  • 1. Data: 2016-06-21 22:14:55
    Temat: Czy lokaty walutowe są zgodne z prawem?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    to tak w nawiązaniu do wątku o kredytach walutowych...

    Przecież klient może założyć lokatę jak kurs waluty jest 5 zł,
    zlikwiduje po roku jak waluta jest np. po 4 zł i pomimo oprocentowania,
    po przewalutowaniu, ma 20% straty! I jeszcze podatek zapłaci.

    To rozbój w biały dzień! Dlaczego nikt nie ostrzega, że przy lokatach
    bankowych również występuje ryzyko kursowe?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 2. Data: 2016-06-21 22:38:14
    Temat: Re: Czy lokaty walutowe są zgodne z prawem?
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-06-21 o 22:14, RobertS pisze:
> [...]
    >
    > To rozbój w biały dzień! Dlaczego nikt nie ostrzega, że przy lokatach
    > bankowych również występuje ryzyko kursowe?

    Bo widzisz żyjemy w czymś takim jak socjalistyczne państwo opiekuńcze.
    Widocznym tego państwa przejawem są dyrektywy unijne które chronią
    konsumentów czy klientów banków jako słabsze strony
    umów/negocjacji/pertraktacji ;-)
    Te dyrektywy nakazują stosowne zapisy w prawie (również bankowym)
    nakazują gromadzić zabezpieczenia na wypadek upadku banku, każą
    zatrudniać rzesze biurw dla tworzenia ułudy bezpieczeństwa w której
    ciemny lud utuli się w błogim bezpiecznym śnie... :-)
    Banki jako te silniejsze strony i fachowcy na odcinku kasy ;-) doskonale
    zdają sobie sprawę w jakie ryzyko się pakują i ponoszą pełną
    odpowiedzialność za niepowodzenie ;-)
    Dlatego w prawie bankowym nie ma zapisów takich jak dla klientów.
    One są chronione w zupełnie inny sposób.

    Takie mamy prawo, państwo UE gu...

    Nie podoba się taki ustrój?
    Witaj w klubie :-)

  • 3. Data: 2016-06-21 22:52:06
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    RobertS wrote:

> [...]
    >
    > To rozbój w biały dzień! Dlaczego nikt nie ostrzega, że przy lokatach
    > bankowych również występuje ryzyko kursowe?

    Tylko zwróć uwagę, że to się również odnosi do waluty PLN.

    Ogólnie waluty mają kursy kupna/sprzedaży wyrażone w parze walutowej. Jeżeli
    w jakimś przedziale czasu kurs EURPLN zmienia się z 4.10 na 4.40 to oznacza,
    że lokata w EUR w tym przedziale czasu nie dość, że daje oprocentowanie, to
    jeszcze po jej zakończeniu można ją przeliczyć na PLN. Będziesz miał więcej
    PLN na zakończeniu lokaty niż gdybyś sobie przewalutował na jej rozpoczęciu.

    Ale w drugą stronę to też działa. Jeżeli w momencie gdy EURPLN było 4.10 byś
    sobie założył lokatę w PLN i zakończył ją w momencie gdy EURPLN było 4.40,
    to co prawda otrzymałbyś odetki od lokaty PLN. Jednak przewalutowanie całej
    tej kwoty po zakończeniu lokaty PLN na walutę EUR spowodowałoby, że miałbyś
    mniej EUR niż gdybyś przewalutował to PLN na EUR na początku lokaty.

    Myk jest zdaje się taki, że PLN jest akceptowane w sklepach w Polsce i niby
    niezależnie od tego, jak się kształtuje kurs PLN do innych ważnych walut, to
    powinieneś być w stanie za daną kwotę PLN zaspokoić swoje potrzeby w różnych
    dniach - np. w lutym, marcu, kwietniu, ale również w marcu 2014.

    Pomijając to, że PLN jest walutą za którą zwyczajnie można w Polsce żyć, to
    jeżeli jesteś nastawiony na szeroko pojęte pomnażanie kapitału przez ruchy
    na rynku produktów oferowanych przez banki, to PLN nie powinno się niczym
    różnić od EUR - towar jak każdy inny. Możesz sobie inwestować w spekulacje
    na akcjach, obligacjach, towarach, walutach.

    --
    Wysłane z pola.

  • 4. Data: 2016-06-21 22:57:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > To rozbój w biały dzień! Dlaczego nikt nie ostrzega, że przy lokatach
    > bankowych również występuje ryzyko kursowe?

    Mało tego, na taką lokatę wpłaci 5zł, wypłaci 4zł, jak nic "CZY BANKI
    MAJĄ FRANKI???//"

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2016-06-21 22:59:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-21 o 22:38, z pisze:
    > Takie mamy prawo, państwo UE gu...

    Gdyby to był tylko problem prawa, to jeszcze byłoby ok.

    Ale problem jest z jego interpretacją. Przez dziesiątki lat coś może być
    OK, by nagle stać się nielegalne, mimo braku zmiany prawa.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2016-06-21 23:09:34
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-06-21 o 22:59, Liwiusz pisze:

    > Ale problem jest z jego interpretacją. Przez dziesiątki lat coś może być
    > OK, by nagle stać się nielegalne, mimo braku zmiany prawa.

    Wnioski mogą być tylko dwa:
    - prawo jest dobre tylko do tej pory było źle interpretowane pod
    naciskiem lobbystów
    - prawo trzeba zmienić żeby lobbyści nie mogli wpływać na złe jego
    interpretowanie

    ;-)

  • 7. Data: 2016-06-21 23:16:44
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-06-21 o 23:09, z pisze:
> [...]

    Do ku... nędzy.
    Ja płacę podatki żeby fachowcy od banków napisali dobre prawo nie
    podlegające interpretacjom.
    Że co? Że się nie da, Że jest to trudne...

    To wypie... mi z takim prawem i pozwolić ludziom używać mózgu.
    Pozwolić im normalnie żyć bez tej niepotrzebnej, nieskutecznej czapy nad
    lichwiarzami która ma chronić nasze pieniądze. Sami potrafimy je
    ochronić :-)

    Bo już ku... mam dość tego socjalistycznego burdelu :-)

  • 8. Data: 2016-06-21 23:37:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-21 o 23:16, z pisze:
    > Ja płacę podatki żeby fachowcy od banków napisali dobre prawo nie
    > podlegające interpretacjom.

    Coś ci się chyba pomyliło.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2016-06-21 23:46:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" nkc9r9$eqd$...@n...news.atman.pl

    > Ale problem jest z jego interpretacją. Przez dziesiątki lat
    > coś może być OK, by nagle stać się nielegalne, mimo braku
    > zmiany prawa.

    Bo nie prawo jest ważne, ale kurs waluty. ;)
    I stopa zysku. :)

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,

  • 10. Data: 2016-06-21 23:52:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 5769a5ba$0$12552$6...@n...neostrada.pl

    > Takie mamy prawo, państwo UE gu...