  • 1. Data: 2003-08-05 15:40:34
    Temat: Budowa na dwóch działkach i kredyt hipoteczny
    Od: Piotr Piatkowski <k...@c...pl>

    Planuję niedługo rozpocząć budowę, dom będzie stał na dwóch sąsiednich
    działkach (mniej więcej pośrodku), obie są naszą własnością (z żoną) ale
    mają oddzielne księgi wieczyste.

    Przy WZiZT i pozwoleniu na budowę problemu nie było (tzn. pozwolenia
    jeszcze nie mam - ale pytałem i urzędnik przyjmujący wniosek problemu nie
    stwierdził), ale zastanawiam się, czy bank nie będzie z tego powodu robić
    problemów - czy ktoś miał może podobną sytuację? Podstawowe pytanie brzmi
    oczywiście - w której księdze zostanie wpisana hipoteka.

    --
    Piotr Piątkowski, Kraków
    perl -le 's**02).4&9%4^[./4(%2^0%2,^([#+%2&**y%& -;^[%"`-{ a%%s%%$_%ee'

  • 2. Data: 2003-08-05 16:30:43
    Temat: Re: Budowa na dwóch działkach i kredyt hipoteczny
    Od: Piotr Wiraszka <p...@t...pl>

    Dnia Tue, 5 Aug 2003 15:40:34 +0000 (UTC), Piotr Piatkowski
    <k...@c...pl> napisał(a):

    >problemów - czy ktoś miał może podobną sytuację? Podstawowe pytanie brzmi
    >oczywiście - w której księdze zostanie wpisana hipoteka.

    To Ty idziesz do sądu i wnosisz o ustanowienie hipoteki na
    rzecz banku. Jedynie: działka musi być Twoja, jej wartość
    nie może być mniejsza niż wysokość zobowiązania. A zatem Ty
    decydujesz.
    Zobacz na początek może to:
    http://www2.gazeta.pl/dom/1,22106,1552552.html
    a potem google i hasło hipoteka
    --
    Piotr

  • 3. Data: 2003-08-05 16:43:49
    Od: Piotr Piatkowski <k...@c...pl>

    Piotr Wiraszka <p...@t...pl> wrote:

    > To Ty idziesz do sądu i wnosisz o ustanowienie hipoteki na
    > rzecz banku. Jedynie: działka musi być Twoja, jej wartość
    > nie może być mniejsza niż wysokość zobowiązania. A zatem Ty
    > decydujesz.

    Nie wyraziłem się ściśle - chodzi o kredyt budowlano-hipoteczny, wartość
    działki jest dużo niższa niż wartość powstającego domu.

    Jak to się załatwia - wpisuje się nowo budowany dom do kw i na ten dom
    ustanawia hipotekę?

    --
    Piotr Piątkowski, Kraków
    perl -le 's**02).4&9%4^[./4(%2^0%2,^([#+%2&**y%& -;^[%"`-{ a%%s%%$_%ee'

  • 4. Data: 2003-08-05 20:02:42
    Od: "k32" <k...@o...pl>

    > Jak to się załatwia - wpisuje się nowo budowany dom do kw i na ten dom
    > ustanawia hipotekę?

    Hipoteke ustanawia sie na dzialce ale ewentualna egzekucje bedzie mozna
    rowniez prowadzic z nieruchomosci, ktora na niej powstanie.
    Najprawdopodobniej (w zaleznosci od praktyki w danym banku) dostaniesz 2
    zaswiadczenia o ustanowieniu hipoteki (po jednej dla kazdej ksiegi
    wieczystej) z kwota podzielona na dwie czesci. Z tymi dokumentami, jak i
    Twoim wnioskiem o ustanowienie hipoteki zglaszasz sie do sadu.

    Ja spotkalam taka praktyke.