  • 11. Data: 2016-02-07 16:27:08
    Temat: Re: Bezpieczeństwo kart kredytowych w Citi i innego tego typu karty
    Od: W <w...@w...pl>

    Imka wystukał, co następuje:

    > Możliwe. Ale gdyby bank strzelił focha że to zrobiłam, to
    > podziękowałabym za kartę. A na razie to bankom zależy abym tę kartę
    > jednak miała

    W sumie racja, a bezpieczeństwo jednak znacznie rośnie...

    > - vide ostatnia rozmowa z Mille:
    > <cit>
    > </cit>
    > Już drugi raz ten numer przeszedł. Przy rocznych obrotach na karcie
    > rzędu kilku tysięcy, żadna milionerka ze mnie.

    Po dwóch podobnych sytuacjach w Citi swietdziłem, że nie chce mi się do nich
    co rok dzwonić a wiem, że można być bezterminowo, bezwarunkowo zwolniony i
    tak chce albo rezygnuję... Po 15 minutach "namysłu" się łaskawie zgodzili ;-
    )

    > Sprawdziłam ponownie - Amazon nadal nie żąda CVV2 przy podpinaniu
    > karty.

    Właściwie - sklepy są jakoś zobligowane do wymagania? Czy to tylko dupochron
    większy dla nich "bo my mieliśmy CVV2"?

    > Tutaj każdy powinien mieć swoją sprawdzoną taktykę chronienia
    > kart/portfela ;)
    >
    > Bo czasem ta taktyka wygląda tak ;->
    >
    > http://forum.gazeta.pl/forum/w,643,160216907,1602169
    07,znaleziono_karte_
    > platnicza_mBank_metro_Imielin.html

    A to akurat po płatnościach najczęściej sprawdzam jak już wrócę do auta bo
    zawsze mma wrażenie, że zapomniałem :DDD

  • 12. Data: 2016-02-08 13:06:38
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia 07 Feb 2016 15:27:08 GMT, W napisał(a):

    > Właściwie - sklepy są jakoś zobligowane do wymagania? Czy to tylko dupochron
    > większy dla nich "bo my mieliśmy CVV2"?

    Sklepy jako takie nic nie wymagają (poza płatnością ;) - raczej się nie
    bawią w samodzielną autoryzację kart kredytowych. Korzystają z usług
    pośredników typu PayU, Dotpay, przelewy24 i tym podobnych, a oni już
    dbają (a przynajmniej powinni) o bezpieczeństwo. Przynajmniej mnie
    zawsze prosili o CVV2. I zawsze poprawnie działało mi 3D Secure (mille,
    citi).

    ZTCP nigdy nie trafiłam do sklepu, który w przypadku akceptacji kart
    kredytowych nie korzystałby z usług pośrednika.

    Mówię o polskich sklepach. Jak jest w przypadku zagranicznych - nie mam
    pojęcia.

    --
    Imka

  • 13. Data: 2016-02-19 00:20:03
    Od: Nika <w...@m...com>

    W dniu 2016-02-07 o 13:18, W pisze:

    > To jest właśnie zabawne, bo (tylko ja?) nie sprawdzam na przykłąd co dzień
    > czy mam kartę tylko najczęściej ortientujuę się, że na przykład nie mam
    > portfela jak potrzebuję z niego skorzystać ;-)

    Citi ma w karcie Simpliciti (nie wiem, czy w innych też) darmowe
    powiadomienia SMS i e-mail o każdym obciążeniu. Więc jeżeli złodziej
    zacznie nabijać nieautoryzowane transakcje, to się raczej szybko
    zorientuję (max po paru dniach w przypadku transakcji offline)

    - -
    Nika

  • 14. Data: 2016-02-19 01:24:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Nika" na5ji3$5od$...@n...news.atman.pl

> [...]
    > złodziej zacznie nabijać nieautoryzowane transakcje, to się raczej szybko
    zorientuję (max po paru dniach w przypadku transakcji

    Tak oto już po paru dniach dowiesz się, że ktoś wydał w Twoim
    imieniu, z Twego konta, nie trudząc Ciebie -- Twój szmal...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 15. Data: 2016-02-19 01:25:45
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2016-02-07 13:18, W pisze:
    > Imka wystukał, co następuje:

    > Chyba ktoś kiedyś na grupie wspominał, że zamazanie/zdrapanie CVV2 to
    > ingerencja w kartę, która rzekomo miałaby być zabroniona...

    Ja tam zakleiłem ten kod na karcie "na wszelki wypadek".

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 16. Data: 2016-02-19 09:30:27
    Od: em <e...@g...com>

    Do czasu zastrzeżenia za skradzioną kartę odpowiedzialność jest ograniczona do 150
    EUR (Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych).

    Natomiast dla płatności zbliżeniowych kwota ta jest ograniczona do 50 EUR
    (rekomendacja Rady do spraw Systemu Płatniczego przy NBP).

    Takie też są zapisy w regulaminie kart kredytowych Citi.

  • 17. Data: 2016-02-24 03:33:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "em" 6...@g...co

    : Do czasu zastrzeżenia za skradzioną kartę odpowiedzialność
    : jest ograniczona do 150 EUR (Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r.
    : o usługach płatniczych).

    Dzięki. Pisałem, ale nie znałem szczegółów:

    "Eneuel Leszek Ciszewski" n95ri8$upd$...@n...news.atman.pl

    Ale kto by to czytał. ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.