  • 31. Data: 2002-06-14 07:04:40
    Temat: Re: Czy bank mógł tak zrobić ??? Długie
    Od: <j...@p...onet.pl>

    > Sa wlasnoscia firmy <niewazna juz tu IMHO forma prawna dzialalnosci>,
    > pamietajmy o dowodaxh ksiegowych, nie wpiszętam siebie jako wlasciciela
    > wystawiajacego fakturę tylko nazwe przedsiebiorstwa. Dopiero pozniej na
    > podstawie kolejnego dokumentu ksiegowego moze wyplacic te pieniadze sobie -
    > prywatnej osobie < wyplata, dywidenda - jakkolwiek to nazwiemy>

    <ciach>
    Wręcz przeciwnie bardzo ważna jest forma działalności. Przyspólkach prawa
    handlowego jest to działanie niezgodne z prawem. Mżna to porównać ze
    sprzeniewierzeniem majątku firmy. Jeżeli jest to jednak osoba fizyczna
    prowadząca działalność to sa to jej prywatne środki i tutaj rację ma Krzysztof.
    Ja proponuję inne rozwiązanie. Najczęściej za spłate kredytu nie ma prowizji i
    w ten sposób biorac niewielka linię kredytową mamy mozliwość dokonywania wpłat
    na rachunek z tytułem spłata kredytu. Efekt jest ten sam (środki na rachunku),
    a Pani w okienku się nie czepia. Z tego co pamiętam to w prawie bankowym nie ma
    zapisów że tytuł spłaty kredytu nie może byc większy niż wartośc udzielonego
    kredytu.
    PZDR.

  • 32. Data: 2002-06-14 07:09:57
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org> napisał w
    wiadomości news:aeb85s$mlf$1@news.tpi.pl...
    > "mgr Krzysztof Maria Bąk" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A ja myślę, że to chytry bank straci. Co najmniej jednego klienta.

    I to nalezalo zrobic na poczatku - znalezc inny bank.
    Tymczasem autor tego watku chcial bank "karac" badz przymuszac by byl
    posluszny jego pomyslom.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 33. Data: 2002-06-14 07:13:19
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "mgr Krzysztof Maria Bąk" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:aeb7lp$fec$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Karol" <a...@b...com> napisał w wiadomości
    >
    > Jedyne co można mu poradzić to pogodzenie się z prowizją.
    > Takie permanentne "darmowe" wpłaty/przelewy zostaną zablokowane chyba w
    > każdym banku.

    Jak juz wspominalem w PKO BP wplaty bez prowizji.
    Rachunek Biznes Partner.
    Przelewy na ROR w PKOBP tez darmo.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 34. Data: 2002-06-14 07:51:58
    Od: Jaroslaw Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    Thu, 13 Jun 2002 17:12:08 +0200, "Van GoGush"
    <N...@p...onet.pl> napisał(-a):

    >Ale zajmie rachunek firmowy a nie ROR :)

    oj, chyba jednak zajmie wszystkie rachunki, o których wie.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 35. Data: 2002-06-14 08:00:22
    Od: Jaroslaw Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    Fri, 14 Jun 2002 00:56:20 +0200, "mgr Krzysztof Maria Bąk"
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    >Użytkownik "Jaroslaw Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w
    >wiadomości news:0c4hguk96prsb632krgqr50u7u6hf543hs@4ax.com...
    >
    >Ale też mógł wpłacać na konto firmowe (zasilając bank prowizją)

    ale po co? Przecież wolno mu na ROR bez prowizji. Ty byś wpłacał? :-)

    >Chciał być chytry (oszczędny)? To bank go przechytrzył. I nikt bankowi tego
    >nie zabroni.

    IMHO zdeterminowany klient poradzi sobie, jeśli mu się będzie chciało.
    Przecież sąd może uznać, że wypowiedzenie umowy ze strony banku było
    bezpodstawne i każe jeszcze odszkodowanie klientowi zapłacić.

    A wszystko przez to, że posiadanie konta przez przedsiębiorcę jest
    obowiązkowe...

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 36. Data: 2002-06-14 10:22:53
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "Przemek Wrzesinski" <p...@p...gazeta.pl> wrote in message
    > Przelew z ROR-u na rachunek firmowy - poraz kolejny firma musi posiadac
    > dowod ksiegowy za co otrzymala te pieniadze. Pieniadze prywatne
    wlasciciela
    > nie sa tozsame z pieniedzmi firmy nalezacej do tego samego czlowieka.
    > Wyobrazasz sobie sytuacje, ze firma dostaje przelewy bez tytulu do niego ?
    > Od razu moze zajsc podejrzenie prania pieniedzy. Kazdy wplyw i wyplyw musi
    > byc udokumentowany.

    Przemku - na jakiej podstawie tak twierdzisz? Prowadząc kartę podatkową,
    ryczałt ewidencjonowany albo księgę przychodów i rozchodów NIE ewidencjonuje
    się przepływów pomiędzy DG a właścicielem - nie ma takiego obowiązku. To
    samo jest zresztą i w Spółce Cywilnej.
    Oczymując 100 zł od kontrahenta gotówką (za fakturę) nie ma obowiązku
    wpłacania tego na konto firmowe. A więc automatycznie właściciel DG może
    sobie te pieniądze "wypłacić" i są w tym momencie jego - nie trzeba
    wystawiać na to żadnego dokumentu. Może sobie zabrać z tych piniędzy 95 zł
    albo 1 zł i tylko resztę wpłacić albo na swój rachunek albo na rachunek
    firmowy. Żaden przepis tego nie zabrania.
    Moim zdaniem Andrzej (a właściwie jego brat) powinien zgłosić sprawę do
    arbitra co do konta prywatnego i do sądu co do konta firmowego (choć tutaj
    może poczekać na wynik sprawy u arbitra - bank powinien to odnieść do obu
    kont) - trochę nawet żałuję, że to nie mnie spotkało :-)))

    K. Kowalski

  • 37. Data: 2002-06-14 10:41:30
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > może poczekać na wynik sprawy u arbitra - bank powinien to odnieść do obu
    > kont) - trochę nawet żałuję, że to nie mnie spotkało :-)))

    Arbiter nie bedzie mogl nic powiedziec nt. rachunku formowego bo...

    <cite>
    Skargi składać mogą wyłącznie konsumenci, czyli osoby fizyczne zawierające
    umowę z bankiem w celu bezpośrednio nie związanym z działalnością
    gospodarczą.
    </cite>

    Po drugie Arbiter nie moze nakazac bankowi zmiany sposobu postepowania [tj.
    realizowania takich dyspozycji]. Do Arbitra mozna zwracac sie tylko w
    przypadku roszczenia pienieznego

    <cite>
    Jakie sprawy mogą być rozpatrywane przez Arbitra bankowego:

    1/ Mające charakter roszczeń pieniężnych z tytułu niewykonania lub
    nienależytego wykonania przez bank czynności bankowych lub innych czynności
    na rzecz konsumenta.
    2/ których wartość przedmiotu sporu nie jest wyższa niż kwota 8.000 zł.
    3/ powstałe po dniu 1 lipca 2001 r
    </cite>

    Zastanawiam sie czego w tym wypadku moze dotyczyc rzoszczenie pieniezne...
    moze prowizji za wplate na rachunek firmowy, ale... Arbiter nie moze wydawac
    decyzji dotyczacych rachunkow firmowych... Raczej chyba trzeba zajrzec do
    umowy i wybrac sie do sadu...

    Maciej

  • 38. Data: 2002-06-14 10:49:59
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message news:aech91$12j$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > Skargi składać mogą wyłącznie konsumenci, czyli osoby fizyczne zawierające
    > umowę z bankiem w celu bezpośrednio nie związanym z działalnością

    Przecież pisał, że zamknęli mu oba konta :-) ROR jest jak najbardziej w
    gestii arbitra.

    Tu może być gorzej :-/

    K. Kowalski

  • 39. Data: 2002-06-25 22:15:57
    Od: <a...@p...onet.pl>

    > Witam
    > Jakiś czas temu opsywałem sytuację z jaką spotkał się mój brat kożystając z
    > usług jednego z banków spółdzielczych.
    >
    > Moim zdaniem bank nie miał prawa odmówić wykonywania przelewów z rachunku
    > osobistego na firmowy.

    http://firma.onet.pl/40435,1,1074990,eksperci.html

    Bez komentarza.

    Karol

  • 40. Data: 2002-06-26 06:52:21
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    > http://firma.onet.pl/40435,1,1074990,eksperci.html
    >
    > Bez komentarza.

    Ale co nam chciales przekazac?

    Ze "W takim przypadku nie ma żadnych przeszkód, aby postępować w ten sposób"
    (pytanie bylo "Czy z konta prywatnego mogę przelać pieniądze na konto
    firmowe, które jest właśnie puste aby potem zlecić bankowi zapłatę ZUS lub
    VAT?")

    Czy moze ten fragment: "Nie przewiduję jednak żadnych komplikacji przy
    rutynowym uzupełnianiu rachunku, niezbędnym do zapłacenia składki na ZUS lub
    niewielkiej zaliczki na podatek dochodowy."

    A tak w ogole to ten problem ma sie nijak do problemu opisanego przez autora
    naszego watku. Tam byla mowa o CZESTYCH wplatach utargu na ROR DLA OMINIECIA
    PROWIZJI BANKU.
    Nie chodzi o to czy przepisy zabraniaja takich operacji tylko czy bank da
    sie okpic. Ten sie nie dal.

    --
    Pozdrowienia
    ---