  • 11. Data: 2018-12-11 23:02:43
    Temat: Re: Bank powinien pracować sam na siebie
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Piotr Gałka napisał(a) w wiadomości: ...
    >W dniu 2018-12-10 o 05:01, Animka pisze:
    >
    >[...]
    >
    >Czytałem i widzę dofinansowanie a nie finansowanie.
    >Finansowanie to decyzja typu "podoba nam się ten biznes plan - wchodzimy
    >w ten interes (na własne ryzyko)" a dofinansowanie to decyzja typu
    >"pomożemy (nie koniecznie za darmo) wyjść z kłopotów".
    >W tej akurat sytuacji dodatkową cechą tych kłopotów jest to, że
    >pomagający (w szerokim znaczeniu tego słowa) się wcześniej istotnie
    >przyczynił do wygenerowania kłopotów.

    Dokładnie tak.
    Przed laty nadzór bankowy zwiększył wymogi dot. zdolności kredytowej
    - dodatkowo napędziło to kredyty walutowe, które były niżej oprocentowane.
    Ostanio drastycznie zwiększono wymogi kapitałowe na "ryzykowne"
    kredyty. Parametry takie jaby celowo uszyte wyłącznie pod Getin...
    Wykupiono już chyba wszystkie oddziały zagranicznych banków,
    które się dało kupić. Może i dobrze chociaż przepłacono. Z punktu widzenia
    konkurencyjności gorzej.
    Ale jeszcze mało - zabrano się więc za przejmowanie polskich prywatnych.
    W końcu na Wiekie Budowy Socjalizmu z gatunku CPK pożyczać muszą
    duże banki. Bez dyskusji, muszą być więc państwowe..
    Hmm... z którego to środowiska padały oskarżenia o doprowadzanie
    polskich firm do kiepskiej sytuacji finansowej i umozliwienie przejęcia
    ich za bezcen?
    "Zdzisław ma plan" ale młody szef KNF grał "dobrego policjanta": za
    przysługę zostawimy Ci bank, będziesz chodził na smyczy ale formalnie
    państwo (Pekao SA, PKO BP - niepotrzebne skreślić) go nie przejmie.
    Na razie...

    Arek

  • 12. Data: 2018-12-12 08:14:23
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-12-13 o 00:25, Animka pisze:

    > To nie ma znaczenia.I tak jak ma być to jest wszystko tak samo.

    To zobaczysz co się stanie po wyborach do parlamentu Europejskiego

  • 13. Data: 2018-12-12 09:37:19
    Od: j...@j...org

    On Wednesday, December 12, 2018 at 4:14:26 PM UTC+9, z wrote:

    > To zobaczysz co się stanie po wyborach do parlamentu Europejskiego

    Co się stanie? Co zobaczymy?

  • 14. Data: 2018-12-12 10:38:28
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-12-11 o 23:02, Arek pisze:

> [...]
    > przysługę zostawimy Ci bank, będziesz chodził na smyczy ale formalnie
    > państwo (Pekao SA, PKO BP - niepotrzebne skreślić) go nie przejmie.

    To chyba wszyscy tu wiedzą włącznie z Animką (napisała, że o aferze KNF:
    "Czytałam i to dużo.").
    Natomiast zachodzę w głowę dlaczego z tej wiedzy nie korzysta przy
    stawianiu tez podkreślonych stwierdzeniem "Przynajmniej ja tak myslę."
    P.G.

  • 15. Data: 2018-12-12 11:45:40
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-12-13 o 00:57, Animka pisze:

    > Było napisane przeciez dofinansowanie, ale co to zmienia.

    Przecież poniżej napisałem jaka jest różnica.
    We wskazanym artykule jest mowa o dofinansowaniu (zakładam, że w formie
    oprocentowanej pożyczki, choć nie jest to napisane) a Ty powołując się
    na to piszesz o finansowaniu przez rząd upadków banku.

    Tak mam, że reaguję alergicznie na brak logiki i tylko dlatego
    odpowiedziałem na Twój pierwszy tekst.

    Rozejrzyj się w koło bo mam wrażenie, że nie widzisz, że to co wypłynęło
    przy okazji afery KNF to tylko drobny fragment całości. Ważna jest ta
    całość, a nie ten jeden "drobiazg".

    Tu wprowadzonymi (niespotykanymi nigdzie poza Polską) wymaganiami
    doprowadza się bank do ich niespełnienia i wprowadza się prawo przejęcia
    takiego banku (o znacznej wartości - łapówka miała być jej 1%) za 1PLN.
    Po przejęciu nic by nie stało na przeszkodzie, aby obniżyć te wymogi (do
    typowych w innych krajach) i w konsekwencji wypłacić sobie (jako
    właścicielowi) całą kasę wcześniej przymusowo wpłaconą do banku przez
    jego właściciela (no bo jest nadmiar środków w banku).

    Ale gdzie indziej wprowadza się zasady, że jak ktoś coś zrobi nawet
    zgodnie z prawem, ale uszczupli to podatek to ten podatek i tak się
    ściągnie. Jest limit - że takie działanie uszczupliło podatek o co
    najmniej 100kPLN więc 'zwykłych ludzi' problem nie dotyczy. Ale za kilka
    tygodni ten limit znika. Czyli jak twoje działanie zostanie uznane za
    mające na celu tylko uszczuplenie podatku (nawet o 1PLN) to jest powodem
    do ściągania tego podatku i zapewne ukarania.
    Wyobraź sobie, że np. wynajmujesz (nie jako działalność) komuś
    mieszkanie. Możesz wybrać formę opodatkowania (ryczałt, albo wg. skali).
    Logiczne jest wybranie takiej formy, przy której zapłacisz mniej
    podatku, ale od stycznia wybranie tej formy oznacza dokładnie, że twoje
    działanie miało na celu tylko obniżenie podatku - nie miało przecież
    żadnego innego uzasadnienia biznesowego, a właśnie takie działania są na
    celowniku.
    To, że będą za to ścigać, dziś się wydaje niemożliwe, ale jeszcze kilka
    lat temu wydawało mi się absolutnie niemożliwe, aby do spółek skarbu
    państwa trafiali ludzie nie mający żadnych kwalifikacji (tzw.
    misiewicze), albo, aby wycinać w pień Puszczę.

    Jeśli napiszesz, że nie widzisz w tym żadnego problemu to przyjmę do
    wiadomości i w Twoim przypadku będę w przyszłości blokował moje reakcje
    alergiczne na brak logiki.

    Podejrzewam, że wszyscy młodzi, którzy to dostrzegają obecnie wyjeżdżają
    z Polski (szczególnie, że od 2019 mają wejść jakieś opłaty za
    emigrację), a zostają ci co nie ogarniają szerszej rzeczywistości niż 500+.
    Mi zależy na tym, aby ci mądrzejsi też zostali, bo postrzegam to jako
    niezbędny warunek lepszej przyszłości Polski, ale mam nieodparte
    wrażenie, że wszelkie zmiany są robione właśnie przeciw temu.
    Komuś musi więc zależeć na czymś dokładnie odwrotnym niż mi.
    P.G.

  • 16. Data: 2018-12-12 13:03:56
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-12-12 o 09:37, j...@j...org pisze:
    > Co się stanie? Co zobaczymy?

    Potęgę wahadła :-)

  • 17. Data: 2018-12-12 14:43:02
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-12-12 o 11:45, Piotr Gałka pisze:

    > Tak mam, że reaguję alergicznie na brak logiki i tylko dlatego
    > odpowiedziałem na Twój pierwszy tekst.

    Hłehłehłe!
    Jesteś idiotą, czy pierwszy raz na usenecie?
    Ale nawet pierwszy raz Cię nie usprawiedliwia.
    Każdy człowiek o ilorazie inteligencji niewiele niższym od przeciętnego,
    już najdalej po pierwszej odpowiedzi zdaje sobie sprawę z tego, w co się
    ładuje. :D

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 18. Data: 2018-12-12 15:32:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
> [...]

    > kredytowej
    >- dodatkowo napędziło to kredyty walutowe, które były niżej

    O ile pamietam, to w pewnym okresie jednak podniosl te wymogi dla
    bioracych kredyty walutowe.
    Oni juz wiedzieli ze to p*, i ciekaw jestem skad :-)

    > Ostanio drastycznie zwiększono wymogi kapitałowe na "ryzykowne"
    >kredyty. Parametry takie jaby celowo uszyte wyłącznie pod Getin...

    Tylko ze:
    -zwiekszenie kapitalow wlasnych to dzialanie na rzecz dobra klientow,
    bo w razie czego to bank straci, a nie BFG
    -kredyty walutowe faktycznie jakies niebezpieczne - nie wiadomo co
    prezydent zrobi, co PiS, a co sądy,
    -od 2008 to juz troche lat minelo i bank powinien miec juz sporo
    kredytow w PLN,
    -duzo kredytow frankowych udzielil tez PKO BP ...

    > Wykupiono już chyba wszystkie oddziały zagranicznych banków,
    >które się dało kupić. Może i dobrze chociaż przepłacono. Z punktu
    >widzenia
    >konkurencyjności gorzej.

    A przeplacono ?
    Moze kupiono, bo cena byla niska.

    Zagraniczne banki miewaly u siebie podobne problemy i nagle trzeba
    bylo cos sprzedac ... a wtedy cena spada.

> [...]
    >przysługę zostawimy Ci bank, będziesz chodził na smyczy ale formalnie
    >państwo (Pekao SA, PKO BP - niepotrzebne skreślić) go nie przejmie.

    A teraz ... dlugo Czarniecki wytrzyma te 3.9% ?
    Czy teraz przejdzie do kontrataku - zero doplacania, wyznaczcie
    komisarza i niech on sie meczy :-)

    J.

  • 19. Data: 2018-12-12 17:54:51
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-12-12 o 14:43, Akarm pisze:

    > Hłehłehłe!
    > Jesteś idiotą, czy pierwszy raz na usenecie?

    Zdecydowanie nie pierwszy raz.

> [...]
    > Każdy człowiek o ilorazie inteligencji niewiele niższym od przeciętnego,
    > już najdalej po pierwszej odpowiedzi zdaje sobie sprawę z tego, w co się

    Na pl.misc.elektronika zdarzało mi się czasem z uparciem godnym większej
    sprawy tłumaczyć podstawy podstaw nie zrażając się totalną odpornością
    na przyswajanie wiedzy pod warunkiem, że pytający deklarował, że jednak
    chce to ogarnąć.
    P.G.

  • 20. Data: 2018-12-12 18:40:09
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-12-12 o 17:54, Piotr Gałka pisze:

    > Na pl.misc.elektronika zdarzało mi się czasem z uparciem godnym większej
    > sprawy tłumaczyć podstawy podstaw nie zrażając się totalną odpornością

    Weź poprawkę na to, że nie tłumaczyłeś Kai, od pewnego czasu zwanej
    Animką, o dość "specyficznym" pojmowaniu rzeczywistości! :D
    Czyżbyś naprawdę jeszcze nie miał z nią do czynienia?

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/