  • 1. Data: 2002-05-17 06:20:16
    Temat: Co robi Lukas z moimi 10 gr ?
    Od: "Juulius" <k...@o...pl>

    Założyłem sobie w Lukasie "sprytną lokatę" , tzn. tak sobie wyliczyłem, żeby
    naliczyli mi odsetki w wysokości 48 gr (grosik w dół dla bezpieczeństwa),
    wtedy nie zapłacę podatku Belki.
    No i co się okazuje, po upływie lokaty zaksięgowali mi 38 gr, czyli pobrali
    20% belkowego.
    A co z zaokrąglaniem podstawy opodatkowania do pełnych złotówek?
    Nie żeby mi zależało na 10 gr, ale chodzi o zasadę.
    Ciekawe co powiedzą w oddziale, jak się do nich przejdę. Czy bank zgarnia tę
    kasę dla siebie, no bo budżetowi państwa się oficjalnie nie należy?

  • 2. Data: 2002-05-17 06:56:43
    Temat: Re: Co robi Lukas z moimi 10 gr ?
    Od: "krab" <k...@h...pl_______>

    Użytkownik "Juulius" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > A co z zaokrąglaniem podstawy opodatkowania do pełnych złotówek?
    > Nie żeby mi zależało na 10 gr, ale chodzi o zasadę.

    o zasady trzeba walczyc - popieram, ale mam pytanie - jakie umocowanie maja
    zasady na ktore chcesz sie powolac, czy jest jakis art., z ktorego wynika
    taki obowiazek

    Dzieki

  • 3. Data: 2002-05-17 08:10:14
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    Użytkownik "krab" <k...@h...pl_______> napisał w wiadomości

    > o zasady trzeba walczyc - popieram, ale mam pytanie - jakie umocowanie
    maja
    > zasady na ktore chcesz sie powolac, czy jest jakis art., z ktorego wynika
    > taki obowiazek

    Ordynacja podatkowa, Rozdział 8, paragraf 20 i 21

  • 4. Data: 2002-05-17 09:48:21
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > maja

    > Ordynacja podatkowa, Rozdział 8, paragraf 20 i 21

    Cos chyba znowu Ci sie omsknelo...

    Oznosnie zaokraglen - Rozporzadzenie Ministra Finansow
    Jesli chodzi o nadplate podatku do US pobrana przez platnika (bank) - art.
    79 i n. ordynacji podatkowej.

  • 5. Data: 2002-05-17 10:46:28
    Od: Bartek Bartoszewicz <b...@p...onet.pl>

    On Fri, 17 May 2002 08:20:16 +0200, "Juulius" <k...@o...pl> wrote:

    >Za?o?y?em sobie w Lukasie "sprytn? lokat?" , tzn. tak sobie wyliczy?em, ?eby
    >naliczyli mi odsetki w wysoko?ci 48 gr (grosik w dó? dla bezpiecze?stwa),
    >wtedy nie zap?ac? podatku Belki.
    >No i co si? okazuje, po up?ywie lokaty zaksi?gowali mi 38 gr, czyli pobrali
    >20% belkowego.
    >A co z zaokr?glaniem podstawy opodatkowania do pe?nych z?otówek?
    >Nie ?eby mi zale?a?o na 10 gr, ale chodzi o zasad?.
    >Ciekawe co powiedz? w oddziale, jak si? do nich przejd?. Czy bank zgarnia t?
    >kas? dla siebie, no bo bud?etowi pa?stwa si? oficjalnie nie nale?y?

    Tak sie niestety sklada, ze Lukas nie zaokragla, tylko odprowadza
    podatek z dokladnoscia do 1 grosza. Zmien moze bank. :-)

    Pozdrawiam
    BB

  • 6. Data: 2002-05-17 11:35:53
    Od: "Juulius" <k...@o...pl>

    > Tak sie niestety sklada, ze Lukas nie zaokragla, tylko odprowadza
    > podatek z dokladnoscia do 1 grosza. Zmien moze bank. :-)
    >
    > Pozdrawiam
    > BB

    Ale prawo jest równe dla wszystkich i dlaczego Lukas się wyłamuje?
    Czyżby dostali ciche odgórne zarządzenie?

  • 7. Data: 2002-05-17 11:49:42
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > Ale prawo jest równe dla wszystkich i dlaczego Lukas się wyłamuje?

    Podobnie jest w pekao i citi. Choc w citi podobno "tylko" do konca maja.

  • 8. Data: 2002-05-17 12:08:12
    Od: "Wall" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Witek" <w...@p...onet.fi> napisał w wiadomości
    > wynika

    > Cos chyba znowu Ci sie omsknelo...
    >
    > Oznosnie zaokraglen - Rozporzadzenie Ministra Finansow

    A tak dokładniej: rozporzadzenie Ministra Finansów z dnia 8.06.1998 r.
    zmieniające rozporządzenie w spawie wykonania niektórych przepisów ustawy
    Ordynacja podatkowa (Dz.U. Nr 75, poz. 487) z mocą od dnia 23.06.1998 r.
    rozdział 4a o szczegółowych zasadach zaokrąglania :)))

    Pozdrawiam Wall

  • 9. Data: 2002-05-17 12:11:13
    Od: Mariusz Borowski <m...@e...pw.edu.pl>

    > Ale prawo jest równe dla wszystkich i dlaczego Lukas się wyłamuje?
    > Czyżby dostali ciche odgórne zarządzenie?

    Nie tylko Lukas sie wylamuje. Kazdy bank robi jak chce. Zreszta dużo już
    było na ten temat pisane.

    Mariusz

  • 10. Data: 2002-05-17 12:15:12
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

> [...]
    > Ordynacja podatkowa (Dz.U. Nr 75, poz. 487) z mocą od dnia 23.06.1998 r.
    > rozdział 4a o szczegółowych zasadach zaokrąglania :)))

    :-)))