  • 11. Data: 2003-05-20 18:36:59
    Temat: Re: Czy za 50 lat będzie jeszcze tradycyjny pieniądz?
    Od: "viacomp.com.pl" <b...@u...viacomp.com.pl>

    > Wystarczy karta prepaid.

    no to w ramach walki z korupcją za 50 lat - pierwsze do likwidacji będą
    karty prepaid :-)

  • 12. Data: 2003-05-20 18:42:14
    Od: "Grzegorz Podsiadło" <e...@a...w.stopce>

    viacomp.com.pl wrote in news:bads30$f4b$1@nemesis.news.tpi.pl:

    > rusz choć odrobinę wyobraźnią - dostałeś kilka milionów łapówki w
    > walizie i co z tym zrobisz ?
    > spróbuj wpłacić taką kasę w jakimkolwiek banku a zaraz
    > zainteresują się toba ludzie z UKS i/lub policja gospodarcza

    Heh, i tu się okazuje że tak do końca nie jest. Co za problem odpalić
    dyrektorowi oddziału odpowiednią sumkę ?

    --
    empeg // e m p e g /a t/ h o t /d o t/ p l

    {906D1FCF-DB84-439E-9880-285F070C8CA7}

  • 13. Data: 2003-05-20 19:59:38
    Od: "Wojciech Apel" <w...@p...pl>

    > Zgłębiałem ostatnio temat elektronicznych portmonetek i dopadła mnie
    > refleksja nad przyszłością pieniądza, takiego jak dziś go pojmujemy, czyli

    Ja zastanawialem sie nad tym 3 lata temu i nawet skrobnąłem sobie taką
    notatkę z tamtych przemyśleń:

    http://www.pp.org.pl/wojtek/tfurczosc/pieniadz_i_war
    tosc.htm

    Teraz, po 3 latach mogę to troszkę zweryfikować ale ogólnie - dalej kierunek
    zmian mnie przeraża.

    Wojtek

  • 14. Data: 2003-05-20 20:26:02
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    "Karol Żwiruk" <p...@k...net> writes:

    > Hej!
    > Zgłębiałem ostatnio temat elektronicznych portmonetek i dopadła mnie
    > refleksja nad przyszłością pieniądza, takiego jak dziś go pojmujemy, czyli
    > banknotów i monet. Zastanawiam się kiedy pieniądz elektroniczny wyprze
    > tradycyjny, i czy ludzie są na taką zmianę przygotowani? Osobiście uważam,
    > że za 50 lat nie będzie już tradycyjnego pieniądza, a obecne jego formy
    > bezpowrotnie odejdą do lamusa.
    > Więcej na ten temat w artykule:
    > http://www.kartyonline.net/art_11.html

    Ech, marzenie wszelkich Kołodków - 100% ściągalności VAT. I właśnie z
    tej przyczyny nie wierzę by takie rozwiązanie przyjęło się
    przynajmniej w krajach o fiskaliźmie zbliżonym do naszego.

    Insza inszość, że w modelu opisanym w artykule różne rzeczy mi się nie
    podobają. Ot, choćby po co sprzedawca i sąsiedzi mają widzieć saldo
    portmonetki? Czemu transakcje nie są zabezpieczone w żaden sposób? Po
    co pojawiają się nowe urządzenia?

    PS Aby być w stanie cokolwiek odczytać musiałem zrobić Zoom czcionki
    200%. Sugerowałbym sensowniejszy default.

    --
    ( Marcin Kasperski | People resist change, regardless of what it is. )
    ( http://www.mk.w.pl | (Michael Reed) )

  • 15. Data: 2003-05-21 07:57:55
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Karol Żwiruk"
    > Więcej na ten temat w artykule:
    > http://www.kartyonline.net/art_11.html
    >
    > Zachęcam do lektury i dyskusji.

    w ostatnim zdaniu sugerujesz życie z jedną kartą - do takich opłat drobnych
    jak w kiosku czy na autostradzie to "mondex" jest wygodny, bo CEPS zakłada
    łączność on-line

    poza tym - w portmonetce nie noszę tysięcy, tylko najwyżej setki zł i tyle
    leżałoby na rachunku podpietym do karty. Poważniejszych płatności taką kartą
    bez żadnej identyfikacji sobie nie wyobrażam - tam nawet nie wymagają by
    było na niej moje zdjęcie

    mam pomysł na bezpieczna kartę chipową - jeśli czytnik takiej karty miałby
    czytnik odcisku palca to soft z czytnika mógłby porównać wynik z
    zapamiętanym wzorcem zakodowanym na karcie i sprzedawca miałby pewność że
    karta nie jest właśnie skradziona, tak zupełnie bez identyfikacji to nie mam
    zaufania ;-)
    *** blad ***

  • 16. Data: 2003-05-21 08:56:14
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

> [...]
    > miałby pewność że karta nie jest właśnie skradziona, tak zupełnie
    > bez identyfikacji to nie mam zaufania ;-)

    Prorok Zajdel przewidział w takiej sytuacji instytucję zdziercy
    (tj. gościa który morduje ofiarę i ściąga jej skórę z dłoni)...

  • 17. Data: 2003-05-21 09:18:01
    Od: "viacomp.com.pl" <b...@u...viacomp.com.pl>

    > Prorok Zajdel przewidział w takiej sytuacji instytucję zdziercy
    > (tj. gościa który morduje ofiarę i ściąga jej skórę z dłoni)...

    ew za chwilę pojawiło by sie oprogramowanie z urządzeniem podpinanym do
    kabla czytnika i kopiowałoby Twój odcisk palca do dalszego wykorzystania itd
    itp

  • 18. Data: 2003-05-21 09:34:33
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Karol Żwiruk" <p...@k...net> napisał w wiadomości
    > Hej!
    [...]
    >Osobiście uważam,
    > że za 50 lat nie będzie już tradycyjnego pieniądza, a obecne jego formy
    > bezpowrotnie odejdą do lamusa.

    Pod warunkiem ze za 50 lat bedzie jeszcze lamus.

    Vizvary

  • 19. Data: 2003-05-21 10:06:04
    Od: "Grzexs" <g...@g...pl>

    > A jeśli chodzi o same karty, to IMHO będą mogły się dopiero
    rozwinąć, jak
    > pojawią się (na większa skalę, a nie tylko pilotazowo) karty z
    chipem. Fajnie by
    > było mieć w kartę do parkomatów, środków komunikacji etc. w jednym
    ;-)

    To jakbyś zgubił, to miałbyś wiele kłopotów w jednym :)

    Grzexs

  • 20. Data: 2003-05-21 10:11:29
    Od: "Grzexs" <g...@g...pl>

    > Ja mysle, ze nie tylko (ani nawet nie przede wszystkim) o ciemne
    interesy
    > chodzi. Pieniadz papierowy (w kazdym razie jakas _materialna_ forma
    pieniadza)
    > bedzie zawsze istniala ze wzgledow chocby psychologicznych, a
    tezauryzacja
    > bedzie zawsze w tej formie przynajmniej czesciowo dokonywana. W
    ludzkiej
    > psychice jest cos takiego, ze czlowiek chce moc swoj majatek
    dotknac, czasem

    No to sobie poogląda cyferki na ekranie monitora i tez będzie
    zadowolony :)

    A poważnie - z koła nie zrezygnowano, to i z pieniędzy się nie
    zrezygnuje. Ostatni czytałem "Powrót z gwiazd" Lema - tam w
    przyszłości facet otrzymał od banku "portfel", który wytłaczał
    plastikowe pieniądze. No tak, ale pan Lem nie przewidział internetu...
    A w ogóle, to OT.

    Grzexs