  • 71. Data: 2016-05-24 16:54:08
    Temat: Re: Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu wtorek, 24 maja 2016 15:34:05 UTC+2 użytkownik r...@k...pl
    napisał:
    >Dwie odpowiedzi:
    >-też są umoczeni
    >-nic większego kryminalnego udowodnić się nie dało- ot biznes nie
    >wyszedł/ nie udało się go rozwinąć w odpowiedniej skali
    >Stawiam na to drugie. Bagaż złych kredytów w skokach ciągnie się od
    >wielu lat a wtedy nie mieli jeszcze dopracowanych procedur szacowania
    >ryzyka, nie mieli wglądu w BIK, do tej pory nie maja(i już mieć nie
    >będą BTE)

    Przy kazdej okazji KNF podawal, ze doniesiono do prokuratury i
    postawiono zarzuty, ale prokuratura u nas nierychliwa, a zarzuty kto
    wie czy nie dęte, albo na jakis ułamek strat.

    J.

  • 72. Data: 2016-05-24 19:48:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
    On 05/24/2016 11:05 PM, Kris wrote:
    >Może już nie być takiej okazji... 0.44% od ~10 mld zł to ~44 mln zł
    >podatku bankowego rocznie, kwota warta "zoptymalizowania".

    Z jednej strony oczywiscie warta, z drugiej - przy podziale miedzy
    banki w konsorcjach ... moze juz nie tak widoczna w tabelkach.

    Z trzeciej - jesli bylo konsorcjum - to aby na pewno czysto krajowe ?
    http://pulsinwestora.pb.pl/3772006,8184,kghm-ma-kred
    yt-konsorcjalny-na-kwote-2-5-mld-usd

    A jak to w % wyszlo ktos wie - ile z tego zaciagniete w krajowych
    bankach, a ile za granica - mimo, ze o podatku jeszcze nikt nie
    slyszal :-)

    P.S. Splaca ?

    J.

  • 73. Data: 2016-05-24 21:14:54
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2016-05-23 20:46, Kris pisze:

    > Bo i szkodowość inna, i zapewniony dopływ z odsetek na długi czas i zabezpieczenie
    lepsze i....
    > Najwyżej marże podniosą.
    > W 2007-2009 marże były sporo niższe jak teraz. Wiem oczywiście że odsetki wyższe
    ale też więcej za depozyty płacili.

    Niektorzy tlumacza niskie marze na kredyty hipoteczne tym, ze jest to
    zobowiazanie dlugoterminowe i przywiazuje klienta do banku na wiele lat.
    Mialo to pozwolic sprzedawac inne produkty. Stad tez niska marza. Tyle,
    ze niekoniecznie to dziala. Z moich znajomych kazdy kto ma kredyt
    hipoteczny ma tez konto w innym banku i nie za wiele korzysta z uslug
    banku gdzie jest kredyt, bo kredyt co prawda na warunkach dobrych ale
    inne oferty niekoniecznie. Oczywiscie jak to wyglada w szerszej
    perspektywie to nie mam danych...

    > Nie twierdzę uparcie że nie masz racji ale trzeba poczekać z rok na wyniki a tu
    tylko przewidywania lament głównych zainteresowanych i "bankowcy twierdzą"
    > Straty banki księgowo porobiły co niektóre to i w tym roku może nie zapłacą. Ale
    ile lat po kolei mogą straty wykazywać bez utraty "wizerunku" itp
    > No i akcjonariusze jeszcze na wyniki patrzą.

    Tylko, ze glownymi akcjonariuszami w wielu bankach w Polsce sa banki z
    zagranicy. Wiec dla glownego wlasciciela banku istotny jest calosciowy
    zysk a nie ktora czesc zysku jest wypracowana przez poslka spolke. A
    nawet lepiej jakby zysk byl wypracowany w centrum (np. prezes banku
    matki w Niemczech, Francji itp moze miec ambicje polityczne).

    > Co do skali transferów za granice to prędzej czy później wyjdzie- ja uważam że
    jakiś znaczących przesunięć nie będzie. Ale poczekajmy.

    Jako szary korpo szczur to moge powiedziec ze sluzbowe karty kredytowe
    sa od dawna wydawane przez bank w Londynie a splata nastepuje na
    rachunek w Polsce w banku o bardzo podobnej nazwie. Jedyny minus to ze
    system w Anglii potrzebuje kilku dni na zobaczenie wplaty na polski
    rachunek. Wiec pewnie i wieksze kredyty daja sie przeniesc za granice...

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 74. Data: 2016-05-24 23:37:53
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com> writes:

    > Plan zakładał uzyskanie 5.5 mld zł, a już wiadomo, że będzie 2 mld zł
    > mniej. Różnica olbrzymia, to ponad 35% mniej, niż miało być - w
    > zestawieniu ze słowami wiceministra można spekulować, czy podatek
    > planował ktoś, kto nie chodził na matematykę w szkole podstawowej czy
    > ktoś mocno obdarzony myśleniem życzeniowym.

    Oj tam oj tam, zawsze w takich przypadkach podają dane przesadnie
    optymistyczne, nie można tego brać na poważnie.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 75. Data: 2016-05-25 09:18:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Oj tam oj tam, zawsze w takich przypadkach podają dane przesadnie
    >optymistyczne, nie można tego brać na poważnie.

    No wiesz, z jednej strony minister potrzebowal sie pochwalic spora
    kwota, aby na dziecko starczylo, z drugiej - oszacowac rzetelnie chyba
    w miare prosto - bilanse sa dostepne.

    J.

  • 76. Data: 2016-05-25 10:31:30
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/25/2016 04:18 PM, J.F. wrote:
> [...]
    >
    > No wiesz, z jednej strony minister potrzebowal sie pochwalic spora
    > kwota, aby na dziecko starczylo, z drugiej - oszacowac rzetelnie chyba w

    W ogóle to jakieś dziwne i postawione na głowie zwyczaje są w naszym kraju.

    Najpierw planuje się sztywne wydatki na olbrzymią kwotę, a potem na
    oślep szuka się, z czego by to sfinansować (a teczka z "gotową,
    naprawioną ustawą VAT, która przyniesie 40 mld", gdzieś znikła zaraz po
    wyborach).

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 77. Data: 2016-05-25 13:04:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
    On 05/25/2016 04:18 PM, J.F. wrote:

    >W ogóle to jakieś dziwne i postawione na głowie zwyczaje są w naszym
    >kraju.
    >Najpierw planuje się sztywne wydatki na olbrzymią kwotę, a potem na
    >oślep szuka się, z czego by to sfinansować

    Bo ja wiem czy takie dziwne ? Jest cel polityczny i trzeba go
    realizowac.
    Jak Bog dal dzieci, to da i na dzieci :-)

    A w domu to niby inaczej ? "Kochanie kupilam nowa sukienke, okazja,
    przecena".
    A potem sie szuka finansowania :-)

    Amerykanie tak maja nagminnie - najpierw drogie prezenty, a potem
    placz, ze na karcie odsetki za wysokie :-)

    >(a teczka z "gotową, naprawioną ustawą VAT, która przyniesie 40 mld",
    >gdzieś znikła zaraz po wyborach).

    Ponoc cos sie kreci w temacie.

    J.

  • 78. Data: 2016-05-25 14:06:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" nhubpt$be4$...@n...news.atman.pl

    > - albo reklamy przynoszą pozytywny skutek, zatem nie ma sensu ich ograniczać z
    uwagi na podatek bankowy

    Sztuczne oświetlenie daje zysk, ale można żarówki zastąpić
    lampami wyładowczymi, a te lampy -- LEDkami. Te zastąpienia
    dają ogromne zyski przy niezmniejszaniu ilości światła.

    > - albo reklamy nie przynoszą pozytywnego skutku, wówczas ograniczenie ich ilości
    jest korzystne dla banku bez względu na podatek
    > bankowy.

    Być może reklamy dają zyski, ale można skąpić także na reklamach.
    Zmniejszenie wydatków związanych z reklamami niekoniecznie
    zmniejszyło zyski płynące z reklam.

    -=-

    500+ teoretycznie zmniejszyło wydatki na reklamy.

    Natomiast podatek bankowy mógł jedynie zachęcić do szukania
    oszczędności. Przy okazji -- mniej na reklamy, więc niższy PKB.

    -=-

    Chińczycy rzucili się na uprzemysłowienie -- zyskali masę kalek
    psychicznych i fizycznych, zniszczenie środowiska naturalnego
    i gigantyczny zysk przedsiębiorców.

    Hipermarkety kupowały tanio produkty tanio wytwarzane i sprzedawały
    tanio, dając: sobie zysk; pracę (niemal niewolniczą) robotnikom; nam
    możliwość zasłonięcia wstydu... ;) Przy okazji zmniejszając nasz PKB?
    Być może zwiększając -- nadzy Polacy niekoniecznie osiągnęliby ten
    wzrost PKB, jaki zanotowały kroniki.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 79. Data: 2016-05-25 16:38:33
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 24 May 2016 06:57:38 -0700 (PDT), w
    <4...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    > Stawiam na to drugie. Bagaż złych kredytów w skokach ciągnie się od wielu lat a
    wtedy nie mieli jeszcze dopracowanych procedur szacowania

    Stawiaj, stawiaj -- to się nazywa naiwność :)

    Rekordzistką jest posłanka PiS z Gdyni, Dorota Arciszewska-Mielewczyk. Poza
    własnym kredytem mieszkaniowy na 712 tys. zł, posłanka opisała w swoim
    oświadczeniu długi, przejęte wraz ze spadkiem po mężu. To 9 289 000 zł w
    różnych kredytach i zobowiązaniach (w tym 5,3 mln wobec SKOK Stefczyka), do
    tego poręczenie dwóch niespłaconych pożyczek zagranicznych: 1 864 000
    dolarów (7 393 000 zł) i 510 000 jenów (18 454 zł). To w sumie prawie 17 000
    000 zł."
    Sprawę jej długów, a przede wszystkim unikania ich płacenia (w tym rzekome
    przeniesienie majątku do spółki na Cyprze) opisywała przed rokiem "Gazeta
    Wyborcza". Partia zażądała od posłanki oficjalnych wyjaśnień, a sama
    Arciszewska-Mielewczyk zapewniała w wywiadzie, że rzekome przenoszenie
    majątku na Cypr to "wierutne kłamstwo"."

  • 80. Data: 2016-05-25 17:10:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości
    <k...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    >tego poręczenie dwóch niespłaconych pożyczek zagranicznych: 1 864 000
    >dolarów (7 393 000 zł) i 510 000 jenów (18 454 zł). To w sumie prawie

    No ale czego to ma dowodzic ? Dlugi powstaly, ale jak ?

    Sam znalem takiego, ktoremu w 2007 interes swietnie szedl, a w 2009
    niemal zbankrutowal.
    Albo przyklad sklepikarzy z pewnej wroclawskiej galerii, co musieli z
    wlasnym towarem przed ochrona potajemnie uciekac.
    I zadnego przekretu tu nie ma.

    A jesli dobrze czytam ... to wystarczylo tych dlugow nie przejmowac po
    mezu.

    A w Panama-Paper figuruje ?

    J.