  • 1. Data: 2018-09-08 11:14:37
    Temat: Płacenie paypal w dolarach.
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Ostatnio robiąc zakupy i płacąc paypalem odkryłem
    że można wybrać czy przewalutowanie ma robić paypal czy bank.
    Pewnie to też zależy od banku ale
    paypal =568 zł
    mllenium = 573 zł

  • 2. Data: 2018-09-08 13:10:37
    Temat: Re: Płacenie paypal w dolarach.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 8 Sep 2018 02:14:37 -0700 (PDT), w
    <f...@g...c
    om>, Bolko
    <s...@g...com> napisał(-a):

    > Ostatnio robiąc zakupy i płacąc paypalem odkryłem
    > że można wybrać czy przewalutowanie ma robić paypal czy bank.
> [...]

    A dla Getinu jest odwrotnie -- przewalutowanie przez bank jest tańsze niż przez
    Paypal.

  • 3. Data: 2018-09-08 16:39:41
    Od: <test>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Ostatnio robiąc zakupy i płacąc paypalem odkryłem
    >że można wybrać czy przewalutowanie ma robić paypal czy bank.
> [...]

    Dziwne, paypal rżnie frajerów równo na przewalutowaniach, ale jest i sposób
    zarówno na bank jak i paypala. Konto i karta walutowa.

  • 4. Data: 2018-09-08 21:33:36
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Albo curve - minimalnie (ok. 0,5%) droższe od walutowej debetówki (którą jest też np.
    revolut), ale wygodniejsze - nie trzeba nic zasilać, wymieniać walut i zamrażać kasy
    - po prostu w momencie płatności kartą curve obciążana jest wskazana posiadana inna
    karta - złotówkami przeliczonymi po kursie MC + 1% prowizji (wymiana walut zawsze
    min. 0,5% kosztuje).
    I jeszcze dają 5 funtów na start jak się założy z polecenia - może być moje, kod
    DEKHX.

  • 5. Data: 2018-09-08 21:49:06
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu sobota, 8 września 2018 21:33:37 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
    > Albo curve
    A kantor w Aliorze jak ma się do curve?

  • 6. Data: 2018-09-09 10:29:29
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 8 września 2018 21:49:07 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
    > A kantor w Aliorze jak ma się do curve?

    Wg mnie zdecydowanie warto mieć oba - nie tylko backupują się, ale i uzupełniają.
    Oba darmowe.
    I oba dają wiśnie - kantor ostatnio zwiększył z 20 na 50zł premię za polecenie, to w
    końcu warto na to spojrzeć.
    Trzeba też pamiętać o pułapkach - bo nie ma nic za totalne darmo - ale po to jest
    grupa, że można zapytać o gotowy wykład u praktyków zamiast czytać samemu lub uczyć
    się na błędach.

  • 7. Data: 2018-09-09 18:06:39
    Od: <test>

    oglegroups.com...

> [...]

    >Oba darmowe.

    "złotówkami przeliczonymi po kursie MC + 1% prowizji (wymiana walut zawsze
    min. 0,5% kosztuje)" dodaj przeliczenie EUR na PLN (MC liczy do EUR) =
    darmo?

  • 8. Data: 2018-09-09 21:43:30
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 9 września 2018 18:07:04 UTC+2 użytkownik test napisał:
    > dodaj przeliczenie EUR na PLN (MC liczy do EUR) = darmo?
    MC za przeliczenie bierze ok. 0,2%.
    Ale nie występuje to ani w debetówkach IKA (chyba że płaci się dolarową w walucie
    innej niż PLN, EUR i GBP) ani w curve.
    Bo MC wcale nie "liczy do EUR" - tylko robi tak, jak jest z konkretną instytucją
    umówione. Z curve nigdy nic nie przelicza (ew. przelicza curve na taką walutę, jaką
    sobie ustawisz dla danej karty, i bierze za to 1%), a z aliorem przelicza, ale na
    dolary, i to wtedy, gdy płaci się w innej walucie niż złotówka, euro i funt
    brytyjski.
    Jak mało się zdziwiłeś to poczytaj sobie jeszcze, jak to załatwia np. wbk, ca czy
    pko.

  • 9. Data: 2018-09-10 09:52:04
    Od: ń <ń@ń.ń>

    A jak to załatwia (dla Visy)?

    -----

  • 10. Data: 2018-09-10 11:17:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 10 września 2018 10:31:19 UTC+2 użytkownik ń napisał:
    > A jak to załatwia (dla Visy)?
    J.w. - czyli poczytaj w regulaminie.
    Bo okazuje się, że visie wcale nie udało się namówić wszystkich polskich banków na
    rozliczanie się z nią w PLN - i tym samym dawanie jej więcej zarobić - bo
    zdecydowanie visa nie promowała tego rozwiązania dla przyjemności klientów, tylko
    żeby móc brać 0,4% za przeliczanie na PLN zamiast 0,2% za przeliczanie na euro. A
    banki i tak sobie dodały swój spread na euro do prowizji - czyli klient drożej płaci
    za "przewalutowanie", którego bank nie robi, niż płacił za to, które bank robił.
    Jedyna zaleta, że teraz całość prowizji widać w jednym miejscu i ludzie się już nie
    nabierają, że płacą np. 2%, podczas gdy w rzeczywistości ponad 5%.