    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 10 Oct 2018 01:42:05 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Czy banki moga dac kurs kantorowy?
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 9 października 2018 18:14:37 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:
    > Czy przy wiekszej ilosci banki moga dac kurs kantorowy, zeby u nich sprzedac niz
    biegac z wieksza gotowka do kantorow?

    > Przy jakiej kwocie zwykle banki negocjuja stawki? Kantory internetowe troche ryzyko
    przy wiekszej kwocie.

    Niekoniecznie musisz musi być większa kwota, by dostać kurs kantorowy, a nawet
    lepszy.
    Kantory mają m.in.:
    - alior - https://kantor.aliorbank.pl - czyli zakładasz w kantorze osobne konto, nie
    jest potrzebne konto w "dużym" aliorze,
    - wbk/santander - w ramach ST, czyli trzeba mieć też "zwykłe" konto
    - mBank - w ramach ST, j.w.

    Wg mnie najlepszy jest kantor aliora, konta złotówkowe i walutowe prowadzone za
    darmo, bardzo dobre kursy, darmowe przelewy waluty, którą u nich kupiłeś, darmowe
    karty walutowe, darmowa wypłata w kasie (choć ostatnio bardzo zmniejszyli liczbę
    oddziałów z kasami). A jak napiszesz wiadomość w ST, że chcesz wymienić większą
    kwotę, to jeszcze zmniejszą spread o 20%. Można założyć przez przelew.
    Santander - jak ostatnio sprawdzałem (teraz nie mam konta) to kursy porównywalne z
    kantorem aliora, konta też chyba za darmo.
    mBąk - kursy gorsze (i do tego indywidualne, ja mam nie tak bardzo złe, ale inni
    podobno miewali zbliżone do "normalnych" kursów banku), konta za darmo.