  • 1. Data: 2016-02-06 08:13:08
    Temat: Idea Bank - zerwanie lokaty, przelew środków, SMS autoryzacyjny
    Od: kto_masz <k...@o...pl>

    Witam,
    jak ktoś zakłada lokaty w Idea Banku przez internet a nie ma tam konta
    na które bezpiecznie może przelać środki, to niech uważa. Wysłałem do
    nich maila z prośbą o "załatanie" luki w systemie. Poczekamy, zobaczymy
    czy załatają...

    *****
    W procesie zrywania lokaty i wskazania numeru rachunku na który mają
    zostać przelane środki zauważyłem pewną lukę, a mianowicie SMS
    potwierdzający tego typu operacje nie ma w swojej treści podanego numeru
    konta do przelania środków. Są w nim jedynie następujące informacje:
    nadawca, nr operacji w danym dniu, czynność, ostatnie 12 cyfr rachunku
    lokaty, kwota i kod autoryzacji.
    Moim zdaniem w czasie, w którym głośno o wirusach podmieniających (bez
    wiedzy użytkownika) wpisywane numery kont koniecznie trzeba numer konta
    na który zostanie wykonany przelew wprowadzić do autoryzacyjnej
    wiadomości SMS (kilka ostatnich cyfr), ponieważ jest to jedyna
    możliwość, aby uchronić się przed nieświadomą utratą środków (nawet
    mając zawirusowany komputer).
    Dobrym sposobem byłoby jeszcze np. dołożenie w systemie funkcjonalności
    typu "zwrot środków na konto z którego założono lokatę", wtedy w ogóle
    nie trzeba byłoby przepisywać ani kopiować i wklejać numerów kont.
    Mam nadzieję, że wprowadzicie Państwo zmianę "łatającą lukę" w obecnym
    sposobie autoryzacji procesu zrywania lokat terminowych.
    *****

  • 2. Data: 2016-02-06 13:00:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik kto_masz k...@o...pl ...

> [...]
    > Mam nadzieję, że wprowadzicie Państwo zmianę "łatającą lukę" w obecnym
    > sposobie autoryzacji procesu zrywania lokat terminowych.

    Pełna zgoda.
    Własnie kilka dni temu likwidowałem lokatę.
    Konkretnie 1 lutego.
    Do dzis kasa do mnie nie dotarła.
    Wczoraj chciałem sprawdzic, czy na pewno nic sie nie stało z numerem
    rachunku i dupa - w smssie nie ma.
    Co prawda sprawdzałem na kolejnym ekranie przy potwierdzaniu ale kto to
    wie.

    Mam sie zaczac martwic?

  • 3. Data: 2016-02-06 13:45:27
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 6 Feb 2016 08:13:08 +0100, kto_masz <k...@o...pl> wrote:

> [...]
    >konta do przelania środków. Są w nim jedynie następujące informacje:
    >nadawca, nr operacji w danym dniu, czynność, ostatnie 12 cyfr rachunku

    W ING przy płatności kartą w internecie sms ma autoryzacyjny ma treść
    w stylu "kod autoryzujący płatność w internecie" :D I też nie wiadomo
    co się autoryzuje. Mam tak w karcie typu business, nie wiem jak jest w
    prywatnych. Zgłaszałem kilka miesięcy temu do doradcy ale brak
    reakcji.

    WAM
    --
    wczasy z dziecmi nad morzem
    www.nadmorze.pl/wczasy-z-dziecmi-nad-morzem

  • 4. Data: 2016-02-10 21:43:42
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    kto_masz napisał(a) w wiadomości: <56b59cfa$0$22831$65785112@news.neostrada.pl>...

> [...]
    >potwierdzający tego typu operacje nie ma w swojej treści podanego numeru
    >konta do przelania środków. Są w nim jedynie następujące informacje:

    Po co? Może być inny niż właściciel?

    nr operacji w danym dniu, czynność, ostatnie 12 cyfr rachunku
    >lokaty, kwota i kod autoryzacji.

    >[...]

    Kwoty bym sobie nie życzył. SMSy mają dziwny żywot i skłonność do
    wyciekania (po latach!...) Zresztą gdy nr rach. się nie zgodzi to kwota jest już
    sprawą drugorzędną.

    >Dobrym sposobem byłoby jeszcze np. dołożenie w systemie funkcjonalności
    >typu "zwrot środków na konto z którego założono lokatę",

    To chyba powinna być opcja domyślna. W Aliorze spotkał mnie problem, bo
    przy zmianie rachunku zwrotnego mogłem zmienić tylko na rach. w... Aliorze
    (dotychczasowy zwrotny w innym banku został wcześniej zamknięty). Ale
    założyli "techniczny" od ręki wiec nie miałem czasu dłużej się kłócić.
    Z inną były problemy bo już wysłano na nieistniejący rachunek. Okazuje się,
    że z przelewem wysłanym na nieistniejący rachunek z zamykanego
    rach. lokaty (klient nie miał żadnego inne rachunku) mogą dziać się rzeczy
    dziwne.

    SK Bank żądał nawet potwierdzenia zamkniecia rachunku do zwrotu i
    udokumentowania otwarcia nowego (wątek Dysponowanie lokatą -
    idiotyczne wymagania). Potwierdzenia zamkniecia nie dostarczyłem.
    Zaraz potem ogłoszono wniosek o upadłość SK Banku i środki wypłaciłem
    już bez żadnych potwierdzeń.
    Zbieżność tych wydarzeń - powiedzmy - przypadkowa.

    Arek