.

    Próbowałem wyjaśnić szczegóły i poinformowano mnie, że wprawdzie
    odpowiedzialność jest przejmowana od razu po zgłoszeniu (§17.4),
    tj. zakłada się, iż zastrzegającym jest właściciel karty, jednakże
    klient winien to osobiście, bądź faksem potwierdzić w formie pisemnej w
    ciągu 3ch dni roboczych (§17.3) inaczej bank może nie uznać zgłoszenia
    jako wiążącego. Należy zaznaczyć, iż to pisemne zgłoszenie winno
    zawierać kopię zgłoszenia kradzieży karty (w formie dokumentu z policji)
    w przypadku jej kradzieży.
    Zapewniano mnie jednak, iż jeśli nie będę w stanie dotrzymać powyższego
    terminu z ważnych przyczyn, to po powrocie do kraju winienem złożyć
    stosowne przekonywające oświadczenie. Po jego pozytywnym rozpatrzeniu
    przez Bank będzie to oznaczać utrzymanie mojej maksymalnej
    odpowiedzialności do 150EUR (w myśl Ustawy o EIP). Niestety dodatkowe
    ubezpieczenie nie będzie wiążące z uwagi na niedotrzymanie warunków
    stawianych przez Ubezpieczyciela, tj. PZU S.A. ...
    Chyba, iż i jego uda się przekonać... Bank tego jednak nie gwarantuje...

    Nie jestem pewny co do procedury ewentualnej reklamacji:
    [Wyciągi i reklamacje § 21. i 22.]
    Uspakaja zapis: (§ 21.3) "Posiadacz karty zobowiązany jest zgłosić do
    Banku wszelkie niezgodności stwierdzone w wyciągu najpóźniej w ciągu 14
    dni od daty jego otrzymania, w formie reklamacji."
    Zatem liczy się data _otrzymania_ wyciągu przez nas, a nie data jego
    _wygenerowania_.
    Interesuje mnie jednak, czy za transakcje reklamowane znalezione na
    wyciągu należy zapłacić (strategia mBanku i PeKaO), czy też nie (BZ WBK,
    CITI i DC)???