  • 51. Data: 2004-05-27 18:23:58
    Temat: Re: Bez dowodu osobistego karty nie dostaniesz
    Od: "Maxcius" <maxxcius@_spam_niet_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości
    news:c9575a$t6$2@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Maxcius" <m...@p...onet_spam_niet_.pl> napisał w
    > wiadomości news:c950f2$2r8j$1@mamut1.aster.pl...

    http://www.polska-zbrojna.pl/poradyprawne.html?id_po
    radyprawnedzial=65&id_poradyprawne=303

    > Polecam czytać ze zrozumieniem.

    Pokaz palcem, bo nie widze...
    Maxcius

  • 52. Data: 2004-05-31 06:23:41
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 5/27/2004 7:21 PM, tomaszek wrote:
    [...]
    > Jak powszechnie wiadomo od niedawna wydawane są dowody osobiste nowego wzoru.
    >
    > a to dziwne bo w paszporcie stoi jak wol:
    >
    > strona 4:
    >
    > Paszport jest dokumentem urzedowym uprawniajacym do przekrazania granicy i
    > pobytu za granica oraz poswiadczajacym obywatelstwo polskie a takze
    > tozsamosc osoby w nim wskazanej w zakresie danych jakie ten dokument
    > zawiera."
    >
    > Kto ma racje??

    Kluczem do wyjaśnienia są słowa "w rozumieniu ustawy...".
    Ustawodawca posługuje się tym wytrychem, by za jego pomocą łączyć byty
    wzajemnie wykluczające się, dowodzić tez wzajemnie sprzecznych i nadawać
    znaczenie przedmiotom i sprawom rażąco rozmijające się z wiedzą i
    doświadczeniem.

    Każdy, nawet tępy półgłowek wie, że paszport potwierdza, że ten, co go
    "ma" to ten, a nie inny, i że jak paszport polski, to obywatel też i
    jego gęba na zdjęciu, to nazwisko też.

    Natomiast w "rozumieniu ustawy" nie - tzn. w rozumieniu ustawy polski
    paszport może mieć każdy, nie musi być w nim zdjęcia tego, co go
    okazuje, a np. Mobutu Seseseko, nazwisko może być dowolne (np. znanego
    aktora) - ponieważ paszport w rozumieni ustawy o dowodach służy do
    "przekraczania granicy".

    Możnaby wywodzić, że "w rozumieniu ustawy" w krajach, gdzie nie ma
    dowodów nie sposób ustalić , "zaświadczyć" i "potwierdzić" obywatelstwa
    i tożsamości kogokolwiek - więc goście zagraniczni to zawsze Mr./ Mrs.
    Nobody.

    Pzdr: Catbert