  • 11. Data: 2003-10-25 10:17:53
    Temat: Re: Czy VW .. Długo czekać
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "S.Stefanek" <s...@P...onet.pl> napisał
    w wiadomości news:bnaqb0$ib$2@atlantis.news.tpi.pl...

    > Do mnie oddzwonili następnego dnia, ale za to na telekod musiałem czekać
    > prawie 3 tygodnie. Zadzwoniłem, to powiedzieli, że mają zator telekodowy i
    > ... aktywowali bez telekodu.
    >
    > Na kartę i PIN dalej czekam. Przy nich Mbank to był sprint.

    A spróbuj zgubić telekod. Znowu czekanie na nowy, aż przyjdzie pocztą...

    Kiedyś wnikałem w ten temat to vlinka stwierdziła, że klient nie powinien
    zapomnieć kodu, bo jest o to proszony na kartce z pierwszym PINem. Nie
    powiem - rozbawiła mnie setnie. :-)

    A teraz czekam na uruchomienie DD z inteligo do VW... inteligo twierdzi, że
    już wysłali zgodę, której VW jeszcze nie ma... Zobaczymy, jak długo to
    potrwa...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 12. Data: 2003-10-25 12:33:48
    Od: Bartol Partol <b...@p...co>

    Użytkownik Wojciech Nawara napisał:

    > A spróbuj zgubić telekod. Znowu czekanie na nowy, aż przyjdzie pocztą...

    O cholera. W Inteligo jak zapomnialem hasla telefonicznego, to
    zalatwilem sprawe od reki (przez telefon oczywiscie).

    Bartol

  • 13. Data: 2003-10-25 13:11:02
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Bartol Partol" <b...@p...co> napisał w wiadomości

    > O cholera. W Inteligo jak zapomnialem hasla telefonicznego, to
    > zalatwilem sprawe od reki (przez telefon oczywiscie).

    No właśnie - co chcieli, aby ustawić nowe hasło telefoniczne ?

    Wypytywali dokładniej / chcieli kod z karty kodów ?

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 14. Data: 2003-10-25 15:14:39
    Od: Bartol Partol <b...@p...co>

    > No właśnie - co chcieli, aby ustawić nowe hasło telefoniczne ?
    >
    > Wypytywali dokładniej / chcieli kod z karty kodów ?

    Podalem byle co na poczatku, byle mnie polaczylo z konsultantem (po
    trzeciej nieudanej probie automatycznie laczy). Konsultant stwierdzil,
    zebym jednak jeszcze raz sprobowal podajac swoj poprawny identyfikator,
    zeby wiedzial z kim gada, wiec sprobowalem jeszcze raz i przy okazji
    zablokowalo mi haslo (zdaje sie, ze przekroczylem limit prob) i
    przelaczylo do konsultanta. Wtedy ten popytal mnie o rozne cuda
    identyfikacyjne (to tak dodatkowo), pobral kod z karty i przelaczyl
    gdzies, gdie ustawilem sobie halso tymczasowe, zalogowalem sie, wszedlem
    w odpowiednie menu i ustawilem sobie nowe haslo. I po krzyku.

    Bartol

  • 15. Data: 2003-10-26 22:00:12
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

> [...]
    > zeby wiedzial z kim gada, wiec sprobowalem jeszcze raz i przy okazji
    > zablokowalo mi haslo (zdaje sie, ze przekroczylem limit prob) i

    A mnie dalej się nie podoba jedna procedura w inteligo.

    Nowi klienci podczas rozmowy aktywacyjnej podają kod z karty kodów i są
    dokładnie weryfikowani ze swoich danych, a także muszą odpowiedzieć na
    pytanie ustalone wcześniej.

    Podczas tej rozmowy zostają aktywowane wszystkie kanały - WAP, WWW i
    telefoniczny.

    No dobrze, tylko, że jest im tak cholernie szkoda dwóch głupich kodów z
    karty - po pierwszym zalogowaniu do serwisu www i wap nie jest wymagany kod
    z karty kodów. Po prostu - logujemy się hasłami wydrukowanymi na kartce i
    jesteśmy proszeni o zmianę.

    O ile pewnie zdecydowana większość loguje się do kanału www i zmienia
    defaultowe hasło, o tyle głowę dam sobie uciąć i nie tylko głowę ;-) że
    kanał wap jest zdecydowanie mniej popularny.

    I teraz sytuacja hipotetyczna: ktoś nie skorzysta z kanału WAP - po prostu
    go nie interesuje. Większość takich ludzi NIE zablokuje go u konsultanta,
    tylko po prostu ani razu się nie zaloguje.

    Ryzyko: hasło zapisane jest na kartce, którą pewnie nikt nie niszczy. I
    tutaj nieświadomie można umożliwić komuś zaglądanie w nasz rachunek bez
    nawet najmniejszej świadomości o tymże fakcie. Wystarczy, że dotrze do tej
    kartki - czy to leżącej w domu [a to mało podejrzliwych żon jest? ;-)], albo
    w firmie [tu łatwiej o chętnych do podglądania finansów]. Zaloguje się,
    zmieni hasło, nie jest mu potrzebne NIC, a my nie będziemy nawet świadomi,
    że ktoś może sobie bez problemu podglądać rachunek.

    Powyższe stwierdzałem już baaardzo dawno, nie raz pisałem do inteligo w tej
    sprawie, ale oni uważają, że wszystko jest w porządku.

    Tylko, że obawy te są efektem przemyśleń teoretycznych POTWIERDZONYCH w
    praktyce - ŻADEN z moich znajomych nie aktywował kanału WAP, ale go też nie
    zablokował. Większość zupełnie jest nieświadoma tego tego ryzyka... A kartki
    leżą w domu, albo w firmie...

    To ryzyko można zlikwidować żądając podania kodu z karty kodów przy
    pierwszym logowaniu do serwisów WAP i WWW. Albo konsultant powinien pytać,
    które kanały aktywować...

    No powiedzcie sami - chyba jest sens, w tym co piszę ? A nie trzeba wiele by
    hipotetyczne nawet ryzyko zniwelować...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 16. Data: 2003-10-29 10:57:50
    Temat: Re: Czy VW Bank oddzwania?
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZgazeta.pl> wrote:

    > Bo bank kazał ;)
    > Na końcowej stronie formularza jest potwierdzenie - pdf do pobrania i
    > informacja "Czekaj na telefon z banku".
    > Jak faktycznie nie oddzwaniają, to niech nie piszą.

    Przed chwilą zadzwoniła miła pani.
    Specjalnie o to zapytałem, powiedziała że zawsze oddzwaniają, niezależnie od
    tego co klient zaznaczył w formularzu.
    Widać do kolegi nie można się dodzwonić, albo może podał zły numer telefonu?

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl