  • 71. Data: 2015-01-25 12:59:57
    Temat: Re: Co pożyczali frankowcy
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Nie zamazuje, tylko pokazuje, że takie franki rzeczywiście były. A
    > jeśli ktoś dostał zł, to znaczy że bank wziął CHF, sprzedał i wypłacił
    > zł.

    Alep rzeciezp okazywałem artykuły które wskazywały ze albo mamy pewnosc zen
    ie było (np. Millenium) albo jest to conajmniej niejasne...

  • 72. Data: 2015-01-25 13:07:29
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

    [..]

    > Alep rzeciezp okazywałem artykuły które wskazywały ze albo mamy pewnosc zen
    > ie było (np. Millenium) albo jest to conajmniej niejasne...

    Hm.
    --8<---------------cut here---------------start------------->8---
    Bank Millennium finansuje portfel kredytów hipotecznych w CHF za pomocą
    tzw. SWAP-ów walutowych. Są to instrumenty pozabilansowe, które polegają
    na tym, że bank otrzymuje pożyczkę od swoich kontrahentów w określonej
    kwocie we frankach szwajcarskich i jest zobowiązany zwrócić taką samą
    kwotę, w tej samej walucie
    --8<---------------cut here---------------end--------------->8---

    Ja tu nie widzę stwierdzenia, że "nie ma franków"
    KJ

    --
    http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-k
    rztusza-kto-nastepny/

  • 73. Data: 2015-01-25 13:15:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-01-25 o 12:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Alep rzeciezp okazywałem artykuły które wskazywały ze albo mamy pewnosc zen
    > ie było (np. Millenium)

    Ale z tego nie wynika, że teraz można oddać w złotókach po kursie
    wzięcia. Ponieważ bank udzielając kredytu w ten sposób brał na siebie
    ryzyko straty z powodu spadku kursu (być może się od tego ubezpieczał,
    ale to nieistotne), w pewnym okresie miał stratę realną, a w chwili
    obecnej pobiera zgodne z umową wynagrodzenie za wzięcie a siebie takiego
    ryzyka. Być może za 5 lat będzie tracił, tego nie wiadomo (to znaczy "S"
    już wie, że będzie tylko drożej, no i w ogóle "kto nie kupił franków,
    stracił życie", znamy to :)

    --
    Liwiusz

  • 74. Data: 2015-01-25 13:16:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-01-25 o 12:59, z pisze:

    > A potencjalny klient jest nadal tym bełkotem karmiony i zmuszany do
    > płacenia haraczu "czapie"

    Nie widzę innego sposobu nauczenia mas, jak danie im po dupie, i jest to
    główna i nieliczna wartość obecnego kryzysu.

    > I nie wypowiadałeś się w dyskusjach o skokach?
    > Nie przyłączyłeś się do nagonki?

    Szczerze pisząc nie pamiętam ;) I nie naganiałem na Skoki jako takie,
    tylko co najwyżej na to, co robią (bez względu na to, czy byłby to Skok,
    czy bank).

    --
    Liwiusz

  • 75. Data: 2015-01-25 13:30:33
    Od: "kor_nick" <c...@p...pl>

    > Raty są takie same - 100CHF pożyczone, 100CHF z odsetkami oddane.

    byłoby tak, gdyby np. w 2006 BANK pożyczył franki i MUSIAŁBY je oddawać w
    ratach przez 30 lat po aktualnym kursie.
    Problem w tym, że bank nie musi tych franków oddawać nikomu przez 30 lat. :)

  • 76. Data: 2015-01-25 13:35:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-01-25 o 13:30, kor_nick pisze:

> [...]
    > w ratach przez 30 lat po aktualnym kursie.
    > Problem w tym, że bank nie musi tych franków oddawać nikomu przez 30

    Póki co linki, nawet tych, co chcą wykazać to co Ty, wskazują na coś innego.

    A nawet jeśli nie musiałby oddawać franków, to znaczy że bierze na
    siebie ryzyko kursowe i naturalnym jest, że wzrost kursu jest
    wynagrodzeniem za wzięcie takiego ryzyka (a spadek kursu, który też miał
    miejsce - stratą związaną z tym ryzykiem).

    --
    Liwiusz

  • 77. Data: 2015-01-25 13:43:44
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-01-25, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Zdania sa podzielone, ale np. to ze takie millenium franka miało tylko w
    > nazwie kredytu to akurat pewnik - wiec Millenium zarobiło...

    Nawet jak jest indeksowany, to przecież banki kupują różne zabezpieczenia,
    opcje walutowe. Chyba nie sądzisz, że bank wystawia się na ryzyko kursowe
    bez żadnych zabezpieczeń?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 78. Data: 2015-01-25 13:45:10
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-01-25, S <a...@w...pl> wrote:

    > Dokładnie tak. Z tego powodu przez parę lat mając kredyt we frankach
    > bank nie przyjmował od Ciebie... franków.

    Bo zarabiał krocie na spreadzie, a nie dlatego że tych franków nie było
    w transakcji w ogóle.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 79. Data: 2015-01-25 13:50:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Chyba nie sądzisz, że bank wystawia się na ryzyko kursowe
    > bez żadnych zabezpieczeń?

    Najgorsze jest to, że oni tak sądzą.

    --
    Liwiusz

  • 80. Data: 2015-01-25 14:02:07
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-01-25 o 12:39, Liwiusz pisze:
    > Leming podpisze umowę bez czytania. Sceptyk dokładnie ją przeczyta.
    > Podejrzliwy zinterpretuje każdy zapis w najmniej korzystny dla siebie
    > sposób. I w ten trzeci sposób trzeba postępować zwłaszcza przy
    > współpracy z korporacjami.

    Czyli podpisując kontrakt z Niemcami proponujesz jakie widełki dla EUR?
    1-10zł/EUR? ;-)

    --
    Pozdrawiam