  • 1. Data: 2002-10-24 21:26:07
    Temat: Bank Pocztowy znowu problem
    Od: "Dexter" <t...@s...pl>

    Witam
    Postaram się streścić
    Mam kredyt w Banku Pocztowym od 99r. W 2000r spóźniłem się z dwiema ratami i
    bank zerwał ze mną umowę (wiem moja wina jestem spóźnialski :) Nie odnowił
    ze mną umowy (bo straciłem w międzyczasie pracę, a tak nawiasem mówiąc
    myślałem że mi jakoś pomogą ;może zawieszą raty na 3 miesiące, a tu ciach
    zrywamy umowę i płać więcej albo komornik:( ale to nic) tylko kazał sobie
    płacić z odsetkami karnymi i podpisałem z nimi taką umowę na kolanie.
    Więc płaciłem pokornie I REGULARNIE z nadzieją że w spokoju sobie spłacę
    ten kredyt i co najwyżej na koniec się upiję ze szczęścia,ale nie.W styczniu
    tego roku bank założył mi sprawę w sądzie że w związku z zerwaniem umowy
    bla,bla,bla mam natychmiast spłacić kredyt który na dzień ....wynosi 9800
    .?. Więc dzwonie do BP i dowiaduje się, że nie mam się co martwić to
    normalna procedura, gdybym nie płacił to BOOM, a jak płacę to nie dotyczy,
    więc nawet wcale nie muszę jechać na rozprawę. EEEEEE myślę sobie bla bla. I
    dzisiaj dostaję pismo z sądu, że w rygorze natychmiastowej wykonalności mam
    zapłacić do banku 7800 kredytu i 1600 kosztów sądowych . Na dzień dzisiejszy
    mam 3500 i chyba za 2 miesiące wszystko spłacę, aaaaaaaaa to ...zatkało
    mnie. Więc dzwonie i bank mówi to samo, że spoko to tylko zabezpieczenie na
    wszelki wypadek i jak będę płacił tak jak do tej pory to ten wyrok nie ma
    znaczenia (i już zgłupiałem).
    I tu pytanie
    czy odwołać się od wyroku (czy będę ponosił jakieś koszty )
    czy zostawić i zaufać bo tak się robi ?(a jak za 2 tygodnie przyjdzie
    komornik ?)

    Wiec mam 7 dni na zastanowienie.

    Przepraszam że taki długi ale nie dało się inaczej POMOCY

    PS: Obiecuję z ręką na sercu że już nigdy prze nigdy nie wezmę kredytu z
    Banku Pocztowego tylko proszę państwa dajcie mi szansę go spłacić a więcej
    mnie nie zobaczycie OK!

    r...@s...pl

  • 2. Data: 2002-10-24 21:43:49
    Temat: Re: Bank Pocztowy znowu problem
    Od: "TS" <(freespam)tsmaster@poczta.onet.pl>

> [...]
    > zrywamy umowę i płać więcej albo komornik:( ale to nic) tylko kazał sobie
    > płacić z odsetkami karnymi i podpisałem z nimi taką umowę na kolanie.

    Jaką umowę?

    --
    ______________________
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2002-10-24 22:58:47
    Od: "Dexter" <t...@s...pl>

    Umowa o kredyt na samochód
    Pozdrawiam RedIvan

  • 4. Data: 2002-10-24 23:16:53
    Od: "Dexter" <t...@s...pl>

    sorki wiem o co Ci chodzi
    napisałem takie oświadczenie na kartce że będę spłacał kredyt każdego 24 w
    wysokości .....itd (po zerwaniu kredytu poszli mi na ugodę) oczywiście raty
    od poprzednich były o 100 większe (odsetki karne)

  • 5. Data: 2002-10-25 07:53:04
    Od: "krab" <_...@h...pl___>

    Użytkownik "Dexter" <t...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    mam
    > zapłacić do banku 7800 kredytu i 1600 kosztów sądowych .

    wg opisu - pracownik zrobil cie w jajo - pewnie wiedzial, ze jak nie
    bedziesz na rozprawie, to dostana wyrok 123 i beda mogli dzialac po swojemu
    pisz odwolanie do sadu z informacjami jw.

  • 6. Data: 2002-10-25 11:12:17
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Dexter <t...@s...pl> wrote:
    > I tu pytanie
    > czy odwołać się od wyroku (czy będę ponosił jakieś koszty )
    > czy zostawić i zaufać bo tak się robi ?(a jak za 2 tygodnie przyjdzie
    > komornik ?)

    Składaj natychmiast sprzeciw.
    Po pierwsze, do czasu rozpatrzenia sprzeciwu wyrok nie jest prawomocny,
    po drugie,m jeśli zawarłes porozumienie z bankiem i się z niego
    wywiązujesz, to sąd pozew banku oddali, do tego jeszcze bank zapłaci
    koszty sądowe i te, które Ty poniosłeś.

    --
    ___________ (R)

  • 7. Data: 2002-10-25 11:12:42
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Dexter <t...@s...pl> wrote:
> [...]
    > wysokości .....itd (po zerwaniu kredytu poszli mi na ugodę) oczywiście raty
    > od poprzednich były o 100 większe (odsetki karne)

    Bank podpisał?

    --
    ___________ (R)

  • 8. Data: 2002-10-27 21:50:31
    Od: "Beniowa" <b...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > po drugie,m jeśli zawarłes porozumienie z bankiem i się z niego
    > wywiązujesz, to sąd pozew banku oddali, do tego jeszcze bank zapłaci

    po pierwsze: nie bardzo rozumiem co dostales, czy byl to wyrok zaoczny ?
    Prawdopodobnie tak (stad piszesz, ze byl to wyrok i ze masz 7 dni na
    sprzeciw). Wpis od sprzecwiu wynosi polowe wpisu stosunkowego (jezeli
    wartosc przedmiotu sporu to te 7800 zl, to wpis bedzie wynosi 4% tej sumy).
    po drugie: jezeli jest to wyrok zaoczny, to pomimo, ze nieprawomocny, to
    jednak natychmiast wykonalny.
    po trzecie: bez dosyc szczegolowej analizy podpisywanych przez Ciebie umow i
    aneksow, nie sposob nic sensownego doradzic.

    pozdrawiam, Grzegorz

  • 9. Data: 2002-10-30 11:04:54
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Beniowa <b...@p...wp.pl> wrote:

> [...]
    > po drugie: jezeli jest to wyrok zaoczny, to pomimo, ze nieprawomocny, to

    Od momentu uprawomocnienia się.

    --
    ___________ (R)

  • 10. Data: 2002-10-30 23:17:33
    Od: "Beniowa" <b...@p...wp.pl>

    > Beniowa <b...@p...wp.pl> wrote:
    > Od momentu uprawomocnienia się.

    Przykro mi, ale od momentu wydania. Wiem, ze to bolesne. Porownaj art. 333
    par. 1 pkt 3 k. p. c.

    Zdrowka.

    Grzegorz

    PS. dlatego kapec rozroznia "wykonalnosc" od "natychmiastowej wykonalnosci"
    i od "prawomocnosci".