  • 1. Data: 2012-03-09 17:52:37
    Temat: Czy pełna księgowość wymusza dodatkowe info na wyciągu bankowym?
    Od: "Sebastian" <k...@N...gazeta.pl>

    spółki zoo, akcyjne, komandytowe, komandytowo-akcyjne obowiązkowo mają pełną
    księgowość - pełna księgowość to wyższe koszty biurokracji.

    Okoliczność że księgowy żąda więcej za obsługę zoo na księgach handlowych niż
    np. spółki jawnej na KPiR nie budzi moich wątpliwości - za więcej pracy
    papierkowej należy się wyższa zapłata.

    Zauważyłem jednak, że niektóre banki żądają od spółek zoo dużo większych opłat
    za prowadzenie rachunku bankowego niż żądałyby od osoby prowadzącej
    jednoosobową DG - skąd taka róźnica?

    Czy pełna księgowość implikuje konieczność podawania jakiś dodatkowych danych
    na wyciągach bankowych? Drukowania załączników? Dodawania dodatkowych
    identyfikatorów?

    czy raczej przyczyną zróżnicowania opłat za tę samą usługę jest po prostu
    bolszewickie przyzwyczajenie pt. "na biednego nie trafiło to niech płaci"?

  • 2. Data: 2012-03-09 18:05:00
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > Zauważyłem jednak, że niektóre banki żądają od spółek zoo dużo większych
    > opłat
    > za prowadzenie rachunku bankowego niż żądałyby od osoby prowadzącej
    > jednoosobową DG - skąd taka róźnica?

    jezeli tak jest faktycznie, to znikad

    > Czy pełna księgowość implikuje konieczność podawania jakiś dodatkowych
    > danych
    > na wyciągach bankowych?

    nie

    > Drukowania załączników?

    nie

> [...]

    > bolszewickie przyzwyczajenie pt. "na biednego nie trafiło to niech płaci"?

    dlaczego bolszewickie? raczej kapitalistyczne, jak Ci sie nie podoba, to idz
    do konkurencji
    ja spotkalem sie z tym, ze niektore banki nie obsluguja osob prawnych,
    natomiast nie spotkalem rozroznienia w toip pomiedzy osobami prawnymi, a
    fizycznymi prowadzacymi dzialalnosc
    niemniej jednak takie rozroznienie moze istniec, poniewaz osoba fizyczna
    prowadzaca dzialalnosc, to nie - jak sie niektorym wydaje - przedsiebiorstwo
    (ani tym bardziej "firma"), tylko nadal osoba fizyczna
    jezeli jakis bank chce od Twojej spolki wiecej kasy, to idz do vw banku,
    wiekszosc podstawowych oplat jest zerowa

  • 3. Data: 2012-03-09 18:35:25
    Od: " " <k...@g...pl>

    brum <s...@n...berdyczow> napisał(a):

    > ja spotkalem sie z tym, ze niektore banki nie obsluguja osob prawnych,
    > natomiast nie spotkalem rozroznienia w toip pomiedzy osobami prawnymi,
    > a fizycznymi prowadzacymi dzialalnosc

    rozróżnienie stosuje m.in. ING pozwalając na zakładanie bezpłatnego ING
    Direct tylko jednoosobowym przedsiębiorcom. Spółki muszą płacić za rachunek.

    > jezeli jakis bank chce od Twojej spolki wiecej kasy, to idz do vw banku,

    mój bank musi mieć oddziały poza Warszawą.

  • 4. Data: 2012-03-09 19:21:22
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 9 Mar 2012 19:05:00 +0100, brum napisał(a):

    > ja spotkalem sie z tym, ze niektore banki nie obsluguja osob prawnych,
    > natomiast nie spotkalem rozroznienia w toip pomiedzy osobami prawnymi, a
    > fizycznymi prowadzacymi dzialalnosc

    Sprawdź w Multibanku. Oni sobie dopiero kryteria wymyślili - AFAIR tylko
    spółki zoo z kapitałem 5000 zł mogą u nich mieć konto (i to jakieś
    "niepełne"). Reszta bezpośrednio w BRE.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 5. Data: 2012-03-09 19:42:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/9/2012 11:52 AM, Sebastian wrote:
    > bolszewickie przyzwyczajenie

    kapitalizm mamy

    usługa kosztuje tyle ile chcą za nią zapłacić klienci.

  • 6. Data: 2012-03-09 20:48:58
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2012-03-09 20:42, witek pisze:
    > chcą

    są zmuszeni

  • 7. Data: 2012-03-10 09:13:22
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > rozróżnienie stosuje m.in. ING pozwalając na zakładanie bezpłatnego ING
    > Direct tylko jednoosobowym przedsiębiorcom. Spółki muszą płacić za
    > rachunek.

    prawdopodobnie nie tylko spolki, ale ogolnie osoby prawne
    takie rozroznienie jest dopuszczalne, a moze wynikac stad, ze duza spolka i
    tak negocjuje warunki prowadzenia rachunku, a mala to dla nich zaden klient
    jaki bank, takie podejscie

  • 8. Data: 2012-03-10 15:51:30
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    brum wrote:

    > natomiast nie spotkalem rozroznienia w toip pomiedzy osobami
    > prawnymi, a fizycznymi prowadzacymi dzialalnosc

    Nie spotkaleś? Prawie każdy bank rozróżnia.
    Niektóre tylko udają, że tego nie robią - np Raiffi oferuje jakies tam
    pakiety dla
    dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą
    oraz innych podmiotów gospodarczych niezależnie od ich formy prawnej.
    A potem okazuje się, że spółka to jednak spółka i proponują
    rachunek wg taryfy dla korporacyjnych.

    > jezeli jakis bank chce od Twojej spolki wiecej kasy, to idz do vw
    > banku, wiekszosc podstawowych oplat jest zerowa

    I to niestety koniec sensownych ofert.

  • 9. Data: 2012-03-10 16:26:13
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > Nie spotkaleś? Prawie każdy bank rozróżnia.

    na ponad 600 bankow prawie kazdy? to chyba jakas rownolegla rzeczywistosc

    > I to niestety koniec sensownych ofert.

    dopiero poczatek :)

  • 10. Data: 2012-03-10 17:24:43
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    brum wrote:

    > na ponad 600 bankow prawie kazdy? to chyba jakas rownolegla
    > rzeczywistosc

    Prawie każdy, to będzie 90-95%.
    Podaj nazwy 60 banków, które nie robią różnic :-).