  • 11. Data: 2013-09-13 20:31:19
    Temat: Re: Co zrobić z EUR w mBąku?
    Od: t...@g...com

    W dniu piątek, 13 września 2013 10:07:18 UTC+2 użytkownik pwz napisał:

    > Już myślałem, że się uda [Rachunek EUR -> Przelewy -> SEPA], a tu
    >
    > czerwony pasek: "DOSTĘPNA KWOTA 18,89 NIEWYSTARCZAJĄC­A. NR AUTOR."
    >
    > Ki czort?

    Zgaduje: trzeba zostawic na rachunku rezerwe na prowizje w wysokosci po przeliczeniu
    Euro->Pln 5zl.
    --
    tp

  • 12. Data: 2013-09-14 11:33:03
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2013-09-13 20:31, t...@g...com pisze:

    > Zgaduje: trzeba zostawic na rachunku rezerwe na prowizje w wysokosci po
    przeliczeniu Euro->Pln 5zl.

    TAK JEST! Właśnie wpadłem na ten sam myk. Niestety nie da się wyzerować
    konta w EUR, jeżeli nie zostawi się na nim równowartości 5 zł
    potrzebnych do opłacenia przelewu. Bo oczywiście z innego konta (w PLN)
    tej opłaty nie można pobrać :-\

    Zatem (dla potomności): klik w rachunek EUR -> przelewy -> przelew SEPA
    -> zostawić równowartość 5 zł (po złodziejskim kursie mBanku wg ceny
    kupna (dzisiaj 4,0934 = 1,23 EUR) -> przelew wykonany, na koncie zostało
    0, na pohybel.

    Uff...
    pwz

  • 13. Data: 2013-09-14 12:21:13
    Od: mietek <b...@w...pl>

    W dniu sobota, 14 września 2013 11:33:03 UTC+2 użytkownik pwz napisał:

> [...]
    >
    > -> zostawić równowartość 5 zł (po złodziejskim kursie mBanku wg ceny
    >
    > kupna (dzisiaj 4,0934 = 1,23 EUR) -> przelew wykonany, na koncie zostało

    można wypłacić za granicą za free w strefie euro. w zasadzie wszędzie za free, tyle
    że w innej walucie dochodzi przewalutowanie.
    http://livesmarter.pl/w-jakim-banku-zalozyc-konto-wa
    lutowe-czyli-polak-za-granica-cz-ii/

  • 14. Data: 2013-09-14 15:12:07
    Od: r...@o...pl

    Tyle kombinacji tu ludzie opoisują z przelewem sepa, zagranicznym - przecie dla
    takiej kwoty opłaty bedą stosunkowo gigantyczne gdyby nawet dalo sie to wykonać.

    Lepiej to przewalutować po kursie mbanku jeśli przejdzie to będzie to i tak
    najtaniej.
    Ale jest jedno ale:
    "Przelew walutowy między rachunkami w mBanku, z rachunku walutowego z
    przewalutowaniem lub z rachunku w PLN na rachunek walutowy, wykonany może być od
    poniedziałku do piątku od 8:00 do 19:30 w czasie rzeczywistym."

    Sam nie testowałem ale sprobuj w pon.

  • 15. Data: 2013-09-15 08:55:43
    Od: eisenberg <e...@n...pl>

    W dniu czwartek, 12 września 2013 11:31:55 UTC+2 użytkownik pwz napisał:
> [...]
    >
    > więc je przelać np. do kantoru i sprzedać - na flaszkę i piwo akurat by
    >
    > było. Tymczasem pokazał się komunikat (cytuję z pamięci): "przelewy
    >
    > zewnętrzne dozwolone są tylko w PLN". Czyli rozumiem, że mBąk chce mnie
    >
    > przewalutować? Powstaje zatem pytanie: w jaki sposób _skutecznie_
    >
    > wypłacić/przelać te drobne z EUR-mB-konto, np. do A-kantora?
    >

    > A jeżeli "niedasię" zrealizować wylewu w EUR, to może pozostaje to
    >
    > nieszczęsne przewalutowanie? Jak je zrobić?
    >

    > Oczywiście założenie podstawowe jest takie, aby koszty operacji nie były
    >
    > równe albo nie przewyższały kwoty owych kilkunastu EUR ;-)

    Przelew zewnętrzny oznacza tu przelew na rachunek inny niż xx 1140 2004 xxxx xxxx
    xxxx xxxx.
    Dlaczego nie sprzedasz w jakimś kantorze internetowym?
    Np. https://www.kantor-internetowy.eu/ albo https://www.lowspread.pl/ ?
    ZTCP oba mają konta EUR w mBanku

  • 16. Data: 2013-09-16 15:09:30
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 13 Sep 2013 18:53:24 +0200, pwz napisał(a):

    > A gdzie? Bo mnie bank odpowiedział tak:
    > "Nawiązując do Pana e-maila uprzejmie informuję, iż Bank nie posiada w
    > swojej ofercie rachunku eKONTO w walucie EUR.
    > Może Pan otworzyć rachunek eMAX walutowy."

    Faktycznie, to jest "mBIZNES konto walutowe EUR". Bezpłatne, ale do
    rachunku firmowego.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl