eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki › Banki i Internet w WB
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 1

  • 1. Data: 2002-03-08 16:01:22
    Temat: Banki i Internet w WB
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Za Expanderem

    Banki w Wielkiej Brytanii coraz mniej liczą na przywiązanie obecnych i
    pozyskanie nowych klientów za pośrednictwem bankowości internetowej.
    Stawiają przede wszystkim na rozwijanie obsługi telefonicznej i w
    tradycyjnych oddziałach.

    Badania rynkowe wykazały, że zamiast w Internet największe
    brytyjskie banki i inne instytucje finansowe zainwestują w najbliższych 12
    miesiącach prawie 600 mln funtów w systemy informatyczne - przede wszystkim
    dla call centers i oddziałów.

    Specyfiką brytyjskiego sektora bankowego jest to, że największe
    grupy bankowe dysponują z reguły bardzo fragmentaryczną wiedzą o swoich
    klientach, gromadzoną w niekompatybilnych sieciach komputerowych.
    Uniemożliwia to praktycznie możliwość skutecznych działań marketingowych i
    indywidualizację podejścia do klientów.

    Z drugiej strony, rosnąca konkurencja oraz coraz większe
    wymagania klientów zmuszają banki do szybkiego doskonalenia swojej oferty,
    czego warunkiem jest posiadanie sprawnych systemów informatycznych. Banki
    zamierzają przy tym postawić na tradycyjne kanały dystrybucji - z łącznej
    kwoty 586 mln GBP, potentaci mają zamiar przeznaczyć aż 471 mln GBP na
    systemy informatyczne obsługi centrów telefonicznych i placówek, a tylko 70
    mln GBP na inwestycje w obsługę internetową.



strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1