  • 451. Data: 2015-09-18 12:42:25
    Temat: Re: CHF cd
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-09-17, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > 350 samego kapitału. Nie mowie o pozostałych kosztach.

    A co za różnica?
    Spłacić musi mniej więcej tyle samo co złotowy, możliwe nawet że mniej.
    Różnica kapitał/odsetki ma jedynie znaczenie przy wcześniejszej spłacie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 454. Data: 2015-09-18 23:00:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > A coś bardziej merytorycznie? Czy może kredyty CHF były oprocentowane wg
    > WIBOR?

    Bardziej merytorycznie?
    Włącz sie do dyskusji a nie wpadasz z jednym zdaniem, truizmem wrecz, a
    temat jest juz na dziesiat postów pewnie i dotyka tematu z wielu stron.

  • 452. Data: 2015-09-18 23:00:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Nie. Jak brales kredyt to rozsadna odpowiedz brzmiala: nie ma sie czym
    > przejmowac.
    >
    > A potem nastapily rzeczy nierozsadne, ale kto mogl to przewidziec.
    >
    > Kontrprzyklad dawalem - ktos cie ostrzegal co bedzie jak wibor skoczy
    > do 10% ? 15, 20 ?
    > A wiadomo, ze nie skoczy ?

    Czyli według banku biorąc kredyt na 30lat nalezy sie przejmowac tylko
    najblizszym rokiem - taka postawe i swiadomosc buduja wsród klientów?
    Innymi słowy - uwazasz ich nie tyle za oszustów co za debili?

  • 453. Data: 2015-09-18 23:00:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Michal Tyrala w...@b...com.pl ...

    > O, coś powoli dociera :-)

    > Boli spread? Kupuj walutę taniej. Możesz na 100% tak od 2011 chyba.

    Mam kłopot. Nie wiem po co miałbym to robic...

  • 455. Data: 2015-09-18 23:00:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Taka relacja to jest w każdym normalnym kredycie na 25+lat.

    Ale ja pisze o samym kapitale.

    > A jak piłeś do wzrostu kursu CHF i chcesz być minilanie traktowany
    > poważnie, to przelicz z łaski swojej bieżace raty, a nie cały kapitał.

    Jakie biezace raty?

  • 456. Data: 2015-09-19 11:15:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Tego akurat klient nie chcial. On potrzebowal zlotowek.

    Tak, możliwe że nawet nikt nie sprawdzał.

    > Dalej kwestia, ze bank nie lubi takich pieniedzy klientowi dawac, woli
    > je wplacic na konto dewelopera.

    Ale nie zawsze jest deweloper. Może jednak "walizka franków"
    (w rzeczywistości, nie byłoby tego tak dużo) działała za bardzo na
    wyobraźnię.

    > Tak czy inaczej - to bylaby grubsza afera gdyby bankowcy spodziewali
    > sie skoku i wprowadzili klientow na mine.

    No ale to byłoby dla nich bez sensu - strzał we własną stopę.
    W interesie banku jest to, by "operacje klienta" zarobiły, wtedy bank
    przytula 90% zysku (albo tylko 10% w niektórych przypadkach), klient
    zatrzymuje resztę i wszyscy są zadowoleni.

    > Chyba, zeby zaczeli chachmecic w ksiegowosci - wykluczyc nie mozna,
    > ale wraca pytanie o sens - czy w 2007 mozna bylo wiedziec, ze za rok
    > kurs skoczy niebotycznie ?
    > To udzielanie kredytu we franku nie ma sensu, chyba, ze pokryty innym
    > frankowym zobowiazaniem.

    Nie ma sensu w żadnym przypadku. Trzeba raczej przyjmować depozyty
    frankowe ("zabezpieczenia" są bardziej ryzykowne niż depozyty, zwłaszcza
    przy dużych skokach).
    Przypuszczam, że skok kursu (skoki kursów w ogóle) mogą być w jakiś
    sposób "indukowane", ale raczej wątpię, by było to wiadome bankom na
    takim "szczeblu" (by wykorzystać to do sterowania polityką kredytową).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 457. Data: 2015-09-19 23:31:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 18 września 2015 09:08:58 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > U wielkiego naganiacza na kupowanie mieszkań -
    > http://wyborcza.biz/finanse/1,108340,18819692,zysk-z
    -wynajmu-coraz-wyzszy.html
    > - zysk z najmu średnio 4,61%, najlepiej w Gdańsku 5,5%.

    Właśnie w tym tygodniu znajomi wynajeli mieszkanie w Poznaniu- 2200zł + "czynsze"
    będą płacić.
    Drożyzna.

  • 458. Data: 2015-09-19 23:48:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 września 2015 14:57:35 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > A co do pytania "ile kosztuje kredyt 250 000" to za tyle, to ja bym u
    > siebie (DC) nawet kawalerki nie kupił. Chyba że gdzieś na zadupiu
    > Białołęki (B. już sama w sobie jest zadupiem).
    Po prostu nie stać Ciebie na mieszkanie i dorabiasz ideologie że lepiej wynajmować.
    Ale też się Tobie nie dziwię bo DC- pewnie też bym tam kawalerki za 250tysi nie
    kipił;)
    A ja za 250tys dom wybudowałem.
    "Po podłogach" 200m2w tym 40m2garaż.
    Do pracy mam rowerem kilkaset metrów, do centrum samochodem 1000m, rowerem 800m.
    W zasięgu 10min jazdy rowerem: kino, basen, siłownie, szkoły, kościoły, muzeum, dom
    kultury, markety(biedronki, lidl, kaufland, tesco, netto, eurortv, mediaexpert,
    daichman, jysk), lokalne targowisko itp. Do morza niecałe 30km, do kaszubskich jezior
    i lasów podobnie. Lotnisko- godz. jazdy jazdy autem
    Na DC świat się nie kończy;)
    A- i nie wiem co to korki, paraliż komunikacyjny, smog itp.

  • 459. Data: 2015-09-20 04:51:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-19 o 23:48, Kris pisze:

    > Po prostu nie stać Ciebie na mieszkanie i dorabiasz ideologie że lepiej wynajmować.

    No tak, na kredyt mnie nie stać ;)

    > A- i nie wiem co to korki, paraliż komunikacyjny, smog itp.

    Może Ci się z Krakowem pomyliło? ;) Smogu u nas niet, a w korku już
    dawno nie stałem (ale też prawdą jest, że nie mam pracy wymagającej
    jeżdżenia akurat w godzinach szczytu).

    --
    Liwiusz

  • 460. Data: 2015-09-20 09:04:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 września 2015 04:51:26 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > No tak, na kredyt mnie nie stać ;)
    Gdybym miał za kawalerkę 250tys płacić to też by pewnie nie było stać
    U nas za tyle prawie dwa mieszkania przyzwoite kupić można.
    I wynająć tym co kupić nie mogą;)

    > Może Ci się z Krakowem pomyliło? ;) Smogu u nas niet, a w korku już
    > dawno nie stałem (ale też prawdą jest, że nie mam pracy wymagającej
    > jeżdżenia akurat w godzinach szczytu).
    Dodam jeszcze że za kilka lat ma być gotowa trasa S6 do wjazdu na którą będę miał
    2,5km a stamtąd to już wschód czy zachód luksusowo pomykać będzie można.
    Na Warszawie świat się nie kończy;)