  • 11. Data: 2023-06-01 18:01:37
    Temat: Re: Bank nie żyje...
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 1 czerwca 2023 o 17:57:07 UTC+2 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Żałuję, że nie umiem inwestować w papiery...

    Jak sam nie umiesz to inwestuj w papiery kogoś, kto umie - kup sobie akcję firmy
    Warrena Buffeta
    (nie proponuję 1 akcji gazpromu, żeby móc chodzić na walne zebrania - bo można
    skończyć jak Nawalny...)

  • 12. Data: 2023-06-01 18:04:27
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 1 czerwca 2023 o 17:52:37 UTC+2 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > Być może... Chyba zależy to od mierniczej metody -- długi przejmuje BFG
    > a bez tych długów chyba bank (klienci, pracownicy, znajomości) jest coś
    > warty?

    Pracownicy? Getoutu?
    Chyba jako niewolnicy, ale to zabronione.
    BTW w momencie zniesienia niewolnictwa z gospodarki USA w jednej chwili
    wyparowało 4 miliardy ÓWCZESNYCH (nawet mi się nie chce szukać, ile to obecnych)
    dolarów
    (4 miliony niewolników po circa 1k$ sztuka).

    > Mogłeś kupić ;) (akcje) przed przejęciem.
    > Teraz chyba też możesz kupić -- ale teraz chyba są droższe. ;)

    O, a są w obrocie?
    Można kupić - ale całość - bo z tego, com słyszał, tylko na komplet chętnego (jelenia
    ;) szukają ;>

  • 13. Data: 2023-06-02 11:25:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 1 Jun 2023 17:52:25 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Być może... Chyba zależy to od mierniczej metody -- długi przejmuje BFG
    > a bez tych długów chyba bank (klienci, pracownicy, znajomości) jest coś
    > warty?

    Teraz jest inna metoda - BFG przejmuje bank bez długów :-)
    Przy czym długi to sa inne niz pieniądze klientów.

    Bank przynoszący zysk jest cos warty, a nawet duzo.
    Ten przynosił straty.
    A pracownicy to koszta, nieuzasadnione :-)

    Teoretycznie w banku powinny być jeszcze pieniądze
    wlascicieli/akcjonariuszy, tzn kapitały własne.
    I to jest ta "wartość banku".
    Ale w tym przypadku BFG przejął jak były gdzies w okolicach zera,
    a i to nie wiadomo na ile naciągnięte.

    Przy okazji wych* frankowiczów.

    > Mogłeś kupić ;) (akcje) przed przejęciem.

    Tamte akcje zostały umorzone.

    > Teraz chyba też możesz kupić -- ale teraz chyba są droższe. ;)

    Jesli umorzone, to chyba juz nie.

    Na razie Czarnecki skarzy Skarb Panstwa o 1.5 mld.
    https://www.money.pl/banki/przejecie-getin-noble-ban
    ku-leszek-czarnecki-pozywa-panstwo-na-1-5-mld-zl-688
    6334621387712a.html

    Ciekawe czy wpisowe wpłacił.

    Normalnie bym wiekszych szans nie wróżył, ale w niezawisłym sądzie
    różnie może być :-)
    Szczególnie, ze jest tam wątek kryminalny.

    Jakby wygrał ... to moze i te umorzone akcje i obligacje będą cos
    warte ...
    Tylko ze wszystko w zgodzie z ustawami, to dopiero w TSUE może wygrać
    :-)

    > Właściciel!

    Prezes dumniej. Zaraz bym sie zrobił prezesem :-)
    Potem pewnie by sie KNF nie zgodził, ale zawsze w CV zostaje,
    ze byłem. I juz przy kolejnym KNF nie ma podstaw :-)

    > Prezes? -- gdzie tam ryzyko?
    > Bank pada -- prezes szmal kosi jak trawę przed domem...

    Zarząd odpowiada za zobowiązania spółki, jesli na czas nie ogłosi
    upadłosci.

    > Co to RN?

    Rada Nadzorcza.

    > Jeśli dobrze pójdzie z Velo -- zamorduję konto w Alior banku...
    > By po karencji ;) zarobić na zmartwychpowstaniu...

    Moze to i dobry pomysł.

    J.

  • 14. Data: 2023-06-05 12:38:33
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 2 cze 2023 o 11:25, J.F pisze:

    > Tamte akcje zostały umorzone.

    Przed umorzeniem mogłeś kupić. ;)

    > Jesli umorzone, to chyba juz nie.

    Teraz chyba możesz qpić akcje -- Velo, z naciskiem na 'chyba'.

> [...]
    6334621387712a.html

    > Ciekawe czy wpisowe wpłacił.

    > Normalnie bym wiekszych szans nie wróżył, ale w niezawisłym sądzie

    Nawet półmilionowa demonstracja [siły] nie oznacza wygranej KO.
    (a ta wczorajsza była znacznie mniej liczna)

    > Szczególnie, ze jest tam wątek kryminalny.

    Jaki dokładniej?

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 15. Data: 2023-06-05 13:22:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 5 Jun 2023 12:38:33 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Przed umorzeniem mogłeś kupić. ;)

    Moglem, ale zostały umorzone i nie mam :-)

    > Teraz chyba możesz qpić akcje -- Velo, z naciskiem na 'chyba'.

    Nie. Nie jest na giedzie. No chyba, ze odkupic od jakiegos banku.

> [...]
    6334621387712a.html

    > Nawet półmilionowa demonstracja [siły] nie oznacza wygranej KO.
    > (a ta wczorajsza była znacznie mniej liczna)

    No ten z propozycją. Dalej można sie spodziewać zemsty wspólników.

    J.

  • 16. Data: 2023-06-05 14:07:08
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 5 cze 2023 o 13:22, J.F pisze:

    > Moglem, ale zostały umorzone i nie mam :-)

    Nie masz, bo:
    - zostały umorzone
    czy
    - nie kupiłeś przed umorzeniem?

    [śpieszmy się kupować domy -- tak szybko są zrównywane z ziemią]

    > Nie. Nie jest na giedzie. No chyba, ze odkupic od jakiegos banku.

    Teraz wiem -- od Dawida;
    pisząc post przed kilkoma dniami -- nie wiedziałem.

    ku-leszek-czarnecki-pozywa-panstwo-na-1-5-mld-zl-688
    6334621387712a.html

    > No ten z propozycją. Dalej można sie spodziewać zemsty wspólników.

    Kryminalny? -- finansowy chyba... Business as usual...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 17. Data: 2023-06-05 15:57:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 5 Jun 2023 14:07:08 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Nie masz, bo:
    > - zostały umorzone
    > czy
    > - nie kupiłeś przed umorzeniem?

    Po prawdzie, to kiedys tam kupiłem trochę, na zasadzie - cena juz
    smieciowa, ale jak sie bank podniesie i rozwinie, to za 30 lat mogą
    być dużo warte.

    Tak czy inaczej - nie mam i nie miałbym obecnie ...

    > [śpieszmy się kupować domy -- tak szybko są zrównywane z ziemią]

    Na Ukrainie?

    ku-leszek-czarnecki-pozywa-panstwo-na-1-5-mld-zl-688
    6334621387712a.html

    > Kryminalny? -- finansowy chyba... Business as usual...

    Ale zakazany i karalny :-)

    J.