  • 11. Data: 2021-05-17 22:20:30
    Temat: Re: Co sie dzieje z rynkiem nieruchomosci?
    Od: ptoki <s...@g...com>

    poniedziałek, 17 maja 2021 o 11:44:03 UTC-5 J.F napisał(a):
> [...]
    rates-may-drop-feseries/index.html

    > Kiedys tam wywiadu sluchalem.
    > Ktos porownal roczna sprzedaz nowych mieszkan i oszczednosci Polakow.
    > Nieruchomosci nie starczy :-(

    To zle czy dobrze? :)

    > Ale gdzie jest to "tu" ?

    Skoro linka z cnn to "tu" to usa/kanada.

    > Tzn rok temu byl tyle wart?

    Dom Schrodingera, nie wiesz jak nie sprzedasz.

    > Bo teraz to jest IMO wart 430k :-)

    Ano. Ale za rok pewnie opadnie do tych 350k a jakby jednak gospodarka klekla to i
    moze i nizej.

    > No coz, mozliwe, tak sie zarabia ... ale ... poszedl za 430 :-)

    Ano poszedl. Tyle ze o tym dlaczego taka cena w cnn sie nie przeczyta.

  • 12. Data: 2021-05-17 22:32:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 17 May 2021 13:20:30 -0700 (PDT), ptoki wrote:
    rates-may-drop-feseries/index.html

    > To zle czy dobrze? :)

    Zalezy dla kogo.
    Tym niemniej pokazuje dobitnie co znaczy "mala podaz"

    I takie niskie procenty?
    Obligacje skarbowe nie daja tam wiecej?

    J.

  • 13. Data: 2021-05-18 17:59:16
    Od: ptoki <s...@g...com>

    poniedziałek, 17 maja 2021 o 15:32:25 UTC-5 J.F napisał(a):
    rates-may-drop-feseries/index.html

    > Zalezy dla kogo.
    > Tym niemniej pokazuje dobitnie co znaczy "mala podaz"

    > I takie niskie procenty?
    > Obligacje skarbowe nie daja tam wiecej?

    Nie sprawdzalem. ALe ten 1.5% to widzialem na realnej umowie znajomego.
    W 2019 standardem bylo 2.74%. Tez z realnej umowy. I to jak wspomnialem, bez zadnej
    marzy, prowizji czy podobnych pierdoletow.

    Swoja droga niby utyskujemy na rynek amerykanski ze tam cena jest X ale +podatek
    +oplata taka +oplata sraka (W samochodach jakies opaty srodowiskowe, dostawa,
    inspekcja podostawowa, podatek, w przypadku zakupu domu jest podatek od transfery
    wlasnosci, oplata notariusza itp...) a i u nas przy kredytach tych oplat jest milion
    i tez sa traktowane jako oczywiste przez sprzedawce ale ty o nich sie dowiadujesz jak
    juz masz podpisac raty...