  • 1. Data: 2005-12-20 18:48:23
    Temat: Ciemna masa bankowo-kredytowa...
    Od: "+r-m-k+" <r...@o...pl>

    Witam

    Jako ze zyje sie ciezko, a juz bankom to na bank, wiec postanowilem im
    troche ulzyc i wziac pozyczke...milutka Pani z banku - PKO BP oczywiscie
    heh - zalatwila wszystko bardzo sprawnie i zagadnela mnie o kredyt
    odnawialny zamiast 30-dniowego debetu.
    Postawie sprawe jasno - ten w tytule posta to ja, wiec mam do Was kilka
    pytan. Pani necila mnie jakimis korzystnymi procentami...26 to niby debet a
    kredyt odnawialny to raptem 12 czy 14, no i nie musze martwic sie o 30 dni
    jak podczas debetu.
    Poniewaz wplywy na te konto sa niewielkie, rzedu 900 zl, a ewentualny debet
    to powiedzmy 700 zl przez caly miesiac, pytam sie Was, czy warto ? Czy bede
    musial placic co miesiac za wykorzystane 700 zl kredytu ? Te niby 12 % od
    tej kwoty 700 zl ? (chyba ze 3 tys. do wykorzystania mi zaproponowano). Za
    debet 700 zl wychodzi jakos 10 zl za miesiac.

    Dzieki bardzo z gory, pozdrawiam i sorry za laicki belkot.

    --
    .: +r-m-k+ :.
    radomiak[MALPA]o2.pl

  • 2. Data: 2005-12-20 19:41:08
    Temat: Re: Ciemna masa bankowo-kredytowa...
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "+r-m-k+" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kredyt odnawialny to raptem 12 czy 14, no i nie musze martwic sie o 30 dni

    debet 19,9%
    kredyt odnawialny 12%

> [...]
    > tej kwoty 700 zl ? (chyba ze 3 tys. do wykorzystania mi zaproponowano). Za
    > debet 700 zl wychodzi jakos 10 zl za miesiac.

    Podane wyzej oprocentowanie jest w skali roku.
    skoro placisz od debetu 10zl/mc to od takiego samego kredytu wyjdzie ci
    odpowiednio mniej - pewnie z 6zl/mc
    Tyle, ze debet jest darmowy a za kredyt trzeba zaplacic:
    - 0,5% nie mniej niz 30zl za zawarcie umowy
    - 1% nie mniej niz 20zl co roku za odnowienie

    --
    Pozdrowienia

  • 3. Data: 2005-12-20 20:05:29
    Od: "+r-m-k+" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]

    > Tyle, ze debet jest darmowy a za kredyt trzeba zaplacic:
    > - 0,5% nie mniej niz 30zl za zawarcie umowy
    > - 1% nie mniej niz 20zl co roku za odnowienie

    0,5 % za te niby 3000 zl do wykorzystania i 1 % z tego co wykorzystam w
    ciagu roku ? Czyli np. jak wezme 2500 zl, to za odnowienie kredytu 25 zl -
    dobrze mysle ?

  • 4. Data: 2005-12-20 20:54:14
    Od: "mach" <m...@g...pl>

    > 0,5 % za te niby 3000 zl do wykorzystania i 1 % z tego co wykorzystam w
    > ciagu roku ? Czyli np. jak wezme 2500 zl, to za odnowienie kredytu 25 zl -
    > dobrze mysle ?

    Powiem jak laik laikowi:
    mam kredyt odnawialny w mbanku, jak mialem na minusie 5K PLN to koszt
    miesieczny byl ok 50 PLN

    Ale odradzam - cholernie ciezko jest splacic i wyjsc na +

    Pozdr
    Mach

  • 5. Data: 2005-12-20 21:10:23
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

> [...]
    > ciagu roku ? Czyli np. jak wezme 2500 zl, to za odnowienie kredytu 25 zl -

    To sie liczy od wartosci umowy
    Podpiszesz umowe na 3000 to zaplacisz 30zl za zawarcie umowy i 30zl co roku
    za odnowienie.
    Mozesz nic nie wykorzystywac, a to musisz zaplacic.
    Za to odsetki bedziesz mial nizsze i liczone (tak jak przy debecie) od
    biezacego zadluzenia.
    Przy kredycie faktycznie nie musisz splacac po 30 dniach ale odsetki ci po
    miesiacu dopisza do rachunku...;-)

    BTW Mach dobrze gada - ciezko splacic, brak motywacji...;-)

    --
    Pozdrowienia

  • 6. Data: 2005-12-20 23:04:09
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Tue, 20 Dec 2005 22:10:23 +0100, "Slawek Kos" <s...@p...com>
    wrote:

    >BTW Mach dobrze gada - ciezko splacic, brak motywacji...;-)

    Potwierdzam. Kredyt odnawialny ma to do siebie, że za cholerę nie chce
    zmaleć :))) Jeśli po latach zacznie nas wkurzać i chcemy się go
    pozbyć, to dobrym wyjściem jest spłacić go innym kredytem, który już
    będzie się musiało co miesiąc spłacać :))) Okaże się wtedy, że
    pieniądze na ratę jakoś dziwnym trafem da się wygospodarować :)

    PG

  • 7. Data: 2005-12-21 07:37:41
    Od: "VigoX" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr Gralak" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > będzie się musiało co miesiąc spłacać :))) Okaże się wtedy, że
    > pieniądze na ratę jakoś dziwnym trafem da się wygospodarować :)

    hehe Chcialem napisac dokladnie to samo! :))

    Pozdrawiam
    Vx

  • 8. Data: 2005-12-21 13:29:27
    Od: "Grzexs" <grzexs@usun_ten_fragment.go2.pl>

    > hehe Chcialem napisac dokladnie to samo! :))

    To ja się dołączam! U mnie 90 PLN miesięcznie w plecki i to kompletnie nie
    motywuje...

    Grzexs

  • 9. Data: 2005-12-21 22:04:09
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Wed, 21 Dec 2005 14:29:27 +0100, "Grzexs"
    <grzexs@usun_ten_fragment.go2.pl> wrote:

    >To ja się dołączam! U mnie 90 PLN miesięcznie w plecki i to kompletnie nie
    >motywuje...

    Dobrze ci radzę, zwiększ sobie dostępny kredyt, wykorzystaj go na
    przyjemności, a jak zaczniesz płacić miesięcznie np. 200 PLN odsetek,
    to po paru miesiącach zmotywuje cię to do spłaty kapitału (innym
    kredytem, bo jak ktoś umie spłacać odnawialny systematycznie go
    zmniejszając, to jest dla mnie bogiem śledziowym i zdejmuję przed nim
    kapelusz :)).
    Mi z pozbyciem się problemu wyszedł naprzeciw mój bank, w którym mam
    kredyt hipoteczny. Po 2 latach spłaty zaproponował mi sam z siebie
    zwiększenie kwoty kredytu bez żadnych formalności. I chociaż w ten
    sposób wróciłem do punktu wyjścia z kredytem hipotecznym, to spłaciłem
    całkowicie debecik w innym banku, kosztem pewnego zwiększenia raty
    miesięcznej. A odsetki są oczywiście znacznie mniejsze.

    PG

  • 10. Data: 2005-12-22 12:23:40
    Od: "JCH" <j...@g...pl>

    Użytkownik "mach" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ale odradzam - cholernie ciezko jest splacic i wyjsc na +

    Bo to jest kredyt z gatunku neverendingstory ;)

    --
    Jaca