  • 1. Data: 2016-02-06 16:49:30
    Temat: Bezpieczeństwo kart kredytowych w Citi i innego tego typu karty
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Mam kartę kredytową Citi z limitem 10 kzł.
    Ukradną mi kartę i co wtedy?

  • 2. Data: 2016-02-06 17:29:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-02-06 o 16:49, Bolko pisze:
    > Mam kartę kredytową Citi z limitem 10 kzł.
    > Ukradną mi kartę i co wtedy?

    Ja sobie wyłączyłem pay passa. Wówczas nie ponabijają zakupów w sklepie,
    co najwyżej pokupują coś w internecie, ale to już łatwiej odkręcić.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2016-02-06 22:18:00
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu sobota, 6 lutego 2016 17:29:50 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Ja sobie wyłączyłem pay passa. Wówczas nie ponabijają zakupów w sklepie,
    > co najwyżej pokupują coś w internecie, ale to już łatwiej odkręcić.

    Pay pass jest to ograniczenie do 50 zł.
    Wiec jak się ktoś uprze to i z 2000 zł może nastukać w ciągu jednego dnia.
    Będzie bolało to na pewno.
    Ale jak ktoś kupi przez internety 3 iphony po 3000 zł to ataku serca dostane.
    No i teraz pytanie co to znaczy łatwiej?
    Kwestia jednego maila i 2 telefonów czy widzi mi się Banku?

    Albo inaczej
    co trzeba zrobić żeby to był tylko jeden mail.
    I po 48h kasa wraca.
    Ma ktoś jakieś doświadczenia w tej kwesti.

    ps
    Najłatwiej byłoby trzymać w domu.
    Ale czasami się przydaje.

  • 4. Data: 2016-02-06 22:20:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-02-06 o 22:18, Bolko pisze:

> [...]
    > Ale jak ktoś kupi przez internety 3 iphony po 3000 zł to ataku serca dostane.
    > No i teraz pytanie co to znaczy łatwiej?

    Łatwiej chyba paypassem, bo przy płatnościach via net przychodzi mi
    jeszcze sms autoryzacyjny.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2016-02-06 23:18:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Bolko" 9...@g...co

    : Mam kartę kredytową Citi z limitem 10 kzł.
    : Ukradną mi kartę i co wtedy?

    Kiedyś karty Citi miały ubezpieczenie -- karta ze zdjęciem
    miała na 3 dni. Ponadto jest (lub choćby było) jakieś ustawowe
    ubezpieczenie, ale dla sumy większej niż jakaś -- może 600 pln?...

    Ogólnie w sklepach są kamery, więc nie każdy złodziej ma ochotę
    na ryzyko.

    Kod z tyłu karty można wydrapać.

    Niektóre karty wymagają SMSa przy płaceniu via internet.

    Niektóre transakcje można cofać.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 6. Data: 2016-02-07 11:41:08
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Sat, 6 Feb 2016 13:18:00 -0800 (PST), Bolko napisał(a):

    > Pay pass jest to ograniczenie do 50 zł.
    > Wiec jak się ktoś uprze to i z 2000 zł może nastukać w ciągu jednego dnia.
    > Będzie bolało to na pewno.

    Maksymalnie 1000 zł - wg Tabeli Limitów Transakcji dla citka dzienny
    limit liczby transakcji Nośnikiem zbliżeniowym to 20. Wiem, też boli,
    ale przynajmniej jest to liczba ograniczona.

    > Ale jak ktoś kupi przez internety 3 iphony po 3000 zł to ataku serca dostane.

    Włączyć 3DSecure.
    Stosunkowo często płacę citkiem w necie. Poza Amazonem zawsze żąda ode
    mnie potwierdzenia transakcji kodem z SMS-a.

    A w ogóle dla mnie jest to najlepsza karta. Ze względu na elastyczność
    (bałagan?! ;) w banku. Nie spłaciłam przez pomyłkę całego zadłużenia
    karty i nie policzyli odsetek :)

    --
    Imka

  • 7. Data: 2016-02-07 11:53:00
    Od: W <w...@w...pl>

    Imka wystukał, co następuje:

    > Włączyć 3DSecure.
    > Stosunkowo często płacę citkiem w necie. Poza Amazonem zawsze żąda ode
    > mnie potwierdzenia transakcji kodem z SMS-a.

    Ano właśnie - często żąda, ale nie zawsze. Jak komuś "wpadnie przez
    przypadek" w ręce taka karta to pewnie będzie wiedział jak ją spieniężyć,
    tak żeby nie trzeba było bawić się z autoryzacją...

    w.

  • 8. Data: 2016-02-07 12:06:40
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia 07 Feb 2016 10:53:00 GMT, W napisał(a):

> [...]
    > przypadek" w ręce taka karta to pewnie będzie wiedział jak ją spieniężyć,
    > tak żeby nie trzeba było bawić się z autoryzacją...

    Zamazać/wydrapać i zapamiętać CVV2, a jak się nie robi zakupów w necie
    to nawet zapamiętanie jest niekonieczne.

    Ktoś (znowu poza Amazonem) nie żąda CVV2 przy zakupach?

    No i istnieje jeszcze zastrzeżenie skradzionej karty :)
    Oczywiście, trzeba się zorientować że się zostało okradzionym i
    poinformować o tym bank.
    Jakoś nie wyobrażam sobie żeby mi to zabrało więcej czasu niż godzinę od
    kradzieży, a bank daje na to trzy dni ;->

    <cit>
    15. Jeśli szkody Klienta wynikające z utraty Karty poniesione w
    ciągu 72 godzin przed Zastrzeżeniem są wyższe niż 100 polskich złotych
    (PLN), Bank pokryje szkodę wczęści przekraczającej 100 polskich złotych
    (PLN), chyba że do Transakcji doszło z winy Klienta/Użytkownika.
    </cit>

    --
    Imka

  • 9. Data: 2016-02-07 13:18:17
    Od: W <w...@w...pl>

    Imka wystukał, co następuje:

    > Zamazać/wydrapać i zapamiętać CVV2, a jak się nie robi zakupów w necie
    > to nawet zapamiętanie jest niekonieczne.

    Chyba ktoś kiedyś na grupie wspominał, że zamazanie/zdrapanie CVV2 to
    ingerencja w kartę, która rzekomo miałaby być zabroniona...

    > Ktoś (znowu poza Amazonem) nie żąda CVV2 przy zakupach?

    A nie, CVV2 to już chyba wszyscy ;-)

> [...]
    > Jakoś nie wyobrażam sobie żeby mi to zabrało więcej czasu niż godzinę
    > od kradzieży, a bank daje na to trzy dni ;->

    To jest właśnie zabawne, bo (tylko ja?) nie sprawdzam na przykłąd co dzień
    czy mam kartę tylko najczęściej ortientujuę się, że na przykład nie mam
    portfela jak potrzebuję z niego skorzystać ;-)

  • 10. Data: 2016-02-07 13:56:21
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia 07 Feb 2016 12:18:17 GMT, W napisał(a):

    > Chyba ktoś kiedyś na grupie wspominał, że zamazanie/zdrapanie CVV2 to
    > ingerencja w kartę, która rzekomo miałaby być zabroniona...

    Możliwe. Ale gdyby bank strzelił focha że to zrobiłam, to
    podziękowałabym za kartę. A na razie to bankom zależy abym tę kartę
    jednak miała - vide ostatnia rozmowa z Mille:
    <cit>
    - A w ogóle to ja chcę zrezygnować z tej karty.
    - Ojej, dlaczego?
    - Denerwują mnie opłaty miesięczne.
    - Ale to tylko pięć transakcji miesięcznie...
    - Ale ja mam inną strukturę używania kart kredytowych.
    - No to zwolnimy panią z tych opłat na rok.
    </cit>
    Już drugi raz ten numer przeszedł. Przy rocznych obrotach na karcie
    rzędu kilku tysięcy, żadna milionerka ze mnie.

    > A nie, CVV2 to już chyba wszyscy ;-)

    Sprawdziłam ponownie - Amazon nadal nie żąda CVV2 przy podpinaniu karty.

    > To jest właśnie zabawne, bo (tylko ja?) nie sprawdzam na przykłąd co dzień
    > czy mam kartę tylko najczęściej ortientujuę się, że na przykład nie mam
    > portfela jak potrzebuję z niego skorzystać ;-)

    Tutaj każdy powinien mieć swoją sprawdzoną taktykę chronienia
    kart/portfela ;)

    Bo czasem ta taktyka wygląda tak ;->

    http://forum.gazeta.pl/forum/w,643,160216907,1602169
    07,znaleziono_karte_platnicza_mBank_metro_Imielin.ht
    ml

    --
    Imka