  • 1. Data: 2018-12-04 18:53:45
    Temat: bankomaty - Wietnam
    Od: SERG <m...@n...fm>

    Wybieram się wkrótce do Wietnamu i chciałbym cześć gotówki, w ramach
    bieżących potrzeb, wypłacać w miejscowych bankomatach.
    Posiadam kartę walutową Kantoru Alior, w której 1 wypłata w miesiącu w
    zagranicznym bankomacie jest za darmo.
    Ale właśnie, są pewnie jakieś jeszcze prowizje pobierane przez lokalne
    banki/operatorów. Czy ktoś ma z Was ma wiedzę/doświadczenie w tej
    materii? Albo jakiś inny pomysł na rozwiązanie kwestii nie noszenia przy
    sobie całej gotówki?

  • 2. Data: 2018-12-04 19:50:48
    Temat: Re: bankomaty - Wietnam
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 4 grudnia 2018 18:53:46 UTC+1 użytkownik SERG napisał:
    > Wybieram się wkrótce do Wietnamu i chciałbym cześć gotówki, w ramach
    > bieżących potrzeb, wypłacać w miejscowych bankomatach.

    Mam nadzieję, że pamiętasz, że do takich egzotyk z IKA TYLKO karta USD?!

    Miejscowy bankomat powinien poinformować o prowizji przed akceptacją. Relacje można
    znaleźć w necie.

    Inne możliwości to curve - do równowartości 200 funtów/mc wypłaty za darmo.
    I ew. debetówka pekao - ale to trzeba dokładnie sprawdzić, czy nadal tylko prowizja
    MC, bo bankomaty zageaniczne darmowe.

  • 3. Data: 2018-12-04 21:24:31
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 4 Dec 2018 18:53:45 +0100, SERG <m...@n...fm>
    wrote:

    >Wybieram się wkrótce do Wietnamu i chciałbym cześć gotówki, w ramach
    >bieżących potrzeb, wypłacać w miejscowych bankomatach.
    Niedawno wróciłem z Wietnamu ale niestety używałem wyłącznie gotówkę,
    byłem przez pewien czas milionerem :) Wymianę zrobiłem w pierwszym
    lepszym banku, 200 USD = 4652000 VND

    W wielu miejscach (hotele, bazary, agencje i usługi turystyczne) USD
    jest pełnoprawnym środkiem płatniczym na równi z Dongiem.

    Nie pamiętam tylko czy akceptują banknoty 2$ w Wietnamie bo w Kambodży
    nie.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 4. Data: 2018-12-05 12:29:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 4 grudnia 2018 21:24:09 UTC+1 użytkownik WAM napisał:

    > lepszym banku, 200 USD = 4652000 VND
    >
    > W wielu miejscach (hotele, bazary, agencje i usługi turystyczne) USD
    > jest pełnoprawnym środkiem płatniczym na równi z Dongiem.

    O, a jak sobie radzą z przeliczaniem przy takim "krzywym" kursie?
    Choć w sumie pewnie i tak bez kalkulatora nie da rady - nie tyle do liczenia, co w
    ogóle do podawania ceny (wspomnienia z kolonii w Budapeszcie - bo tam przecież się
    dogadać się można tylko po matematycznemu ;) - więc i do przeliczenia się nada.

    A jak tam jest z płaceniem kartą?
    Bo branie karty IKA z zamiarem dobierania kasy z bankomatu mija się z celem, już
    lepiej zamówić sobie z t-mobile - IKA nadaje się jako rezerwa do awaryjnej wypłaty z
    bankomatu.

    > Nie pamiętam tylko czy akceptują banknoty 2$ w Wietnamie bo w Kambodży
    > nie.
    Z tym banknotem to chyba nawet w USA jest problem. Jakiś pechowy, jak u nas 200000 ;>

  • 5. Data: 2018-12-05 16:34:12
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Tue, 4 Dec 2018 18:53:45 +0100, SERG wrote:

    > materii? Albo jakiś inny pomysł na rozwiązanie kwestii nie noszenia przy
    > sobie całej gotówki?

    Revolut?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 6. Data: 2018-12-05 17:02:44
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 5 grudnia 2018 16:34:14 UTC+1 użytkownik Roman Tyczka napisał:

    > Revolut?

    A czy nie ma ograniczenia bezpłatnych wypłat do równowartości 200 funtów miesięcznie?
    Płacenie płaceniem, a bankomaty bankomatami.

  • 7. Data: 2018-12-05 18:22:18
    Od: SERG <m...@n...fm>

    > Mam nadzieję, że pamiętasz, że do takich egzotyk z IKA TYLKO karta USD?!

    Tak, tą zasadę doskonale znam :)

  • 8. Data: 2018-12-05 18:26:45
    Od: SERG <m...@n...fm>

    Zostanę przy karcie walutowej Kantoru Alior.
    Przed wypłatą gotówki będę sprawdzał komunikat dotyczący prowizji za
    wypłatę.
    Mam nadzieję, że opłaty nie będą wyższe niż w Tajlandii, w której w
    zeszłym roku prowizja za wypłatę wynosiła 200 bat czyli na nasze ca. 22 zł.

  • 9. Data: 2018-12-05 18:43:25
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 5 Dec 2018 03:29:42 -0800 (PST), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:

    >O, a jak sobie radzą z przeliczaniem przy takim "krzywym" kursie?
    Zazwyczaj chyba 20.000 VND = 1 USD chociaż większość miejsc (sklepiki,
    bazary, bary uliczne) nie ma cenników (bywają tylko w obszarach mocno
    turystycznych np w restauracjach). Brak cenników oznacza że i tak
    płacisz więcej niż tubylcy a cena w VND wcale nie musi być idealnie
    przeliczana na USD. Ceny startowe wynoszą ok 300% tego ile faktycznie
    trzeba zapłacić więc wszystko jest kwestią negocjacji a przelicznik
    jest najmniej istotny.

> [...]
    dogadać się można tylko po matematycznemu ;) - więc i do przeliczenia się nada.
    Zgadza sie - kalkulator niezbędny do porozumiewania się. W większości
    miejsc nie można się dogadać po angielsku, nawet liczb (cen) nie
    potrafią podać. Przydaje się translator (używałem google). Język można
    ściągnąć offline lub warto kupić lokalną SIM - na lotnisku w Sajgonie
    jeszcze przed otrzymaniem wizy możesz kupić (przepłacić) za 10$ SIM na
    30 dni z nielimitowanym transferem i limitowanymi rozmowami chyba 60
    min oraz smsy.

    WAM