  • 41. Data: 2002-02-01 07:10:31
    Temat: Re: BSK- karta maestro przedpłacona
    Od: <p...@p...onet.pl>

    > Użytkownik <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > związanym
    >
    > a co to za dziwo?

    Kazdy klient mający konto w KredytBanku i wykonujący transakcję kartą VE jest
    autoryzowany przez Polcard, a raz dziennie Polcard rozlicza się z
    KB. To jest częsty przypadek w Polsce, kiedy dowolny bank nie chce otwierać
    swojego centrum autoryzacji, ale chce szybko wydawać karty. Czy wiesz, że mbank
    nie autoryzował od początku działalności naszych transakcji ?

    > IMHO ten twor polaczyl w sobie wady karty pre-paid i karty debetowej.
    > Jest to zwykla karta debetowa, a przez nazwanie jej przedplacona bank
    > ograniczyl jeszcze bardziej [niz w przypadku innych kart] swoja
    > odpowiedzialnosc.

    Nie zgadzam się - podaj argumenty. Moim zdaniem jest to karta o charakterze
    debetowym z możliwością bezpłatnego doładowania przelewem z dowolnego innego
    banku.

    Piotrek

  • 42. Data: 2002-02-03 07:45:23
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    charakterze
    > debetowym z możliwością bezpłatnego doładowania przelewem z dowolnego

    To jest karta debetowa. Od innych debetowych wydawanych w Polsce wyroznia
    sie brakiem nazwy posiadacza. Z praktycznego punku widzenia kazda karta
    debetowa jest przedplacona ;), a mimo to zaden inny bank nie zdecydowal sie
    tak zaklasyfikowac swoich kart.
    W tej karcie polaczono 2 podstawowe wady kart debetowych jak i prepaid.
    1/ karta jest wlasnoscia banku [wada karty debetowej] - nie mozna jej
    odsprzedac. Bank w swoch materialach podaje, ze mozna ja przekazac komus,
    ale moze sie to odbyc tylko przed pierwszym jej uzyciem.
    2/ praktyczny brak mozliwosci skladania reklamacji [wada karty prepaid] - w
    regulaminie jest, ze reklamacje skladac mozna, ale kawalek dalej
    jednoznacznie jest napisane
    <cite>
    4. Bank ponosi odpowiedzialność za straty wynikłe z dysponowania kartą od
    momentu przyjęcia zastrzeżenia karty. Do tego czasu odpowiedzialność za
    szkody finansowe wynikłe na skutek nadużycia, jak i utraty karty ponosi
    użytkownik karty.
    </cite>
    Jezeli ktos nam zeskimuje karte i potem jej uzyje, praktycznie nie mamy
    mozliwosci odzyskania tych pieniedzy. No, byc moze na drodze sadowej by sie
    udalo, ale szanse sa nikle.
    Kolejne chyba tez rownie wazne wady to np. powiazanie karty z rachunkiem
    bankowym. Transakcja jest autoryzowana online. Wiele osob pisalo, ze czasami
    autoryzacji nie bylo a pieniadze na rachunku zostaly zablokowane. Smiem
    watpic, ze bank sam zdejmie blokade po takim zdarzeniu.
    IMHO ta karta ma wiecej wspolnego z karta debetowa niz prepaid.
    Zaklasyfikowanie w ten sposob tej karty pozwolilo bankowi na kompletne
    przerzucenie odpowiedzianosci za fraudowe transakcje na klienta.
    Jestem pewien, ze ta karta bedzie przydatna niektorym osobom, ale to nie
    zmienia tego, ze jest kolejnym na Polskim rynku produktem ulomnym. Coz, zeby
    poznac prawdziwe karty prepaid przyjdzie nam prawdopodobnie poczekac do
    wejscia w zycie ustawy o elektronicznych instrumentach platniczych.

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl
    Wyszukiwarka oddzialow http://www.faq4pbb.prv.pl/baza

  • 43. Data: 2002-02-03 10:48:22
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 3 Feb 2002 08:45:23 +0100, "MK" <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    >poznac prawdziwe karty prepaid przyjdzie nam prawdopodobnie poczekac do
    >wejscia w zycie ustawy o elektronicznych instrumentach platniczych.

    Co ciekawe w ogolnych warunkach, BSK nazywa ta karte
    <cytat>środkiem płatniczym w postaci "pieniądza elektronicznego"
    wydawanym przez Bank </cytat>

    Pewno nie za bardzo wiedza co to jest pieniadz elektroniczny albo
    cudzyslowia uzyli w takim znacznku jak pewien miejski bank jest tu
    "lubiany" :-)))

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl