    From: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czy bank mógł tak zrobić ??? Długie
    Date: Fri, 14 Jun 2002 12:22:53 +0200

    "Przemek Wrzesinski" <p...@p...gazeta.pl> wrote in message
    news:aea86v$5af$1@news.tpi.pl...
    > Przelew z ROR-u na rachunek firmowy - poraz kolejny firma musi posiadac
    > dowod ksiegowy za co otrzymala te pieniadze. Pieniadze prywatne
    wlasciciela
    > nie sa tozsame z pieniedzmi firmy nalezacej do tego samego czlowieka.
    > Wyobrazasz sobie sytuacje, ze firma dostaje przelewy bez tytulu do niego ?
    > Od razu moze zajsc podejrzenie prania pieniedzy. Kazdy wplyw i wyplyw musi
    > byc udokumentowany.

    Przemku - na jakiej podstawie tak twierdzisz? Prowadząc kartę podatkową,
    ryczałt ewidencjonowany albo księgę przychodów i rozchodów NIE ewidencjonuje
    się przepływów pomiędzy DG a właścicielem - nie ma takiego obowiązku. To
    samo jest zresztą i w Spółce Cywilnej.
    Oczymując 100 zł od kontrahenta gotówką (za fakturę) nie ma obowiązku
    wpłacania tego na konto firmowe. A więc automatycznie właściciel DG może
    sobie te pieniądze "wypłacić" i są w tym momencie jego - nie trzeba
    wystawiać na to żadnego dokumentu. Może sobie zabrać z tych piniędzy 95 zł
    albo 1 zł i tylko resztę wpłacić albo na swój rachunek albo na rachunek
    firmowy. Żaden przepis tego nie zabrania.
    Moim zdaniem Andrzej (a właściwie jego brat) powinien zgłosić sprawę do
    arbitra co do konta prywatnego i do sądu co do konta firmowego (choć tutaj
    może poczekać na wynik sprawy u arbitra - bank powinien to odnieść do obu
    kont) - trochę nawet żałuję, że to nie mnie spotkało :-)))

    K. Kowalski