  • 1. Data: 2018-09-17 17:54:07
    Temat: Chowanie karty w telefonie
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Przeczytałem na grupie że można schować karte w telefonie.
    I w ten sposób płacić.
    Postanowiłem ten sposób wypróbować.
    I zadziałał ze dwa razy i koniec.
    I teraz ni cholery.
    Telefon ma plecy z plasiku za który włożyłem tą klartę.

  • 2. Data: 2018-09-17 18:06:40
    Temat: Re: Chowanie karty w telefonie
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    No ale czy jak wyjmiesz tą kartę to działa? Może się zepsuła, przegrzała?
    Bo zastosowałeś to w wersji o level wyższej - ja widziałem to zawsze w wariancie, że
    się kartę spod tej klapki wyjmuje. Co prawda oddzielną sprawą byłoby przegrzewanie
    (choć może chodzi o przegrzewanie chwilowe, wystarczy kartę spod klapki wyjąć i w 2s
    stygnie na tyle, że jest OK), ale i tak nie spodziewałem się, że spod klapki zadziała
    - klapka może i plastikowa, ale z drugiej strony spory ekran w postaci baterii - i to
    nie tyle ekran, co płaszczyzna zwarcia.

  • 3. Data: 2018-09-17 21:41:49
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 17 września 2018 18:06:41 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski
    napisał:
> [...]
    - klapka może i plastikowa, ale z drugiej strony spory ekran w postaci baterii - i to

    ja mam mniej więcej coś takiego :
    https://tiny.pl/gbc4h
    Włożyłem to między telefon a plastikową obudowę i w Auchan zadziała.
    Alena stacji benzynowej czy osiedlowym sklepie musiałem już wyciągać
    z obudowy.
    Telefon to plastikowa lumia.

    Generalnie kiedyś ludzie pisali że w autobusach bedą nas okradać zdalnie.
    A tu wychodzi na to że 3 mm plastik załatwia sprawę.

  • 4. Data: 2018-09-18 09:22:53
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Hmm, to w końcu wkładasz kartę pod klapkę baterii czy kładziesz kartę NA klapkę
    baterii i zakładasz tą plastikową ochronkę?
    Kto wie, może ten plastik jest wzmacniany wtopionymi drucikami?

    Ale raczej obstawiam zakłócenia. Np. między transakcjami mogłeś włączyć NFC - o ile
    ta lumia to ma - czy też wifi - albo nawet akurat mogła jakaś transmisja danych w tle
    iść.
    Albo po prostu w auchan jest mniej zakłóceń lub lepsze terminale.

    Możesz sprawdzić, czy to kwestia osłonki czy telefonu - np. przyklej kartę do klapki
    baterii taśmą dwustronną - a dla kompletu przyłóż kartę do terminala przez tą osłonkę
    plastikową ;>

    Może właśnie dlatego nie przyjęły się naklejki na telefon - na śp. forum mBąka był
    opis, jak ktoś się męczył, żeby na telefonie dobrze tą naklejkę nakleić - ale znalazł
    takie miejsce, gdzie zawsze działało.

    O właśnie - może po prostu musisz znaleźć odpowiedni sposób ułożenia karty w osłonce?

    A jak pisałem - ja widziałem tylko NOSZENIE karty pod taką plastikową osłonką albo
    wręcz pod klapką baterii - to drugie powodowało często, że klapka się nie domykała -
    ale do płacenia kartę wyjmowały (bo to kobitki tylko były - i tak się zastanawiam,
    jaka będzie trwałość w ten sposób eksploatowanej klapki - ale zapewne można dokupić).

  • 5. Data: 2018-09-18 10:32:11
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 17 Sep 2018 12:41:49 -0700 (PDT), w
    <6...@g...c
    om>, Bolko
    <s...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    >

    > ja mam mniej więcej coś takiego :
    > https://tiny.pl/gbc4h
    > Włożyłem to między telefon a plastikową obudowę i w Auchan zadziała.

    Ja włożyłem do środka -- między korpus telefonu a plastikową tylną klapką.
    Działa wszędzie, oprócz Auchan :)
    Chyba jeszcze gdzieś mi nie zadziałała.

  • 6. Data: 2018-09-18 15:31:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-09-17 o 21:41, Bolko pisze:
> [...]
    - klapka może i plastikowa, ale z drugiej strony spory ekran w postaci baterii - i to

    Za 500zł?

    > Generalnie kiedyś ludzie pisali że w autobusach bedą nas okradać zdalnie.
    > A tu wychodzi na to że 3 mm plastik załatwia sprawę.

    Generalnie jak komuś zależy, to niech sobie kupi telefon z NFC, a nie
    cuduje z jakimś wkładaniem kart;)

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2018-09-18 15:43:08
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 18 września 2018 15:31:23 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Generalnie jak komuś zależy, to niech sobie kupi telefon z NFC, a nie
    > cuduje z jakimś wkładaniem kart;)

    Taa, i jeszcze bank zmieni?

  • 8. Data: 2018-09-18 15:45:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Taa, i jeszcze bank zmieni?

    Skoro bank kiepski i nfc nie wspiera... Są jeszcze takie w powszechnym
    użyciu?

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2018-09-18 16:30:12
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 18 września 2018 15:45:33 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Skoro bank kiepski i nfc nie wspiera... Są jeszcze takie w powszechnym
    > użyciu?

    Pewnie, i to - przynajmniej jeśli chodzi o google pay - powiedziałbym, że tych, co
    nie mają, jest więcej niż tych, co mają.
    apple pay ma chyba jeszcze mniej - choć coś mi się gdzieś plącze, że jakis bank ma
    AP, a nie ma GP.

    Lista google pay:
    https://support.google.com/pay/answer/7352136

    Ciekawostki z tej listy:
    - eurobank - kredytówki tak (tylko visa, bo kredytówki mają tylko visa), debetówki
    nie.
    - mBąk - podobno niezbliżeniowe też działają,
    - getout - mam kartę z BIN z listy, wydaną dla idei - nie działa,
    - citi - visa nie bo nie,
    - ing - tylko debetówka visa - kredytowa nie, sprawdzałem,
    - spółdzielnie - patrzcie, pko czy pekao nie ma, a one są.

    Tak że przede wszystkim brakuje PKO (mają swoje własne NFC w apce) i pekao (ci to nie
    wiem, czy mają własne) oraz milka (ma własne).
    Zaś inni mają niepełną obsługę.
    A taki wbk (google nie nadąża za zmianami ;) jest po całości, ma AP, GP oraz własne
    HCE ;>

    Więc ja wolę moją nokię E51, choć do niej karty nie schowam - ale naklejki noszę na
    breloku własnej roboty przy kluczach.
    A jakbym miał nosić androida to też wolę tańszy model z kartą pod klapką - takie NFC
    dla ubogich ;P
    Może to i lepiej że citek łobuz dał w promo telefon bez NFC, jeszcze bym go zaczął
    nosić - ale Rzecznika Finansowego im w tej sprawie nie odpuszczę ;>

  • 10. Data: 2018-09-18 16:36:46
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

> [...]
    > Zaś inni mają niepełną obsługę.
    > A taki wbk (google nie nadąża za zmianami ;) jest po całości, ma AP, GP oraz własne

    No i wcale nie jest oczywiste czy to będzie działać na zrootowanym
    telefonie...
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    With listening comes wisdom, with speaking repentance.