  • 11. Data: 2019-07-24 09:16:21
    Temat: Re: Co z lokatą zawrotną?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Monitorują p.b.b. ;>

  • 12. Data: 2019-07-24 10:59:09
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-07-24 o 02:13, J.F. pisze:
> [...]
    Mille został mi tylko miesiąc na 2,7.0

    > No wlasnie, juz 2.7 ... zaczely odplywac ?

    ,,Nowe Środki na Koncie Oszczędnościowym Profit. Edycja 15"

    Promocja jest regularnie odnawiana. Jak widać to już 15. edycja. Blisko
    2 miesiące okresu promocyjnego da Ci informację jak długo już trwa.

    Swego czasu dawali do 200.000. Teraz niestety ograniczyli tylko do
    100.000. Raczej nie brakuje im zatem depozytów.

  • 13. Data: 2019-07-24 13:35:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >Promocja jest regularnie odnawiana. Jak widać to już 15. edycja.
    >Blisko 2 miesiące okresu promocyjnego da Ci informację jak długo już

    promocja na 100 dni.

    >Swego czasu dawali do 200.000. Teraz niestety ograniczyli tylko do
    >100.000. Raczej nie brakuje im zatem depozytów.

    Ale ja o Idei - jesli niedawno zawrotna byla 2.2%, a teraz 2.7 ...
    chyba sie boja odplywu do Mille ..

    J.

  • 14. Data: 2019-07-24 13:59:47
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-07-24 o 13:35, J.F. pisze:

    > Ale ja o Idei - jesli niedawno zawrotna byla 2.2%, a teraz 2.7 ... chyba
    > sie boja odplywu do Mille ..

    IDEA to już w ogole chaotyczne ruchy... Bank idzie pod młotek i szarpany
    jest nowymi pomysłami - mam wrażenie, że często wykluczającymi się
    wzajemnie.

  • 15. Data: 2019-07-24 16:08:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup

    >IDEA to już w ogole chaotyczne ruchy... Bank idzie pod młotek i
    >szarpany jest nowymi pomysłami - mam wrażenie, że często
    >wykluczającymi się wzajemnie.

    Chaotycznosc widze tam od dawna, ale co sie dziwic - chcemy depozyty
    na jak najnizszy procent, ale przeciez chcemy.
    Tylko ciekawe, czy im ta chaotycznosc nie szkodzi - daliby stabilnie,
    to moze by wystarczyla korekta o 0.1%.
    A moze wcale nie potrzebuja stabilnie i cieszy ich jak ludzie
    wylewaja, a potem wlewaja ... kiedy im pasuje, bo akurat w kasie
    niedosyt.

    Gdzies na to sie naklada wywiad z prezesem ... bodajze mbanku, ktory
    narzekal, ze bank potrzebuje stabilnego zrodla finansowania,
    a nie z depozytow a vista.

    Swoja droga - skad niektore banki maja pieniadze ?
    Bo na pewno nie od klientow zwabionych wysokim oprocentowaniem.

    J.

  • 16. Data: 2019-07-24 16:39:39
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-07-24 o 16:08, J.F. pisze:

    > Chaotycznosc widze tam od dawna, ale co sie dziwic - chcemy depozyty na
    > jak najnizszy procent, ale przeciez chcemy.

    Chcemy? Sądzę, że raczej klienci wolą depozyty na wysoki procent.

    > Tylko ciekawe, czy im ta chaotycznosc nie szkodzi - daliby stabilnie, to
    > moze by wystarczyla korekta o 0.1%.

    To nie tylko w tym rzecz. Szerzej spójrz - mobilny bankomat, idea huby,
    terminale dla firm. Mieli kilka nowatorskich pomysłów. W pewnym momencie
    wyhamowali owe projekty, by sukcesywnie się z nich wycofywać.

    > A moze wcale nie potrzebuja stabilnie i cieszy ich jak ludzie wylewaja,
    > a potem wlewaja ... kiedy im pasuje, bo akurat w kasie niedosyt.

    Przede wszystkim tracą klientów poprzez utratę wiarygodności.

> [...]
    >
    > Swoja droga - skad niektore banki maja pieniadze ?
    > Bo na pewno nie od klientow zwabionych wysokim oprocentowaniem.

    Dużo istotniejszą rolą jest wiarygodność. BFG to jedynie 100.000 euro. I
    nie jestem pewien na ile obejmuje firmy. Zwróć uwagę jakimi środkami
    dysponują firmy. Ot - chociażby deweloperzy, spółki paliwowe itd. Dla
    nich istotniejszym jest, aby bank typu PKO BP nie upadł niż aby dostać
    punkt procentowy więcej w jakimś tam SKOK-u Wołomin czy podobnych.

  • 17. Data: 2019-07-24 17:04:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup

    >Chcemy? Sądzę, że raczej klienci wolą depozyty na wysoki procent.

    Ja z pozycji banku, z pozycji klienta ... a kogo klient obchodzi :-)

> [...]
    >huby, terminale dla firm. Mieli kilka nowatorskich pomysłów. W pewnym
    >momencie wyhamowali owe projekty, by sukcesywnie się z nich

    Moze po prostu glupie byly.
    Ile czasu zajmie taka mobilna wplata ?
    IMO - z 10-15 minut z dojazdem.
    To ile mozesz takich wplat przyjac, i ile na tym zarobisz ?
    A koszty spore ...

    >Przede wszystkim tracą klientów poprzez utratę wiarygodności.

    trudno ocenic ... jakos "pozar w burdelu" udalo sie opanowac.

> [...]
    >itd. Dla nich istotniejszym jest, aby bank typu PKO BP nie upadł niż
    >aby dostać punkt procentowy więcej w jakimś tam SKOK-u Wołomin czy

    Owszem, ale tez ... moze bardziej potrzebuja kredytu obrotowego,
    a nie wysokiej wiarygodnosci - bo po co do debetu :-)

    J.

  • 18. Data: 2019-07-24 19:25:10
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-07-24 o 17:04, J.F. pisze:

    > Ile czasu zajmie taka mobilna wplata ?

    Trzeba pamiętać, iż Idea za target obrała sobie małe firmy. Taki mobilny
    bankomat to świetna alternatywa jeśli chodzi o transport gotówki.

    > To ile mozesz takich wplat przyjac, i ile na tym zarobisz ?
    > A koszty spore ...

    Czymś jednak klienta trzeba przyciągnąć. Jeśli zamierzasz oferować to
    samo co np. PKO BP to sukcesu nie wróżę.

    > trudno ocenic ... jakos "pozar w burdelu" udalo sie opanowac.

    Nie jestem pewien. Dziś kurs akcji po 2,33 zł. W 2017 akcje stały po 25
    zł. Jeszcze w kwietniu dobijały do 5 zł.

    > Owszem, ale tez ... moze bardziej potrzebuja kredytu obrotowego,
    > a nie wysokiej wiarygodnosci - bo po co do debetu :-)

    Tak szczerze mówiąc to dla Kowalskiego chcącego zakupić mieszkanie w
    większym mieście BFG przestaje wystarczać. A podobno ok. połowy mieszkań
    nabywana jest za gotówkę.

  • 19. Data: 2019-07-24 19:44:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup

    >Trzeba pamiętać, iż Idea za target obrała sobie małe firmy. Taki
    >mobilny bankomat to świetna alternatywa jeśli chodzi o transport
    >gotówki.

    Ale nadal - koszty duze, a obsluzonych malo.

    W dodatku ... firmy maja podobne godziny zamkniecia i wplaty utargu

    >Czymś jednak klienta trzeba przyciągnąć.

    A potem zakonczyc :-)

    >Jeśli zamierzasz oferować to samo co np. PKO BP to sukcesu nie wróżę.

    Parking, szybka obsluge w oddziale :-)

    >Nie jestem pewien. Dziś kurs akcji po 2,33 zł. W 2017 akcje stały po
    >25 zł. Jeszcze w kwietniu dobijały do 5 zł.

    Mowie o depozytach. przyciagneli wystarczajaco ... jak na razie.

    >Tak szczerze mówiąc to dla Kowalskiego chcącego zakupić mieszkanie w
    >większym mieście BFG przestaje wystarczać. A podobno ok. połowy
    >mieszkań nabywana jest za gotówkę.

    Raczej sprzedac. Bo druga polowa jest nabywana na kredyt, i nie
    stanowi zagrozenia dla kupujacego.
    Poza tym mozna trzymac w dwoch bankach,

    Na pieniadze ze sprzedazy jest chyba specjalne rozszerzenie ... czy to
    tylko projekt byl ?

    J.

  • 20. Data: 2019-07-24 20:03:49
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-07-24 o 19:44, J.F. pisze:

    > Ale nadal - koszty duze, a obsluzonych malo.
    >
    > W dodatku ... firmy maja podobne godziny zamkniecia i wplaty utargu ...

    A jednak ten mobilny bankomat był znakiem firmowym Idei. Podobnie jak
    Idea Huby. Świetna inicjatywa.

    > A potem zakonczyc :-)

    Masz odpowiedź dlaczego padają.

    > Mowie o depozytach. przyciagneli wystarczajaco ... jak na razie.

    Albo już zrezygnowali.

    > Raczej sprzedac. Bo druga polowa jest nabywana na kredyt, i nie stanowi
    > zagrozenia dla kupujacego.
    > Poza tym mozna trzymac w dwoch bankach,

    Kupić. Bo najpierw musi mieć gotówkę. I przecież nie będzie opłacał
    dewelopera z kilku kont.
    Tak, można trzymać w 2 bankach, ale... coraz trudniej znaleźć 2 banki
    mające dobrą ofertę. Jak się trafi jeden to już cud. Pamiętaj, że sektor
    się konsoliduje. Zwróć uwagę ile banków zniknęło w ciągu 5-10 lat... A
    to w praktyce oznacza kłopoty z bezpieczeństwem. Jeszcze parę lat temu
    Kowalski korzystał z kilku, a zaawansowany i kilkunastu banków. Dziś ta
    liczba zdecydowanie maleje.

    > Na pieniadze ze sprzedazy jest chyba specjalne rozszerzenie ... czy to
    > tylko projekt byl ?

    nic mi o tym nie wiadomo. Czytałem natomiast o kłopotach firm, gdy bank
    padał. M.in. chyba właśnie trafił się jakiś deweloper. No ale umówmy się
    - co to jest dziś 450.000 gwarancji...