  • 1. Data: 2004-04-27 15:58:31
    Temat: Kto jest właścicielem konta?
    Od: "Bulbe" <b...@w...pl.NOSPAM>

    Witam i pytam,

    Czy znając nr r-ku bankowego można w jakiś sposób sprawdzić do kogo on
    należy? Generalnie chodzi, o to, że pani z Urzędu Miasta podała mi przez
    tel. nr rachunku, na który mam dokonać wpłaty a na stronach UM nigdzie nie
    mogę znaleźć info o tym koncie - a mogła przecież podać swój prywatny nr ;)

    Pozdrawiam
    Bulbe

  • 2. Data: 2004-04-27 16:11:02
    Temat: Re: Kto jest właścicielem konta?
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>

    Bulbe <b...@w...pl.NOSPAM> wrote:
    > Witam i pytam,
    >
    > Czy znając nr r-ku bankowego można w jakiś sposób sprawdzić do kogo on
    > należy?

    Nie - tajemnica bankowa.
    Musiałbyś być prokuratorem, albo mieć znajomego w tym banku i namówić go do
    złamania prawa.

> [...]
    > przez tel. nr rachunku, na który mam dokonać wpłaty a na stronach UM
    > nigdzie nie mogę znaleźć info o tym koncie - a mogła przecież podać

    Skądś się wzięła należność wobec UM, prawda? Masz prawo domagać się podania
    numeru konta na piśmie.

    Chyba najprościej jest pójść do oddziału i przy wpłacie upewnić się u
    kasjerki, że konto należy do UM. Przy przelewie tej możliwości nie ma.

    --
    ukłony - skowi
    skowi at poczta fm

    .-) Oczko mu się odlepiło! Temu misiu!

  • 3. Data: 2004-04-27 20:22:07
    Od: "J-S" <n...@t...pl>

    Jezeli konto jest prywatne, a w miejsce odbiorcy wpiszesz na przelewie UM,
    to bank nie powinien zaksiegowac tej wplaty ponieważ bylaby calkowita
    niezgodnosc z danymi przypisanymi do tego rachunku.
    Tak by sie przynajmniej dzialo gdyby przelew szedl przez IMBIR'a KIRowski
    (transakcja nie bylaby akceptowana i bank by to sprawdzal),
    Nie mam pewnosci jak ksiegują inne banki poza kirem - takze w sumie duzo nie
    pomoglem.. :)

    Pozdrawiam
    J-S

  • 4. Data: 2004-04-27 20:26:29
    Od: "Bulbe" <b...@w...pl.NOSPAM>

    > Nie - tajemnica bankowa.
    > Musiałbyś być prokuratorem, albo mieć znajomego w tym banku i namówić go
    do
    > złamania prawa.

    Tak sobie myślałem właśnie ;)

    > Skądś się wzięła należność wobec UM, prawda? Masz prawo domagać się
    podania
    > numeru konta na piśmie.

    Tak na marginesie - UM mógłby podać na swojej stronie nr rachunku w formacie
    IBAN.

    > Chyba najprościej jest pójść do oddziału i przy wpłacie upewnić się u
    > kasjerki, że konto należy do UM. Przy przelewie tej możliwości nie ma.

    ...leniwy jestem generalnie. Lubię wsio przez net załatwiać. Na szczęście
    dokopałem się jednak do numeru konta w 'starym' formacie i mój e-bank łyknął
    przelew.

    Pozdrawiam
    Bulbe