  • 11. Data: 2002-03-05 06:29:00
    Temat: Re: Citi-karta-zdzierstwo!!!
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Opłata jest za WYDANIE i UŻYTKOWANIE karty i pobierana jest co roku. A że
    > drogo? Inne banki mają taniej, ale za to np. pobieraja dodatkowe opłaty za
    > zastrzeżenie karty i wydanie nowej w miejsce utraconej (zagubionej). W takim
    > Lukasie jeśli karta Ci zginie to zapłacisz 25 zł za jej zastrzeżenie i 39 za
    > wydanie nowej. A w Citi nic nie płacisz nawet jak będziesz gubił kartę co
    > miesiąc (czego nikomu jednak nie życzę).

    Policzmy.
    Citi:
    75/rok + 6,50/mc= 153/rok
    Lukas:
    39/rok=39/rok
    Zakładam pesymistycznie, że raz na dwa lata zgubię kartę-
    25(zastrzeżenie)+39(wydanie nowej)=64zł
    W ten sposób mamy:
    Citi kontra Lukas
    153/rok 39/rok + 64zł(co dwa lata)=103zł

    Ja nie mam w zwyczaju gubić kart co dwa lata (wogóle nie mam zwyczaju gubic
    kart) :-))
    Z tego wynika, że za pieniądze zaoszczędzone korzystając z karty Lukasa można
    kupić jeszcze jedną kartę dodatkową, co też od razu uczyniłem uszczęśliwiając
    małżonkę :-))
    Aha- Lukas też daje ubezpieczenie do swojej karty i podejrzewam, że pomimo iż na
    pierwszy rzut oka Citkowe jest lepsze, to przy blizszym kontakcie oba
    ubezpieczenia okażą się g... warte.
    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 12. Data: 2002-03-05 07:05:35
    Od: <k...@k...chip.pl>

> [...]
    > W ten sposób mamy:
    > Citi kontra Lukas
    > 153/rok     39/rok + 64zł(co dwa lata)=103zł

    Troszkę to nie tak: za wydanie płacisz 39 zł, ale kartę masz na dwa lata, więc
    rocznie trzeba liczyć 19,50 zł. Ale z kolei płacisz za użytkowanie karty 25 zł
    rocznie. Nie wiem jak to jest w przypadku wydania nowej karty - czy jeśli raz
    zapłaciłeś za roczne użytkowanie karty 25 zł a kartę zgubiłeś i wydano Ci nową
    to czy policzą Ci kolejne 25 zł za jej użytkowanie czy już nie? Może ktoś miał
    taki przypadek i wie jak to jest w Lukasie?
    Co do gubienia kart - ja też nie lubię gubić kart, ale raz zdarzyło mi się, że
    bankomat połknął mi kartę (nie była to co prawda VC, ale Maestro) i nie chciał
    jej oddać. Zadzwoniłem więc do Citiphone, zastrzegłeem kartę a wracając z pracy
    wstąpiłem do banku i nową kartę dostałem od ręki.
    Posiadam konta zarówno w Citi (CitiOne) jak i w Lukasie (e-KONTO PRO) i VC Citi
    (VC-Era). Myślałem o przejściu na VC Lukasa, ale jak na razie nie zdecydowałem
    się na ten krok. Pozostanę na razie przy VC Citi mimo nieco wyższych opłat.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 13. Data: 2002-03-05 07:46:10
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Mar 04, 2002 at 08:50:03PM +0100, Marcin Kasperski wrote:

    > 2) Koszt plastiki w koszcie karty jest niemal nieznaczący (jakieś
    > grosze). Prawdziwy koszt karty to koszty pobierane przez taką Visę od
    > banku za jej użytkowanie, koszty utrzymywania karty (systemy
    > informatyczne banku, ludzie, ...) itd

    E tam, jak ktos jest znaczacym _wlascicielem_ visa int. to go takie
    pierdoly jak pobierane oplaty przez visa nie interesuja, bo sam ceny
    dyktuje.

    Po prostu citek na kazdym kroku chce byc karta dla wybrancow i stad ta
    cena.

    --

    --w

  • 14. Data: 2002-03-05 07:49:11
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Mar 05, 2002 at 07:29:00AM +0100, Grzegorz wrote:

    > Z tego wynika, że za pieniądze zaoszczędzone korzystając z karty Lukasa można
    > kupić jeszcze jedną kartę dodatkową, co też od razu uczyniłem uszczęśliwiając
    > małżonkę :-))

    Ehm? Ja place 75zl/rocznie i mam za to dwie karty. Co jest nie tak?

    > Aha- Lukas też daje ubezpieczenie do swojej karty i podejrzewam, że pomimo iż na
    > pierwszy rzut oka Citkowe jest lepsze, to przy blizszym kontakcie oba
    > ubezpieczenia okażą się g... warte.

    To jest niewatpliwie prawda. Jako nieznaczny plus na citka rzuce tylko
    to ze jest ona kojarzona w swiecie. I nie jest wazne jak (czy
    korzystnie czy nie) ale ludzie wiedza ze nie jest to tylko jajecznica ;-)

    --

    --w

  • 15. Data: 2002-03-05 11:40:32
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Ehm? Ja place 75zl/rocznie i mam za to dwie karty. Co jest nie tak?

    Nie znam toip, ale pewnie karta dodatkowa jest w cenie :-))

    > To jest niewatpliwie prawda. Jako nieznaczny plus na citka rzuce tylko
    > to ze jest ona kojarzona w swiecie. I nie jest wazne jak (czy
    > korzystnie czy nie) ale ludzie wiedza ze nie jest to tylko jajecznica ;-)

    Masz rację z drobnym wyjątkiem- niespodzianką- ktoś opisywał, jak to mu citek
    zablokował kartę, bo zawsze robił zakupu w pipidówku dolnym, a teraz jest w
    Berlinie i nie mogli go złapać na telefon :-))
    Tak sobie myślę, że wtedy powstaje problem zapłaty wogóle, nie mówiąc już o tym,
    że wstyd :-))
    Hmm- czy można pomylić jajecznicę z goldem ?
    Grzegorz

  • 16. Data: 2002-03-05 12:34:36
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Mar 05, 2002 at 12:40:32PM +0100, Grzegorz wrote:

    > Nie znam toip, ale pewnie karta dodatkowa jest w cenie :-))

    No wlasnie ;-)

    > Masz rację z drobnym wyjątkiem- niespodzianką- ktoś opisywał, jak to mu citek

    Janek. Znam go, podrozuje niemalo.

> [...]
    > Berlinie i nie mogli go złapać na telefon :-))
    > Tak sobie myślę, że wtedy powstaje problem zapłaty wogóle, nie mówiąc już o tym,

    Zgadza sie. Ale to znaczy ze procedury maja, acz nie
    wszystkie. Przydaly by sie jeszcze takie do odblokowywania ;-)

    > Hmm- czy można pomylić jajecznicę z goldem ?

    Mowilem o jakims lukasie czy czyms podobnym ;-)

    --

    --w