  • 11. Data: 2004-01-22 19:34:18
    Temat: Re: BPH sezam pytanie techniczne
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Dawid Szczęch"

    > Czyli zapobiegawczo zawsze i wszedzie najlepiej używać wirtualnej
    > klawiaturki :)

    ciekawe czy po stronie serwera wklepane haslo jest hashowane (zmiana
    jednokierunkowa) i sprawdzane z zakodowanym przechowywanym na dysku, bo tak jest
    bezpieczniej niz przechowywanie na dysku hasel, ktore sie dadza odkodowac.

    Poprzednia metoda podawania pojedynczych znakow hasla z zalozenia wymagala
    przechowywania przez bank calego hasla - inaczej nie daloby sie porownac
    pojedynczych znakow. Teraz mogli poprawic bezpieczenstwo - info na ten temat
    powinno byc jawne.
    *** blad ***

  • 12. Data: 2004-01-22 21:16:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "michał" <S...@g...pl> napisał w wiadomości

    > to nie problem javy.... a m.in. zapisywania stron www na Twoim dysku....
    > zagrozenie jakies tam to stwarza...

    A mógł byś przybliżyć związek tego zapisywania z wygasaniem stron?

    > przy logowaniu widzisz swoje haslo zamiast gwiazdek?????

    Nie, ale w dawnym systemie jak ktoś nawet podejrzał jakie literki wpisuję,
    to i tak miał jeszcze kłopot, by system akurat te same chciał. Po prostu
    jeden poziom zabezpieczenia mniej. Ale ja pamiętam, ze kilka lat temu to
    działało tak samo s Sezamie, więc może i teraz z czasem to poprawią.

  • 13. Data: 2004-01-22 21:16:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Piatkowski" <k...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Mnie to logowanie niektórymi literkami strasznie wkurzało - musiałem
    sobie
    > w myślach hasło literować. Gdy wpisuję całe hasło, to robię to jednym
    > ruchem palców i wtedy robię to dużo szybciej - również podpatrzeć z
    > klawiatury jest dużo trudniej niż przy wstukiwaniu pojedynczych liter.

    Czy ewentualnie jakiś konik trojański miał by jednak większy problem z
    tego powodu, że szybko wpisałeś?

  • 14. Data: 2004-01-22 22:05:22
    Od: "Silent Bob" <m...@w...pl>

    Użytkownik "JerzyR" <j...@n...klub.chip.pl> napisał w wiadomości
    > w poprzedniej wersji systemu uzywana byla java microsoftu
    > Bedac na danej stronie nie mozna bylo cofnac do strony poprzedniej (back -
    > wstecz?) - o ile pamietam wyskakiwal komunikat, ze strona wygasla
    >
    > Obecnie (w nowym sysytemie) mozna cofac wstecz (back) okno przegladarki -
    > inna java jest uzywana? Czy to nie stwarza jakiegos zagrozenia?
    >
    > Ciekawe dlaczego zrezygnowali z hasla maskowanego przy logowaniu?
    >
    > JerzyR

    akurat javka nie ma tu znaczenia, ale polecam zamiast oprogramowania
    microsoftu zastosowac jave sun'a - u mnie dziala bez zadnych problemow
    (Opera 7.23, java sun 1.4)

  • 15. Data: 2004-01-23 08:42:32
    Od: Piotr Piatkowski <k...@c...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "Piotr Piatkowski" <k...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Czy ewentualnie jakiś konik trojański miał by jednak większy problem z
    > tego powodu, że szybko wpisałeś?

    Jeżeli ktoś mi faktycznie wpakuje konia trojańskiego, to mi nic już nie
    pomoże - co z tego że wpisuję pojedyncze znaki, potencjalny włamywacz
    poczega aż się zaloguję kilka razy i będzie mógł sobie poskładać całe
    hasło.

    --
    Piotr Piątkowski, Kraków
    perl -le 's**02).4&9%4^[./4(%2^0%2,^([#+%2&**y%& -;^[%"`-{ a%%s%%$_%ee'

  • 16. Data: 2004-01-23 13:30:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > pomoże - co z tego że wpisuję pojedyncze znaki, potencjalny włamywacz
    > poczega aż się zaloguję kilka razy i będzie mógł sobie poskładać całe

    Ale będzie miał kłopot z kolejnością, bo nie będzie wiedział co po czym ma
    być. To oczywiście uprości mu życie, ale jednak i tak może mieć kłopot.

  • 17. Data: 2004-01-23 14:11:17
    Od: "JerzyR" <j...@n...klub.chip.pl>

    > Ale będzie miał kłopot z kolejnością, bo nie będzie wiedział co po czym ma
    > być. To oczywiście uprości mu życie, ale jednak i tak może mieć kłopot.

    zwlaszcza jak ja, np. mam haslo ok. 30 znakow!!

    JerzyR

  • 18. Data: 2004-01-24 09:41:58
    Od: Michal <f...@F...pl>

    On Thu, 22 Jan 2004 23:05:22 +0100, "Silent Bob" <m...@w...pl> wrote:

    >akurat javka nie ma tu znaczenia, ale polecam zamiast oprogramowania
    >microsoftu zastosowac jave sun'a - u mnie dziala bez zadnych problemow
    >(Opera 7.23, java sun 1.4)

    Potwierdzam, duet Sun JRE 1.4 plus Opera 7.23 śmiga aż miło ;>