  • 1. Data: 2008-04-15 14:01:48
    Temat: Czy ja już jestem przewrażliwiony? (Citi KK)
    Od: Sneakers <p...@p...onet.pl>

    Witam Grupowiczów,

    zaczynam się zastanawiać czy nie popadam w lekką paranoję ale na
    wszelki wypadek wolę zapytać. Otóż robiłem rezerwację hotelu (w Polsce)
    przez telefon. Zostałem poproszony o swoje dane oraz numer karty
    kredytowej. Na końcu przemiła Pani zapytała mnie również o kod CVV/CVC,
    który z rozpędu podałem. A ponieważ pierwszy raz robiłem rezerwację
    telefonicznie, zazwyczaj korzystam z internetu, to nie wiem czy to
    dobrze, że go podałem, czy źle ;-) Na wszelki wypadek dzwoniłem na
    Citiphone i zostałem poinformowany, że wszystko jest OK!. A co Wy o tym
    sądzicie?

    Przy okazaji zalogowałem się do systemu i z wielkim zdziwieniem
    stwierdziłem, że na mojej karcie dopuszczalny limit wzrósł w jakiś
    przecudowny sposób do 150% poprzedniego!?! Ani nikt do mnie nie
    dzwonił, ani nie dostałem oferty pisemnej. Karta prowadzona wzorowo,
    zawsze spłacana w GP. Może podnieśli za dobre sprawowanie ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Piotrek Miller

  • 2. Data: 2008-04-15 14:32:36
    Temat: Re: Czy ja już jestem przewrażliwiony? (Citi KK)
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Sneakers wrote:
> [...]
    > dobrze, że go podałem, czy źle ;-) Na wszelki wypadek dzwoniłem na
    > Citiphone i zostałem poinformowany, że wszystko jest OK!. A co Wy o tym

    Wszystko jest OK.

  • 3. Data: 2008-04-15 15:23:07
    Od: "nurasa" <m...@g...com>

    > Wszystko jest OK.

    Tak dlka oszustów.
    NA stronie VW banku masz ostrzeżenie by nie udostępniać wzorów TAN i numerów
    CCV2.
    Patrz tu http://www.vwbank.pl/audi/2201_80887.php

    jk

  • 4. Data: 2008-04-15 16:10:49
    Od: "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.com>

    nurasa wrote:
    > Tak dlka oszustów.
    > NA stronie VW banku masz ostrzeżenie by nie udostępniać wzorów TAN i numerów
    > CCV2.
    > Patrz tu http://www.vwbank.pl/audi/2201_80887.php

    Myśle że praktyka jakkolwiek niezrozumiała, z *czegoś* wynika. Robiłem
    ostatnio rezerwację biletu lotniczego w CarlsonWagon, podałem numer
    karty i date ważn. Już po kilku dniach (gotówka zdjęta, bilet w łapie)
    pani dzwoniła i prosiła o CVV potrzebny do... wystawienia faktury. No
    cóż, po dłuższych oporach podałem, do teraz nie wiem po co im to było...

    P.

  • 5. Data: 2008-04-15 17:33:37
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > dzwoniła i prosiła o CVV potrzebny do... wystawienia faktury. No cóż, po
    > dłuższych oporach podałem, do teraz nie wiem po co im to było...

    witam
    również rezerwowałem hotel i konieczne było podanie danych karty (imię i
    nazwisko, numer i data ważności), ale CVV NIGDY ode mnie nie wymagano, ww.
    jest potrzebny tylko do transakcji internetowych, nigdy w innej sytuacji z
    niego nie korzystałem więc jak dla mnie coś tutaj nie gra

    a tłumaczenie, że do wystawienia f-ry?
    gdzie masz dane karty na f-rze? ewentualnie info, że płatność dokonana
    kartą...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2008-04-15 18:51:10
    Od: "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.com>

    RobertS wrote:
    > a tłumaczenie, że do wystawienia f-ry?
    > gdzie masz dane karty na f-rze? ewentualnie info, że płatność dokonana
    > kartą...

    Mnie się to wydaje również niedorzeczne, ale kierowałem się 3 czynnikami:
    - znana firma
    - procedury wewnętrzne których dziewczyna 'na linii' nie znała
    - fakt że bilet załatwiałem przez firmę w której pracuje, więc
    asystentka (która robiła mi przysługę) była molestowana przez nich...

    Dalej pytanie po co CVV? Może chcą się zabezpieczyć na wypadek, gdybym
    zgłosił fraud? Niech się eksperci wypowiedzą, ja nie wiem...

    P.

  • 7. Data: 2008-04-15 18:57:19
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Piotr C. napisał(a):
    > Dalej pytanie po co CVV? Może chcą się zabezpieczyć na wypadek, gdybym
    > zgłosił fraud? Niech się eksperci wypowiedzą, ja nie wiem...

    Jak zglosisz fraud to znajomosc CVV przez sprzedawce nic nie da.
    Przeciez CVV moze byc znane oszustowi (np. sprzedawcy, ktory sobie ten
    numer zapamieta jak kupujemy cos w sklepie) i skuteczna reklamacja
    fraudu od tego nie zalezy.

    --
    Mithos

  • 8. Data: 2008-04-15 19:21:11
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Jak zglosisz fraud to znajomosc CVV przez sprzedawce nic nie da.

    Ale zapytanie o CVV jest lekko dziwne (jak dla mnie)...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2008-04-15 19:27:44
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 15 Kwi, 21:21, "RobertS" <b...@p...pl> wrote:

    > Ale zapytanie o CVV jest lekko dziwne (jak dla mnie)...

    Po transakcji - tak, dziwne.

  • 10. Data: 2008-04-15 19:33:13
    Od: "dl" <q...@n...cy>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Ale zapytanie o CVV jest lekko dziwne (jak dla mnie)...

    Ciekawe jaka byłaby "reakcja" po podaniu (celowo) błędnego CVV...

    --
    | |
    Pozdrawiam -->> Daniel Lisowski | daniel"AT"admins"kropka"pl //|>/|>|