  • 11. Data: 2004-05-21 07:25:13
    Temat: Re: Bez dowodu osobistego karty nie dostaniesz
    Od: Marcin Lubojański <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl>

    Użytkownik Maciek Kycler napisał:

    > U mnie jest:
    > Rewers, lewy górny róg: Adres zameldowania/Place of residence

    OK. Mój błąd. Nie mam nowego dowodu, wydawało mi się że wpisywanie
    meldunku na plastiku jest troche bezsensowne.
    Natomiast w starym dowodzie zamiast wpisać zameldowanie dostałem osobno
    kartkę papieru stwierdzajadzą meldunek i nic więcej.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 12. Data: 2004-05-21 07:38:02
    Od: "Fajas" <f...@e...pl>

> [...]
    > Natomiast w starym dowodzie zamiast wpisać zameldowanie dostałem osobno
    > kartkę papieru stwierdzajadzą meldunek i nic więcej.

    Do 14 dni powinienes zlozyc wniosek o nowy dowod.
    Ja nie zlozylem, juz 2 lata moga mnie za to jakos scigac??

    Pozdrawiam
    Fajas

  • 13. Data: 2004-05-21 07:40:38
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > OK. Mój błąd. Nie mam nowego dowodu, wydawało mi się że wpisywanie
    > meldunku na plastiku jest troche bezsensowne.

    Z Twojego czy mojego punktu widzenia owszem,
    ale państwo ma teraz dochód za każdą zmianę meldunku (stałego)
    bo nowy DO trzeba wtedy wymienić

  • 14. Data: 2004-05-21 08:02:28
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    > Do 14 dni powinienes zlozyc wniosek o nowy dowod.
    > Ja nie zlozylem, juz 2 lata moga mnie za to jakos scigac??

    Scigac nie, poprostu w swietle prawa masz niewazny dowod osobisty.
    To wszystko.
    Tez tak mialem i z takim "przeterminowanym" dowodem poszedlem
    po odbior nowego prawa jazdy, pani powiedziala "papa".
    Na szczescie udalo mi sie jej wytlumaczyc, ze wymieniam oba dok. ze wzgledu
    na nowy meldunek wlasnie i nowy DO bede mial za tydzien.

    MarcinP
    ps
    karrtka z meldunkiem jest wazna dluzej niz 2 tygodnie (nie pamietam
    dokladnie) W 2 tagodnie nie zdazysz nawet wyrobic nowego DO.

  • 15. Data: 2004-05-21 08:10:22
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    > Czy ktos wie, dlaczego bez dowodu osobistego nie mozna dostac KK?
    > Paszportu, jako dokumentu tozsamosci, banki nnie honoruja.

    Dlatego, ze pani w okienku cale zycie wymagala DO i cale zycie go dostawala.
    Nagle przychodzi jakis "dziwak" z paszportem, znaczy nie chce pokazac dowodu
    znaczy ma cos do ukrycia, znaczy oszust jakis.

    Ja kiedys bylem w banku i chcialem sie dowiedziec TYLKO I WYLACZNIE
    czy wplynal na moje konto przelew (nawet nie chcialem wiedziec ile)
    tylko sam fakt wplyniecia i okazalo sie to ze bez DO jest niemozliwe (mialem
    nowe prawo jazdy ktore jakby nie patrzec jest dok stwierdzajacym tozsamosc
    i sa w nim identyczne informacje jak w dowodzie).

    Z ciekawszych "przygod" w tamtym roku znajomy wracajac z wakacji w Gnieznie
    chcial sie przespac w Schronisku Mlodziezowym" i na nieszczescie mial
    "tylko" prawo jazdy i paszport. Nie przespal sie, gdyz pani wymagala DO.

    pozdr
    MarcinP

  • 16. Data: 2004-05-21 08:22:30
    Od: macarroni <...@...z>

    Użytkownik t...@g...pl napisał:
    > Czy ktos wie, dlaczego bez dowodu osobistego nie mozna dostac KK?
    > Paszportu, jako dokumentu tozsamosci, banki nnie honoruja.

    Honorują! Czasami może pojawić sie problem, gdy bank jako dokument
    tożsamozsci klienta ma zarejestrowany DO - wtedy chcac zlozyć wniosek o
    kartę należałoby wczesniej zarejestrować w banku inny dokument - czyli
    paszport. Nie powinno byc problemu.

  • 17. Data: 2004-05-21 08:55:15
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Fajas wrote:

    > Do 14 dni powinienes zlozyc wniosek o nowy dowod.
    > Ja nie zlozylem, juz 2 lata moga mnie za to jakos scigac??

    Stary dowod mialem jakis czes bez meldunku - wymeldowanie tylko bylo
    W tej sytuacji okazalo sie ze nawet posiadanie dowodu nie wystarcza do
    otworzenia rachunku w takim citibanku (mimo ze infolinia mowila co innego).
    Ale np paszport pozwolil zalozyc rachunek w handlobanku - czyli z gory niczego
    nie przewidzisz.

    W sytuacji autora postu - jak na wniosku pisalo ze DO lub paszport to ja bym sie
    upierał - przynajmniej złożyłbym w takim banku pismo z prośbą o wyjaśnienie
    dlaczego oferują co innego a wymagają co innego - oczywiscie na kopiii pisma
    poświadczenie o jego przyjęciu :-)
    *** blad ***

  • 18. Data: 2004-05-21 08:59:03
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    wyjaśnienie
    > dlaczego oferują co innego a wymagają co innego - oczywiscie na kopiii

    Moze bylo zaznaczenie ze DO dla rezydentow a paszport dla nierezydentow?
    Zazwyczaj tak jest.
    Ew w przypadku rezydenta powinien byc wymagany paszport + dokument
    potwierdzajacy zameldowanie.

    --
    JaKi

  • 19. Data: 2004-05-21 09:23:23
    Od: Human Being <p...@p...onet.pl>

    Fri, 21 May 2004 09:38:02 +0200, na pl.biznes.banki, Fajas napisał(a):

    > Do 14 dni powinienes zlozyc wniosek o nowy dowod.
    > Ja nie zlozylem, juz 2 lata moga mnie za to jakos scigac??

    Nie prawda, kwitek z urzędu wany jest 2 miesiące. Właśnie mam go przed
    oczami i stwierdzam, ze wkrótce się "wyekspiruje" ;-)

    --
    Pozdrawia,
    P.I.T.E.R.: Person Intended Troubleshooting and Efficient Repair

  • 20. Data: 2004-05-21 10:22:02
    Od: "MiC" <qba@(USUŃ-TO)interia.pl>

    Użytkownik "MarcinP" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nowe prawo jazdy ktore jakby nie patrzec jest dok stwierdzajacym tozsamosc
    > i sa w nim identyczne informacje jak w dowodzie).

    Jesli konto otwierałeś okazując DO, taki dokument jest tez wymagany do
    identyfikacji klienta i nie ma znaczenia czyc chcesz się dowiedzieć tylko o
    fakcie przelewu czy wypłacić 10.000zł:-)))

    Pozdrawiam,
    MiC