  • 1. Data: 2004-04-27 18:55:05
    Temat: Czy to normalna procedura ? (PKO BP)
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    Od prawie roku, co kwartał dostaje pocztą 'zawiadomienie'
    w którym bank uprzejmie mnie informuje o:
    - oprocentowaniu kredytu
    - ostatniej zaksięgowanej wpłacie w kwocie xxx,xx
    - niedopłacie w wysokości 0,00zł
    - aktualnym stanie zadłużenia
    - terminach i wysokościach kolejnych rat kredytu
    Następnie prosi o dokonanie rat w wyznaczonych kwotach i terminach
    i w końcu za każdy dzień zwłoki grozi mi karnymi odsetkami.

    Nie byłbym zbytnio takim zawiadomieniem zdziwiony,
    gdybym był kredytobiorcą, ale nim nie jestem.
    Ja ten kredyt tylko żyrowałem.
    Dodam jeszcze że kredyt od początku był i jest
    spłacany automatycznie z konta kredytobiorcy.

    Czemu bank chce żebym to ja spłacał ten kredyt?
    Czy żyrant jest stroną umowy?
    Czy ja w ogóle mam prawo być informowany o tych wszystkich szczegółach?

    I z trochę innej beczki, czy bank ma prawo żądać ode mnie co pół roku
    szczegółowego oświadczenia o stanie majątkowym?
    Czy jeśli odmówię, może wypowiedzieć kredyt kredytobiorcy?
    (Ostatnio poza oświadczeniem o dochodach odmówiłem podania innych danych
    (typu: jakie mieszkanie, samochód, marka, rocznik...).)

  • 2. Data: 2004-04-28 05:18:03
    Temat: Re: Czy to normalna procedura ? (PKO BP)
    Od: Pa_K <p...@p...onet.pl>

    S.T. wrote:

> [...]
    > Ja ten kredyt tylko żyrowałem.
    > Dodam jeszcze że kredyt od początku był i jest
    > spłacany automatycznie z konta kredytobiorcy.

    Tym niemniej w umowie kredytowej jest klauzula mówiąca o każdorazowym
    zawiadomieniu poręczycieli (choć w mojej dotyczy to tylko raty
    przeterminowanej, ale może w Twoim przypadku jest inaczej)?

    > Czemu bank chce żebym to ja spłacał ten kredyt?

    Pewnie by chciał. Najlepiej i Ty i kredytobiorca razem ;)

    > Czy żyrant jest stroną umowy?

    Przyznam, że nie wiem, ale w każdym razie jest wspominany w umowie, więc
    chyba tak...

    > Czy ja w ogóle mam prawo być informowany o tych wszystkich szczegółach?

    Nie wiem.

> [...]
    > (Ostatnio poza oświadczeniem o dochodach odmówiłem podania innych danych
    > (typu: jakie mieszkanie, samochód, marka, rocznik...).)

    A tu już zupełnie nie mam pojęcia...

    pzdrw
    PK

  • 3. Data: 2004-05-03 18:37:07
    Od: "Dawid Świtała" <d...@r...com>

> [...]
    > (Ostatnio poza oświadczeniem o dochodach odmówiłem podania innych
    > danych (typu: jakie mieszkanie, samochód, marka, rocznik...).)
    Eeee.... to jest z tego co pamietam zapis z umowy kredytu.
    Co do oswiadczenia ....te dane sa im potrzebne jakby kredytobiorca
    zdecydowal zaprzestac splacac kredyt :) szukaja najbardzej plynnego
    zabezpieczenia

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Dawid Świtała, Luboń