  • 11. Data: 2016-06-22 00:00:39
    Temat: Re: Czy lokaty walutowe są zgodne z prawem?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RobertS b...@x...pl ...

    > To rozbój w biały dzień! Dlaczego nikt nie ostrzega, że przy lokatach
    > bankowych również występuje ryzyko kursowe?

    Ja mysle, ze na dobry poczatek banki mogłyby nie kłamac, sprzedajac takie
    lokaty, ze nie ma ryzyka.
    I juz bedziemy 5 kroków dalej niz przy frankach ;-P

  • 12. Data: 2016-06-22 00:20:12
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2016-06-22 o 00:00, Budzik pisze:

    > Ja mysle, ze na dobry poczatek banki mogłyby nie kłamac, sprzedajac takie
    > lokaty, ze nie ma ryzyka.
    > I juz bedziemy 5 kroków dalej niz przy frankach ;-P

    wpłacam 5 zł, wypłacam 4 zł chociaż lokata była oprocentowana!

    dlaczego nie ma ostrzeżenia przy takich lokatach, że są "ryzykownymi
    instrumentami finansowymi"?

    ps
    czy w kwestii lokat ktoś się kiedyś wypowiedział odnośnie ryzyka? jak
    już to w kontekście kasy w BFG...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 13. Data: 2016-06-22 10:46:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertS" napisał w wiadomości grup

    >wpłacam 5 zł, wypłacam 4 zł chociaż lokata była oprocentowana!

    >dlaczego nie ma ostrzeżenia przy takich lokatach, że są "ryzykownymi
    >instrumentami finansowymi"?

    No bo czasy takie, ze to zlotowkowa lokata jest ryzykownym
    instrumentem finansowym :-)

    J.

  • 14. Data: 2016-06-22 11:21:43
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > No bo czasy takie, ze to zlotowkowa lokata jest ryzykownym instrumentem
    > finansowym :-)

    Czyli mamy się spodziewać protestów i pikiet złotówkowych lokatowiczów? :)
    A może do sądu, że bank nie poinformował o ryzyku kursowym trzymania kasy w
    PLN.
    P.G.

  • 15. Data: 2016-06-22 12:09:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Czyli mamy się spodziewać protestów i pikiet złotówkowych
    >lokatowiczów? :)
    >A może do sądu, że bank nie poinformował o ryzyku kursowym trzymania
    >kasy w PLN.

    Do sadu to dobry pomysl - ostrzezenia, ze zlotowka moze stracic na
    wartosci nigdzie nie widzialem, tylko ostrzezenia ze lokate gwarantuje
    BFG.
    Gwarantuje, to niech placi :-P

    J.

  • 16. Data: 2016-06-22 15:10:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 5769aec0$0$661$6...@n...neostrada.pl

    > Ja płacę podatki żeby fachowcy od banków napisali dobre prawo nie podlegające
    interpretacjom.

    IMO dobre prawo to dotrzymywanie umów.
    Można do tego dorzucić zakaz naciągania mentalnych dzieci. :)

    Zbytnia opiekuńczość może doprowadzić do kontroli sprzedaży chleba:

    - kupujący musiałby wykazać się zdrowiem, żeby kupić jakiś chleb
    (bo jakiś może szkodzić cukrzykowi lub alergikowi,
    bezbiałkowcowi lub bezglutenowcowi)
    - leki, także niedotowane, są obecnie na recepty
    (aby klient nie uczynił sobie szkody)
    - tankowanie paliwa byłoby możliwe dopiero po okazaniu wyciągu
    z homologacji; takoż z oponami czy olejami silnikowymi
    i przekładniowymi
    - nawet karmę kocią można by było kupić dopiero po okazaniu
    stosownych zezwoleń weterynaryjnych
    - o tym, co mogłaby jeść, i gdzie stać, krowa, lepiej nie rozmyślać

    Jest w tym duży problem organizacyjny i... finansowy...

    -=-

    Raz jeszcze -- potrzebne jest prawo dbające o dotrzymywanie umów.

    -=-

    [Ty płacisz podatki, aby karmić urzędników]

    -=-

    Jeśli Cię oszuka galeria handlowa -- obrazisz się i galeria straci klienta.
    Gdy galeria będzie oszukiwała -- padnie za sprawą naturalnej selekcji
    oraz samosądów. ;) Galerie muszą starać się. Co jednak wówczas, gdy
    oszuści otrzymują pomoc państwa lub organizacji pozarządowych? Jasne...

    Zatem wszędzie jest potrzebna uczciwość. Tej zaś uczyć muszą:
    rodzice, ulica tak zwana, Kościół, szkoła...

    Hipokryzję trzeba zwalczać, nie pielęgnować.
    Tymczasem polscy prawnicy rozkoszują się hipokryzją a uczciwych ludzi
    obdarzają mianem -- infantylnych. Wcześniej lub później nieuczciwe
    społeczeństwo padnie, gdyż efektem nieuczciwości jest spadek
    produktywności.

    -=-

    Co do pomocy państwa... Citi otrzymał taką pomoc od USA, ale jest bardzo
    dobrym bankiem, czyli niekoniecznie taka pomoc deprawuje. Być może należy
    pomagać umiejętnie. :)

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 17. Data: 2016-06-22 15:12:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Ja mysle, ze na dobry poczatek banki mogłyby nie kłamac,
    > sprzedajac takie lokaty, ze nie ma ryzyka.

    Które banki tak oszukują? Napiętnujmy je!!!

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /, _..
    \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    .;\|/.......................................

  • 18. Data: 2016-06-22 18:02:04
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2016-06-22 o 11:21, Piotr Gałka pisze:

    > Czyli mamy się spodziewać protestów i pikiet złotówkowych lokatowiczów? :)
    > A może do sądu, że bank nie poinformował o ryzyku kursowym trzymania
    > kasy w PLN.
    > P.G.

    jak ktoś ma dochód z PLN i zakłada lokatę w tej walucie to ryzyka
    kursowego brak, ale jak zarabia w innej walucie i ulokuje w PLN to i
    owszem...

    osoby, które zarabiają w obcych walutach nie mogą uzyskać kredytu hipo w
    PLN, czy nie powinno być również zakazu zakładania lokat w innych
    walutach niż ta dochodu?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 19. Data: 2016-06-22 19:00:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console ...

    > Które banki tak oszukują? Napiętnujmy je!!!

    Nie wiem, ale to RobertS budował analogie do frankowiczów.
    Zakładam wiec, ze coś wie na temat podobnego postepowania banków... ;-P

  • 20. Data: 2016-06-22 19:23:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Nie wiem,

    Więc nasza wiedza w tej materii jest podobna. ;)