  • 1. Data: 2004-04-13 08:44:47
    Temat: Bank draft - co to jest?
    Od: "pb" <p...@g...pl>

    Witam,

    Mam zapłacić za udział w zagranicznej konferencji, organizator jako forme
    zapłaty chce czegoś co w jęz. angielskim nazywa się "Bank Draft". Może ktoś
    się orientuje co to jest? Na pewno nie jest to przelew bankowy (nie ma
    numeru konta oni banku), czeki osobiste i firmowe też są wykluczone. Jedyne
    co mam to adres instytucji na który mam wysłać pocztą lotniczą ów "Bank
    Draft". Może ktoś z grupowiczów orientuje się co to za forma przekazu
    pieniędzy.

    Pozdrawiam
    PB

  • 2. Data: 2004-04-13 09:17:03
    Temat: Re: Bank draft - co to jest?
    Od: "Unek" <x...@...pl>

    http://www.investorwords.com/404/bank_draft.html

  • 3. Data: 2004-04-13 09:21:20
    Od: "krab" <_...@k...pl>

    Użytkownik "pb" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > co mam to adres instytucji na który mam wysłać pocztą lotniczą ów "Bank
    > Draft". Może ktoś z grupowiczów orientuje się co to za forma przekazu
    > pieniędzy.

    na miedzynarodowce znam sie slabo, ale wg mnie to jest to samo co money
    order, czyli przekaz pieniezny
    poniewaz jednak masz to przeslac poczta lotnicza :-) wiec sadze ze pod tym
    pojeciem jest jednak "zwykly czek" i radzilbym jednak skontaktowac sie
    najpierw z organizatorem anizeli zgadywac :-))

  • 4. Data: 2004-04-13 09:59:05
    Od: "pb" <p...@g...pl>

> [...]
    > pojeciem jest jednak "zwykly czek" i radzilbym jednak skontaktowac sie
    > najpierw z organizatorem anizeli zgadywac :-))

    Już to zrobiłem i odpowiedź była: Personal or Company Checks are not
    accepted i dlatego szukam pomocy tutaj:)

  • 5. Data: 2004-04-13 13:25:39
    Od: "poilkj" <u...@d...invalid>

    "pb" <p...@g...pl> wrote in message news:c5g9fi$o32$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > co mam to adres instytucji na który mam wysłać pocztą lotniczą ów "Bank
    > Draft". Może ktoś z grupowiczów orientuje się co to za forma przekazu

    Bank, ma swoje własne konta w różnych bankach na świecie.
    Bank draft, to czek wystawiony przez bank, pozwalający na obciażenie konta
    bankowego należącego do banku, gdzieś tam na świecie.
    W ten sposób organizator zabezpiecza się przed dostaniem czeków od osób, czy
    firm , na które nie ma pokrycia.
    W banku powinni wiedzieć o co chodzi.

  • 6. Data: 2004-04-13 13:33:36
    Od: <c...@g...pl>

    Na mój gust, to jest czek bankierski, czyli taki, który wystawia bank, a nie
    firma, czy osoba fizyczna. Pewnie większość dużych banków oferuje takie w
    ramach obsługi transakcji handlowych z zagranicą. Przykład:

    http://www.brebank.com.pl/korporacje/?eId=4146&_requ
    estid=12761

    Pozdrawiam,
    KD