eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCiti oszukuje na rozliczaniu kart › Citi oszukuje na rozliczaniu kart
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED!not-for-mail
    From: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Citi oszukuje na rozliczaniu kart
    Date: Sat, 07 Feb 2015 11:05:46 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Lines: 44
    Message-ID: <mb4o1h$rn9$1@srv.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: 83-144-80-146.static.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: srv.chmurka.net 1423303537 28393 83.144.80.146 (7 Feb 2015 10:05:37 GMT)
    X-Complaints-To: abuse-news.(at).chmurka.net
    NNTP-Posting-Date: Sat, 7 Feb 2015 10:05:37 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; pl-PL; rv:1.8.1.24) Gecko/20100411
    Thunderbird/2.0.0.24 Mnenhy/0.7.5.0
    X-Authenticated-User: micha
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:610403
    [ ukryj nagłówki ]

    Hello,

    Jak wszyscy(?) wiemy Citi ma możliwość podpięcia karty debetowej do
    dowolnego rachunku walutowego, dzięki czemu będąc zagranicą można
    wydawać środki wprost z tego rachunku. Fajnie nie?

    Ano nie.
    Spędziłem ostatnio 2 dni w Szwajcarii. Zadzwoniłem więc na CitiPhone i
    wskazałem mój rachunek w CHF do podpięcia do karty. Dyspozycję przyjęto
    i odczytano mi następującą formułkę (cytat):

    - wszystkie wypłaty w bankomatach i u akceptanta będą obciążały wskazany
    rachunek,
    - jeżeli wypłata nastąpi w walucie rachunku i będzie to wypłata w
    bankomacie Citi, transakcja zostanie rozliczona bez różnic kursowych w
    stosunku 1:1,
    - w przypadku wypłaty w walucie innej niż waluta rachunku lub wypłaty w
    bankomacie innym niż Citi wystąpią różnice kursowe związane z
    rozliczeniem transakcji. Dodatkowo może być doliczona również prowizja
    właściciela bankomatu,
    - wszystkie transakcje w punktach handlowo-usługowych i transakcje w
    ramach Cash Back oraz internetowe będą realizowane z rachunku w PLN,
    - kwota blokady może się różnić od kwoty transakcji i kwoty
    zaksięgowanej na koncie,
    - podczas dokonywania transakcji za granicą może Panu zostać
    zaproponowana płatność w PLN. Nie jest to usługa oferowana przez Citi
    Handlowy i może spowodować podwójne przewalutowanie transakcji.
    - powyższe obowiązuje do czasu ponownego złożenia dyspozycji dotyczącej
    zmiany podłączenia karty debetowej.

    Oczywiście w tym natłoku informacji, odczytanym mi jednym tchem, umknął
    mi "drobny" niuans. Ciekawe czy Wy go zauważycie?

    Jestem teraz mocno do tyłu na kursach. Oczywiście bank uważa, że wykonał
    wszystko w porządku, bo przecież mnie poinformował. A ja mimo wszystko
    uważam, że zostałem wprowadzony w błąd i czuję się oszukany. Wydałem
    jasną dyspozycję podpięcia karty do rachunku CHF i nie przyszło mi do
    głowy, że wg banku wykonanie tej dyspozycji oznacza, że transakcje w
    punktach handlowo-usługowych będą rozliczane z rachunku PLN. I fakt, że
    "przecież mnie poinformowano" wcale nie zmienia absurdu tej sytuacji.
    Chyba czas poszukać innego banku...

    --
    MiCHA

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1