  • 1. Data: 2005-01-18 15:48:17
    Temat: Czy mając polskie obywatelstwo mogę założyć konto w krajach UE ?
    Od: "BATman" <b...@p...ats.pl>

    Sorry za pewnie dla wielu dość laickie pytanie z tematu.

    Czego będę potrzebował by założyc konto np w Niemczech ? Paszport i drugi
    dokument wystarczą ?
    Jakie są ograniczenia jeśli chodzi o różne funkcje i opcje kont w odniesieniu
    do kont dla rezydentów ?

    Jeśli ktoś ma już konto w Niemczech - jaki konkretny bank moglibyście polecić i
    dlaczego ?

    Będę wdzięczny za info.

    Pozdrawiam

    BATman

  • 2. Data: 2005-01-19 11:23:15
    Od: And <A...@...pl>

    BATman wrote:
> [...]
    > do kont dla rezydentów ?
    >
    > Jeśli ktoś ma już konto w Niemczech - jaki konkretny bank moglibyście polecić i

    info jest w archiwum :)

    --
    == And.
    ==

  • 3. Data: 2005-01-20 16:34:05
    Od: Varg <v...@p...megapolis_invert>

    "BATman" <b...@p...ats.pl> wrote:
> [...]
    > do kont dla rezydentów ?
    > Jeśli ktoś ma już konto w Niemczech - jaki konkretny bank moglibyście polecić i

    To czy możesz założyć konto w danym kraju warunkuje wiele czynników.
    Prawo wspólnotowe nie spina wszystkiego w jedną całość, często dochodzą
    jeszcze przepisy imigracyjne, które różnią się w zależności od
    państwa-członka Unii...

    W większości państw Unii potrzebny będzie rachunek za gaz itp. aby
    udokumentować więcej niż tymczasowy charakter twojego pobytu w danym
    kraju, było o tym niedawno na grupie - poszukaj w archiwum.

    Podobno konto z dostępem przez internet można stosunkowo łatwo założyć
    na Łotwie i w Estonii, spróbuj może tam?

    NP: Nehemah - "Requiem tenebrae"

    --
    Tell me that I'm a sinner
    Lay me down again

  • 4. Data: 2005-01-21 01:15:30
    Od: b...@p...ats.pl

> [...]
    >
    > Podobno konto z dostępem przez internet można stosunkowo łatwo założyć
    > na Łotwie i w Estonii, spróbuj może tam?

    Dzieki za info - wlasnie wrocilem z wyjazdu do Niemiec. Przy okazji bez
    wiekszego problemu zalozylem konto. Owszem na poczatku pytano o jakis rachunek
    czy cos w tym guscie. Jednak przekonala ich Visa Classic polskiego banku i nie
    zadano niczego wiecej poza paszportem. Za 2 tygodnie mam do odebrania karte i
    login z haslem do netu. Czyli jednak mozna :-)
    Konto zalozylem w Sparkasse (ma tam konta najwiecej naszych kontrahentow), ale
    pytalem w Sparda Banku i w DB i tez nie byloby problemu.

  • 5. Data: 2005-01-22 22:58:03
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik <b...@p...ats.pl> napisał w wiadomości

    > Jednak przekonala ich Visa Classic polskiego banku i nie
    > zadano niczego wiecej poza paszportem.

    Widać nie czujesz się obywatelem Europy i podałeś paszport zamiast dowodu
    osobistego !!

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    k...@i...XX.pl < wytnij X..X gdy będziesz pisać
    http://kw1618.w.interia.pl + http://wizowo.3mam.net

  • 6. Data: 2005-01-24 00:33:56
    Od: b...@p...ats.pl

    > Widać nie czujesz się obywatelem Europy i podałeś paszport zamiast dowodu
    > osobistego !!

    Kwestia odczuc nie ma tu nic do rzeczy. Posiadam jeszcze dowod starego typu
    (kilkunastoletni, zdrowo zuzyty) ktory wywolal raczej wesolosc na twarzach
    naszych zachodnich sasiadow.
    Swoja droga ciekawe jakie dowody mieli oni w NRD-owku :-)