  • 11. Data: 2018-09-18 17:41:24
    Temat: Re: Chowanie karty w telefonie
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 18 września 2018 16:37:44 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > No i wcale nie jest oczywiste czy to będzie działać na zrootowanym
    > telefonie...

    To mimo wszystko jest margines.
    Ale z drugiej strony zawsze mnie to zastanawia - dlaczego nie można tak zrootować
    telefonu, żeby apki nie potrafiły się połapać, że jest zrootowany?

  • 12. Data: 2018-09-19 10:09:24
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 18 Sep 2018 08:41:24 -0700 (PDT), w
    <b...@g...c
    om>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

> [...]

    Root chyba nie jest przeszkodą, ale np. zmieniony bootloader pewnie tak.

    > To mimo wszystko jest margines.
    > Ale z drugiej strony zawsze mnie to zastanawia - dlaczego nie można tak zrootować
    telefonu, żeby apki nie potrafiły się połapać, że jest zrootowany?

    Pewnie można, tylko nikomu nie chce się. Albo jest gdzieś patch, ale śladowa
    liczba osób go potrzebuje, więc gdzieś jest utajniaczony na dalekich forach.

    Magisk na Sharpie ukrywa i bootloader, i roota.

  • 13. Data: 2018-09-19 11:53:46
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 18.09.2018 o 16:30, Dawid Rutkowski pisze:

    > Pewnie, i to - przynajmniej jeśli chodzi o google pay - powiedziałbym, że tych, co
    nie mają, jest więcej niż tych, co mają.
    > apple pay ma chyba jeszcze mniej - choć coś mi się gdzieś plącze, że jakis bank ma
    AP, a nie ma GP.

    Przede wszystkim - liczne terminale w sklepach nie przyjmują płatności
    telefonem. Czyli i tak trzeba mieć ze sobą plastikową kartę. To już
    wygodniej tę kartę zbliżać a nie telefon...

    MJ

  • 14. Data: 2018-09-20 08:53:35
    Od: "Dudzik" <s...@m...spam>

    Bolko wrote:
    > Przeczytałem na grupie że można schować karte w telefonie.
    > I w ten sposób płacić.
    > Postanowiłem ten sposób wypróbować.
    > I zadziałał ze dwa razy i koniec.
    > I teraz ni cholery.
    > Telefon ma plecy z plasiku za który włożyłem tą klartę.

    ja czasami musze wlaczyc tryb samolotowy i wtedy mala karta/nalepka przechodzi
    w czytniku (pod klapka, mam NFC ale nie wspiera tego mbank ani alior w mojej
    wersji andka :/)

    Czy jakis bank te nalepki jeszcze wydaje i to cienkie a nie grubosci normalnej
    karty? Pod klapka ledwo co to wlazi.

  • 15. Data: 2018-09-20 10:24:30
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 20 września 2018 08:53:37 UTC+2 użytkownik Dudzik napisał:

    > ja czasami musze wlaczyc tryb samolotowy i wtedy mala karta/nalepka przechodzi w
    czytniku (pod klapka, mam NFC ale nie wspiera tego mbank ani alior w mojej wersji
    andka :/)

    O, to masz jakiś zabytkowy "flagowiec" chyba - trzeba się natrudzić, żeby znaleźć
    słuchawkę z NFC i jednocześnie zbyt stary androidem do obsługi google pay - przecież
    wystarczy kitkat.
    A może źle szukasz - przecież ani alior ani mBąk nie mają "natywnego" HCE, tylko
    działają przez google pay.

    A zamiast trybu samolotowego może wystarczy wyłączenie NFC na stałe?

    > Czy jakis bank te nalepki jeszcze wydaje i to cienkie a nie grubosci normalnej
    karty? Pod klapka ledwo co to wlazi.

    To z którego banku masz takiego grubasa?
    Moje nalepki z mBąka i oranżady są wyraźnie cieńsze niż karta.
    citkowa leży w zabytkach, więc teraz nie powiem - ogólnie citek wydaje teraz większe
    naklejki niż te z mBąka, może więc są i grubsze.

    Ale ogólnie pomysł naklejania naklejki od wewnątrz klapki nie jest najlepszy -
    oczywiście przemawia za tym to, że obklejony telefon wygląda wieśniacko, jednak
    naklejka ma od "spodu" warstwę ekranującą i jeśli chce się ją mieć w środku, to już
    lepiej nakleić na baterii.
    Czyli karta działa tak samo dobrze niezależnie od tego, czy przyłoży się awersem czy
    rewersem - ale naklejka działa dużo lepiej przyłożona awersem.

    Ja mam dwie naklejki przyklejone po dwóch stronach plastikowego breloczka własnej
    roboty i w większości wypadków płaci się z tej, którą przykładam awersem - ale
    pewności nie ma niestety...

  • 16. Data: 2018-09-22 11:01:23
    Od: "Dudzik" <s...@m...spam>

    > O, to masz jakiś zabytkowy "flagowiec" chyba - trzeba się natrudzić,
    > żeby znaleźć słuchawkę z NFC i jednocześnie zbyt stary androidem do
    > obsługi google pay - przecież wystarczy kitkat.

    4.4.1 chyba, raczej przed kitkat a ze sprawny to co? W dodaktu maly a nie te
    patelnie jak dzis.

    > A może źle szukasz - przecież ani alior ani mBąk nie mają "natywnego"
    > HCE, tylko działają przez google pay.

    google pay chyba tez nie wejdzie :/

    > A zamiast trybu samolotowego może wystarczy wyłączenie NFC na stałe?

    oczywiscie ze off bo jak do niczego to po co ma dzialac :)

    > To z którego banku masz takiego grubasa?

    alior, kiedys za darmo dawali

    > Moje nalepki z mBąka i oranżady są wyraźnie cieńsze niż karta.
    > citkowa leży w zabytkach, więc teraz nie powiem - ogólnie citek
    > wydaje teraz większe naklejki niż te z mBąka, może więc są i grubsze.

    sprawdze moze te mbonka beda ok, wydaja za darmo? Alior chyba sie z tego
    wycofal wiec za rok nie mam nalepki... :(

  • 17. Data: 2018-09-22 17:03:35
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Internet twierdzi, że powinno działać od 4.4, więc zamiast filozofować zainstaluj
    google pay ;P
    W mBąku naklejka 10zł - wydanie na 3 lata - i chyba od niedawna umożliwia też wypłaty
    z bankomatów, oczywiście tylko tych pikaczowych.