  • 1. Data: 2012-04-23 15:43:12
    Temat: Czy w Alior Bank jest obowiazek posiadania karty?
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    Witam,

    Poniewaz nie moge sie dodzwonic do Alior Banku z zagranicy,
    powiedziano mojemu tacie ze musi wziac karte debetowa, gdyz to jest
    jedyny sposob identyfikacji dostepu do rachunku przy wizytach w
    oddziale. Czy faktycznie w Aliorze jest obowiazek posiadania karty
    debetowej, platnej 5pln miesiecznie, jesli ktos tylko chce miec
    rachunek do wplat / wyplat w okienku i bezplatnych przelewow przez
    internet?

    Tata pytal czy faktycznie musi brac ta karte i czy nie moga go
    identyfikowac w okienku na podstawie dowodu tozsamosci. Uslyszal, ze
    identyfikacja na podstawie tozsamosci odbywa sie tylko jak maja
    czytnik kart popsuty.

    Prosze o informacje.

    Stiwi

  • 2. Data: 2012-04-23 16:24:08
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Mon, 23 Apr 2012 06:43:12 -0700, Stiwi wrote:

    > Czy faktycznie w Aliorze jest obowiazek posiadania karty debetowej,
    > platnej 5pln miesiecznie, jesli ktos tylko chce miec rachunek do wplat /
    > wyplat w okienku i bezplatnych przelewow przez internet?

    Nie. Mam tam rachunek od blisko 3 lat, zaś debetówki w życiu nie miałem.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 3. Data: 2012-04-23 17:10:59
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    > Nie. Mam tam rachunek od blisko 3 lat, zaś debetówki w życiu nie miałem.

    Moze zatem cos sie zmienilo na przestrzeni tych 3 lat?

    Stiwi

  • 4. Data: 2012-04-23 17:15:24
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    "Stiwi" <s...@h...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
    > Prosze o informacje.

    Moge potwierdzic to, co napisal Olgierd. Sam posiadam
    kilka ROR-ow w Aliorze i kilka kont oszczednosciowych
    - karty debetowe do tych kont nie sa obowiazkowe i zadnej
    takiej karty nie posiadam. Jak chce cos wplacic w kasie banku,
    pokazuje dowod osobisty.

  • 5. Data: 2012-04-23 17:29:30
    Od: "szymek" <t...@U...pl>

    Uzytkownik "Stiwi" <s...@h...com> napisal w wiadomosci
> [...]
    > identyfikowac w okienku na podstawie dowodu tozsamosci. Uslyszal, ze
    > identyfikacja na podstawie tozsamosci odbywa sie tylko jak maja

    Tez moge potwierdzic to co napisali koledzy wyzej. Mialem debetówke na samym
    poczatku ale szybko zrezygnowalem. Ostatnio potrzebowalem pilnie wyplacic
    gotówke w oddziale,poprosili mnie tylko o dowód osobisty

  • 6. Data: 2012-04-23 17:40:01
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Apr 23, 5:15 pm, "ikarek"
    <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> wrote:
> [...]
    > - karty debetowe do tych kont nie sa obowiazkowe i zadnej
    > takiej karty nie posiadam. Jak chce cos wplacic w kasie banku,

    Niestety, ale to nie do konca prawda. Wlasnie udalo mi sie dodzwonic
    do Alior Banku. Sa 2 typy placowek, oddzialy wlasne i placowki
    partnerskie. Placowki partnerskie identyfikuja klienta tylko i
    wylacznie za pomoca karty debetowej, inaczej klient nie bedzie
    obsluzony. Dodatkowo karta, ktora wydawalo mi sie na pierwszy rzut oka
    kosztuje 5pln / miesiecznie jest tylko i wylacznie jesli konto spelni
    okreslone zasady, w przeciwnym wypadku jest to 9pln.

    Klienta nie powinno obchodzić jaka to placówka, skoro jest pod szyldem
    Alior Banku, to zasady powinny byc takie same i jak ktos nie chce
    karty, to powinien miec mozliwosc jej nie posiadania.
    Fajny bank...

  • 7. Data: 2012-04-23 17:56:56
    Od: osa <o...@g...pl.ee>

    W dniu 2012-04-23 15:43, Stiwi pisze:
    > musi wziac karte debetowa, gdyz to jest
    > jedyny sposob identyfikacji dostepu do rachunku przy wizytach w
    > oddziale.

    Ciekawy pomysł miała osoba udzielająca takiej informacji... pożyczam od
    sąsiada debetówkę i w kasie oddziału czyszczę mu konto? A aliorze jedyną
    metodą weryfikacji klienta jest dokument tożsamości ;)

  • 8. Data: 2012-04-23 18:12:17
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 23.04.2012 17:56, osa pisze:

    > Ciekawy pomysł miała osoba udzielająca takiej informacji... pożyczam od
    > sąsiada debetówkę i w kasie oddziału czyszczę mu konto? A aliorze jedyną
    > metodą weryfikacji klienta jest dokument tożsamości ;)

    "Sieć placówek partnerskich organizowana jest na zasadzie franczyzy. W
    placówkach partnerskich, w celu identyfikacji oraz zapewnienia
    bezpieczeństwa, Klient potwierdza kartą z użyciem PIN-u każdą operację
    na koncie."

    http://www.aliorbank.pl/resources/res/repozytorium_d
    okumentow/lista_oddzialow.pdf

    Jak popatrzylem na liste tych placowek to sa glownie w malych
    miasteczkach. A jesli w duzych to max 1-2, reszta to normalne oddzialy.
    Na zywo sie z tym jeszcze nie spotkalem, ale w Krakowie nie ma ani
    jednej takiej placowki. Tez zawsze posluguje sie w Aliorze dowodem, bo
    karty nie mam od dawna.

  • 9. Data: 2012-04-23 18:16:40
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Mon, 23 Apr 2012 08:40:01 -0700 (PDT), Stiwi napisał(a):

> [...]
    > partnerskie. Placowki partnerskie identyfikuja klienta tylko i
    > wylacznie za pomoca karty debetowej, inaczej klient nie bedzie

    Karty od Aliora nigdy nie miałem i w placówce partnerskiej obsłużono mnie
    bez problemu, chyba że coś się zmieniło przez ostatnie pół roku.

    AK

  • 10. Data: 2012-04-23 18:21:28
    Od: osa <o...@g...pl.ee>

    W dniu 2012-04-23 18:12, neoniusz pisze:
> [...]
    > placówkach partnerskich, w celu identyfikacji oraz zapewnienia
    > bezpieczeństwa, Klient potwierdza kartą z użyciem PIN-u każdą operację

    :O jakoś mnie to rozwiązanie nie przekonuje... jeśli karta jest ZAMIAST
    dokumentu tożsamości, to chyba mam kolejny argument, aby rozstać się z
    Aliorem...

    W ogóle mam wrażenie, że Alior dryfuje w jakimś bliżej nieokreślonym
    kierunku... panienkom w oddziale nic się nie chce, chyba że jest to
    poinformowanie wszystkich w oddziale jaką kwotę chcę wrzucić na lokatę.
    Oprócz ciekawych lokat raz na kilka miesięcy Alior nie oferuje nic
    ciekawego... no chyba że ciekawe są: mikrosztabki złota, emeryci w
    kolejce i wielki napis 'kantor' przy jednej z kas ;)