  • 21. Data: 2016-06-10 16:28:35
    Temat: Re: Czy kredyty walutowe są zgodne z prawem?
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-06-10 o 12:25, Kris pisze:

    > Jeśli okaże się że te umowy są nieważne to powyższe bez znaczenia

    Nieważne, bo?
    Na razie twierdzisz, że nieważne, bo za bardzo kurs wzrósł.

    > A to już pytanie nie do mnie

    > A jak jest wg Ciebie?
    > Kupujesz samochód i umowa sprzedaży z jakiś względów okazuje się nieważna. Kupiłeś
    czy nie?
    > Pytam bo nie wiem.

    To zależy, kto stwierdza nieważność umowy. Jeśli sąd, to zwykle zasądza
    również w jaki sposób należy przywrócić stan sprzed zawarci aumowy.

    --
    Pete

  • 22. Data: 2016-06-10 16:41:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 10 czerwca 2016 16:23:32 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Skoro wzrost kursu ma być podstawą do podważenia ważności umów?
    Chyba nie o wzrost kursu się głownie rozchodzi.

    Bo sąd by tak stwierdził.

  • 23. Data: 2016-06-10 16:49:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 10 czerwca 2016 16:28:49 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Nieważne, bo?
    > Na razie twierdzisz, że nieważne, bo za bardzo kurs wzrósł.

    W którym miejscu takie moje stwierdzenie przeczytałeś?

    > To zależy, kto stwierdza nieważność umowy. Jeśli sąd, to zwykle zasądza
    > również w jaki sposób należy przywrócić stan sprzed zawarci aumowy.
    Gdzieś twierdziłem inaczej?

  • 24. Data: 2016-06-10 16:52:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >http://wp.tv/i,dziejesienazywo-czy-kredyty-walutowe
    -sa-zgodne-z-prawem-,mid,1941197,cid,2292655,klip.ht
    ml
    >http://tiny.pl/gr22g
    >Dla zatwardziałych niedowiarków albo nie umiejących czytać ze
    >zrozumieniem teraz video :-)

    1) Jak pani sama mowi - opinia ma mierne znaczenie prawne.

    2) to najbardziej dotyczy "kredytow w PLN denominowanych w CHF".
    Ci maja przepis ustawy za soba.
    Prawdziwych kredytow walutowych nie dotyczy wcale,

    3) teraz kwestia sadow - jak ktos podpisal kredyt na 100k CHF, ale
    wyplacony w PLN i splacany w PLN, obowiazkowo nawet - no to sad moze
    uznac, ze to kredyt denominowany.
    A moze tez nie uznac.

    Co za poj* kraj - podpisze czlowiek jasna umowe, a potem mu mowia, ze
    bezprawna :-)

    Ale w tejze ustawie jest jeszcze zapis o celu kredytu - co z kredytami
    gotowkowymi - tez nielegalne i do zwrotu ?
    Zwrotu bez odsetek, ale natychmiastowego ? :-)

    J.

  • 25. Data: 2016-06-10 16:58:32
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-06-10 o 16:28, Pete pisze:
    > Nieważne, bo?
    > Na razie twierdzisz, że nieważne, bo za bardzo kurs wzrósł.

    Kolejny. :-)
    Nie umieją czytać to można jakoś zrozumieć, ale że przekaz wizualny nie
    trafia...

    Załamka

  • 26. Data: 2016-06-10 17:00:56
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-06-10 o 16:49, Kris pisze:

    > W którym miejscu takie moje stwierdzenie przeczytałeś?
    'Spojrzmy na to inaczej
    Kupujesz telewizor np- zawierasz umowe sklepem. Dopóki tv działa(chf nie
    rósł) oglądasz i pretensji nie masz.
    Tv zaczyna szwankować(chf rośnie)bierzesz gwarancje i domagasz sie
    naprawy/zwrotu kasy;)'

    > Gdzieś twierdziłem inaczej?

    Nic nie twierdziłeś, tylko zadałeś pytanie :P

    --
    Pete

  • 27. Data: 2016-06-10 17:03:14
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-06-10 o 16:41, Kris pisze:

    > Chyba nie o wzrost kursu się głownie rozchodzi.

    Czy gdyby kurs nie wzrósł, byłby płacz?

    > Bo sąd by tak stwierdził.

    Sąd musiałby mieć jakąś podstawę. Wzrost kursu nie podpada pod
    niezgodność z zasadami współżycia społecznego (na razie).

    --
    Pete

  • 28. Data: 2016-06-10 17:07:21
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-06-10 o 16:58, z pisze:

    > Kolejny. :-)
    > Nie umieją czytać to można jakoś zrozumieć, ale że przekaz wizualny nie
    > trafia...
    >
    > Załamka

    Proste pytanie.
    Czy gdyby franek był nadal po 2,50, to czy mielibyśmy dzisiaj jakiś
    temat kredytów walutowych?

    Więc sam masz odpowiedź, co jest źródłem twierdzeń o nieważności
    kredytów walutowych.

    --
    Pete

  • 29. Data: 2016-06-10 17:16:32
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-06-10 o 16:52, J.F. pisze:
    > 1) Jak pani sama mowi - opinia ma mierne znaczenie prawne.

    Opinia tego urzędu jest w 90 procentach respektowana przez sądy. Pewnie
    że mało bo powinno być 100% :-)

    > 2) to najbardziej dotyczy "kredytow w PLN denominowanych w CHF".
    > Ci maja przepis ustawy za soba.
    > Prawdziwych kredytow walutowych nie dotyczy wcale,

    Dotyczy kredytów denominowanych i indeksowanych czyli większości.
    Znasz kogoś z prawdziwym kredytem walutowym?

    > 3) teraz kwestia sadow - jak ktos podpisal kredyt na 100k CHF, ale
    > wyplacony w PLN i splacany w PLN, obowiazkowo nawet - no to sad moze
    > uznac, ze to kredyt denominowany.
    > A moze tez nie uznac.

    Masz rację że może ale pogląd w tej kwestii się zmienia i nie jest to
    tak jak parę lat temu by powiedziano "oszołomskie pohukiwanie ciemnego
    ludu" :-)

    > Co za poj* kraj - podpisze czlowiek jasna umowe, a potem mu mowia, ze
    > bezprawna :-)

    Jak to jaki? Unia europejska. Nie takie cuda już były i jeszcze będą :-)

    Już się nie mogę doczekać jak komisja wenecka czy europejska będzie
    rozpatrywała ustawę frankową. Ale będzie cyrk :-)

    Oczywiście nie jestem za żadną ustawą a jedynie za przestrzeganiem
    polskiego prawa bankowego. Tylko tyle i aż tyle.

    > Ale w tejze ustawie jest jeszcze zapis o celu kredytu - co z kredytami
    > gotowkowymi - tez nielegalne i do zwrotu ?
    > Zwrotu bez odsetek, ale natychmiastowego ? :-)

    Nie znam ustawy. Nie chcę jej znać. Jest niepotrzebna.

  • 30. Data: 2016-06-10 17:21:48
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-06-10 o 17:07, Pete pisze:
    > Proste pytanie.
    > Czy gdyby franek był nadal po 2,50, to czy mielibyśmy dzisiaj jakiś
    > temat kredytów walutowych?

    Zapewne nie ale gdyby spadł 1,50 to zapewne znalazł by się bankowy
    prawnik który podważałby ważność takiej umowy i domagał się takich
    samych zysków jak by był w złotówkach :-)

    Dalej nie zmienia to faktu nieważności takich umów. Takie są fakty.
    Chcesz z nimi dyskutować?
    Podyskutuj może z Animką :-)

    > Więc sam masz odpowiedź, co jest źródłem twierdzeń o nieważności
    > kredytów walutowych.

    Źródłem są przepisy prawa.