  • 11. Data: 2021-07-01 15:50:38
    Temat: Re: Citi - potwierdzanie transakcji
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Tuesday, June 29, 2021 at 9:41:17 PM UTC+2, Marvin wrote:
    > Chciałem dzisiaj zapłacić w Internecie kartą Citi i dostałem SMS-a z
    > linkiem do klikania. Hahaha! Buhahaha. Link!

    Ja im o tym pomyśle napisałem dawno, z pół roku temu, raczej nie przebierając w
    słowach.
    A ostatnio jeszcze raz.
    Może do Niebezpiecznika napisać? W końcu jest to skandal i prędzej czy później ktoś
    to wykorzysta...

    witrak()

  • 12. Data: 2021-07-01 22:59:46
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    wtorek, 29 czerwca 2021 o 21:41:17 UTC+2 Marvin napisał(a):
    > Chciałem dzisiaj zapłacić w Internecie kartą Citi i dostałem SMS-a z
    > linkiem do klikania. Hahaha! Buhahaha. Link!

    A tego nie dostałeś?

    ,,Drogi Kliencie,

    zauważyliśmy, że swoją wczorajszą transakcję kartą w internecie zatwierdziłeś kodem
    SMS.

    Przypominamy, że już wkrótce zmieni się sposób potwierdzania Twoich transakcji
    internetowych. Główną metodą uwierzytelniania będzie tzw. Autoryzacja Mobilna przy
    wykorzystaniu aplikacji mobilnej Citi Mobile(R). Zmiany te wynikają z europejskiej
    Dyrektywy PSD2."

    MK

  • 13. Data: 2021-07-02 08:01:34
    Od: Marvin <n...@s...com>

    W dniu 01.07.2021 o 22:59, Mac Ka pisze:

> [...]
    wykorzystaniu aplikacji mobilnej Citi Mobile(R). Zmiany te wynikają z europejskiej

    Może i dostałem to jest mało istotne.
    Niemniej system transakcyjny Citi, nawet po odświeżeniu go przez nową
    grafikę i kolorowe prostokąty, jest cały czas do bani i odstaje na minus
    od innych.

    Aplikację może bym i założył, ale jest ona też kulawa - przeczytaj sobie
    opinie klientów w sklepie Google Play.

    Ale za najważniejsze uważam to, że bank który co chwila mnie poucza w
    kwestiach bezpieczeństwa, "nikomu nie udostępniaj", nawet oponuje przed
    zapisaniem pliku z wyciągiem bankowym na dysku, po tym jak wysyła link
    sms-em traci moje zaufanie.

    M.

  • 14. Data: 2021-07-02 08:04:37
    Od: Marvin <n...@s...com>

    > I wszystkie te banki mają zatwierdzanie operacji kodem sms bez logowania
    > do aplikacji/www?
    >
    > I NA PEWNO TAK ZOSTANIE?
    >
    >   MJ

    Na pewno to Kopernik nie żyje. Cała reszta jest "teraz" :)

  • 15. Data: 2021-07-02 08:04:53
    Od: Marvin <n...@s...com>

  • 16. Data: 2021-07-02 13:29:50
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 1 lipca 2021 o 09:25:03 UTC+2 Michal Jankowski napisał(a):

    > I wszystkie te banki mają zatwierdzanie operacji kodem sms bez logowania
    > do aplikacji/www?

    Póki co (tzn. nie wiem, jak ING, bo nie mam) chyba mają.
    Choć i w mBąku i w mille dawno kartą przez net nie płaciłem.
    Z ostatnich doświadczeń:
    - santander - SMS, czasem też każą się zalogować - no ale nie wysyłają żadnych
    linków, idzie z automatu
    - inteligo - SMS + podanie PIN do karty
    - bnp paribas - SMS + podanie nazwiska panieńskiego matki
    - kantor aliora (teoretycznie) - SMS + ePIN (może być inny, może być taki sam jak
    PIN)

    > I NA PEWNO TAK ZOSTANIE?

    Przez minimum 2 miesiące tak.
    I to jest całe "na pewno" na jakie można liczyć w bankach. Cała reszta to tylko dobre
    obyczaje i szacunek dla klienta - czasem kwitowane głośnym "hahaha" - choć często
    jest to "hahaha" przez łzy.

    Dlatego trzeba hołubić to, co jest i tworzyć backupy, by w razie czego może nie bez
    żalu, ale przynajmniej bez dużych kłopotów móc zrezygnować z czegoś, co się psuje.
    I brać promo - nawet jak są na rok.
    I mieć rachunki w różnych bankach, robiąc sztuczny obrót (oczywiście rachunki
    darmowe, w ostateczności darmowe przy planowanym sztucznym obrocie) - na tej
    podstawie np. w milku czy santanderze dają porządne oferty na klik.
    Bo czym jest rok - jedną chwilą - a czym karta - iskrą (w spalarni śmieci) tylko ;>

    Zaś apka citka to jest tragedia - począwszy od czasu uruchamiania, ona chyba jest
    tylko przeglądarką i całą stronę ściąga przed wyświetleniem ekranu logowania - widać
    to dobrze używając aero2.
    Za to za kupowanie w necie dostaje się teraz dodatkowy diament - to tak jak z
    naklejkami świeżaków/słodziaków w biedronku. Czyżby citek stał się biedronkiem
    bankowym? Choć 500zł w bonach do biedronka za wzięcie pożyczki bez prowizji nie
    pogardziłem (oczywiście spłaciłem prawie całość następnego dnia) - choć oczywiście
    nie obeszło się bez reklamacji, ale wypłacili wszystko.

    Apki santandera, milka, skarbonki czy N26 są spoko, nawet na androidach starszych czy
    entry level.
    mBąkowa ujdzie w tłoku, choć potwierdzanie jest bardzo głupie (a do tego na
    androidzie 6 nie chce się już aktualizować - ale działa).
    bnp paribas przestał mi na tablecie działać, kantor aliora jest taki sobie, idei
    dawno nie uruchamiałem.

  • 17. Data: 2021-07-02 17:46:45
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 02.07.2021 o 13:29, Dawid Rutkowski pisze:

    > Za to za kupowanie w necie dostaje się teraz dodatkowy diament - to
    > tak jak z naklejkami świeżaków/słodziaków w biedronku. Czyżby citek
    > stał się biedronkiem bankowym?

    W ogóle jakoś mnożą się te profity - za jedną transakcję kartą mam
    punkty w bezcennych chwilach (polecam przy zakupach we Frisco :) ),
    drugie punkty od citka i jeszcze teraz jakieś diamenty...

    MJ

  • 18. Data: 2021-07-05 20:50:08
    Od: Marvin <n...@s...com>

    > Jak znajdziesz coś lepszego od Mille/ING to pls, daj znać :)
    > Też mnie citek zblokował tym sposobem akceptacji transakcji
    > internetowych.

    Wziąłem Millenium bo mam tam konto osobiste. I okazało się, że jak
    wnioskuję o kredyt 1000 zł (zaproponowany przez formularz), to nie ma
    żadnej oceny/dokumentów poza "chcesz? to masz!".

    Widocznie bank uznaje, że klient znany mu od dekady jest godzien
    zaufania dla sumy 1 kzł i nie ma sensu męczyć analityków i jego
    dodatkową robotą z oceną zdolności czy też ryzyka.

    Pewnie z czasem można poprosić o powiększenie, albo wzorem citka sami
    podniosą. Tu nie mam doświadczenia.

    Nie wiem też czy gigantyczny limit zadłużenia KK citi nie przeszkadza mi
    w czymś takim jak wzięcie drugiej karty. Wykorzystuję z niego z 10-15%,
    ale pewnie w BIKU jest i kłuje w oczy.

    M.

  • 19. Data: 2021-07-05 22:20:53
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 5 lipca 2021 o 20:50:08 UTC+2 Marvin napisał(a):

> [...]
    > zaufania dla sumy 1 kzł i nie ma sensu męczyć analityków i jego
    > dodatkową robotą z oceną zdolności czy też ryzyka.

    To jakoś mało z Ciebie aktywny klient od tej dekady.
    W milku wystarczy pół roku mieć konto 360 i jedynie spełniać warunki bezpłatności -
    czyli wpływ 1k (plus pyk kartą, ale to dla tematu nieistotne) - i proponują KK z
    limitem 50k "na klik".
    Nie wiem, czy 50k dadzą tak od ręki - choćby z powodu wymagania zgody współmałżonka
    dla wziękcia kredytu ponad 20k - ale 20k na platynie dają, przetestowane, ZTCP nawet
    nie trzeba "mijać się z prawdą" i podawać sztucznej wysokości dochodów jak w
    santanderze ;)

    Zaś ogólnie KK do 4k zwykle idzie na oświadczenie, nawet dla klienta "z ulicy".

    > Pewnie z czasem można poprosić o powiększenie, albo wzorem citka sami
    > podniosą. Tu nie mam doświadczenia.

    Porób sztuczny obrót i będziesz miał propozycję "na klik".

    > Nie wiem też czy gigantyczny limit zadłużenia KK citi nie przeszkadza mi
    > w czymś takim jak wzięcie drugiej karty. Wykorzystuję z niego z 10-15%,
    > ale pewnie w BIKU jest i kłuje w oczy.

    A jak "gigantyczny" masz ten limit?
    Przy obecnych stopach można mieć naprawdę sporą zdolność już przy średnich zarobkach.
    Oczywiście zależy to też od tego, jak dany bank zdolność liczy - bo np. taki citek
    wymaga spłaty jedynie 2% zadłużenia miesięcznie (plus oczywiście odsetki i opłaty),
    ale reszta banków "tradycyjnie" 5%, więc mogą liczyć limit w citku po swojemu.
    A w BIKu jest wszystko - i limit, i każda transakcja i każda spłata.

  • 20. Data: 2021-07-05 22:35:01
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    [...]
> [...]
    > A w BIKu jest wszystko - i limit, i każda transakcja i każda spłata.

    Że jak?
    limit - zgoda
    spłata - zgoda
    ale na jakiej podstawie twierdzisz że transakcje też?
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/