  • 11. Data: 2016-08-31 14:20:19
    Temat: Re: BIK - czemu GIODO nie ostrzega?
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    > Ja też się do końca nie znam, ale zakładam, że skoro podają, że konto nie może być
    wspólne, to mają możliwość (a chyba mają - analogicznie jak z zakładaniem rachunków
    przelewem) sprawdzenia posiadacza/posiadaczy w inny sposób niż tylko po tym, co jest
    wpisane w danych przelewu - bo tu się zgodzę, że nadawca będzie tylko jeden - a nawet
    w db mam, dla konta wspólnego, możliwość wyboru - mogę jako nadawcę przelewu wstawić
    mnie albo żonę - cały czas tylko z mojego loginu.

    W eurobanku w danych nadawcy przelewu pojawiają się oboje współwłaściciele.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2016-08-31 14:51:20
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 31 sierpnia 2016 14:16:38 UTC+2 użytkownik z napisał:

    > Żeby wysłać 1 zł mam zakładać nowe konto i czytać kilkadziesiąt stron
    > regulaminu a potem dowiedzieć się o nowych opłatach od których dostanę
    > odsetki od zera na koncie? ;-)

    To też dlatego proponuję zaczynać od drugiego RORu, tego samego typu, w tym samym
    banku - najprawdopodobniej będzie odnosił się do niego ten sam regulamin i TOiP -
    choć może trzeba się dokładniej wczytać, np. w mBąku wydanie debetówki do pierwszego
    RORu danego typu jest bezpłatne, ale do kolejnego już płatne - a ponieważ ostatnie
    mocno okroili liczbę typów RORów to raczej można zapomnieć o drugiej darmowej
    debetówce.

    Zaś co do konieczności - BIK też obowiązkowy nie jest ;P

    Póki co zamykałem konta tylko w pekao (dolarowe mi sami zamknęli, a leżących na nim
    20$ trzeba było szukać w papierowym archiwum, a z zamknięciem złotówkowego problemu
    nie było) i mBąku - tutaj po to, żeby tego samego dnia otworzyć lepsze "dla nowych
    klientów".
    Ale opowieści o niemożności uwolnienia się do klonów LC naczytałem się tyle, że żadną
    promocją nie są mnie w stanie skusić.

  • 13. Data: 2016-08-31 20:06:57
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 31.08.2016 o 09:29, Kris pisze:
    > Nie konieczny skan dowodu chyba. Można przelewem

    Albo DO+przelew (!), albo polecony.
    Ale tak czy owak od sobotniego południa serwery BIK leżą. Raz tak, raz
    inaczej, ale używać się nie da.

    --
    Alf/red/

  • 14. Data: 2016-08-31 21:13:08
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A może to był atak na BIK, taki pośredni ?
    Ciekawe, czy banki też mają kłopoty z pobraniem scoringu, czy leży tylko część
    konsumencka ?

  • 15. Data: 2016-08-31 21:56:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >A może to był atak na BIK, taki pośredni ?
    >Ciekawe, czy banki też mają kłopoty z pobraniem scoringu, czy leży
    >tylko część konsumencka ?

    A moze to atak na MInisterstwo ?
    https://mc.gov.pl/aktualnosci/baza-pesel-pytania-i-o
    dpowiedzi

    Tamze wniosek o podanie danych na temat dostepu do swoich danych ...
    jak sie milion obywateli zdecyduje, to urzednikom moga opasc rece :-)

    J.

  • 16. Data: 2016-08-31 23:01:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 31 sierpnia 2016 21:56:40 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Tamze wniosek o podanie danych na temat dostepu do swoich danych ...
    > jak sie milion obywateli zdecyduje, to urzednikom moga opasc rece :-)

    OMG, ale extra :D
    Ile może ważyć milion listów ?
    Taki standard to do 50g - nawet niech kartka+koperta 5g, to będzie 5 ton, nie
    wygrzebią się...
    A ile na znaczki powrotne wydadzą...

  • 17. Data: 2016-08-31 23:41:56
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    mocno okroili liczbę typów RORów to raczej można zapomnieć o drugiej darmowej

    Szkoda życia :-)

    > Zaś co do konieczności - BIK też obowiązkowy nie jest ;P

    Pewnie że obowiązkowy po tym co komornicy wyprawiają ;-) A to jeszcze
    nie koniec ich możliwości. Zapewne są w zmowie z BIkiem i banksterami że
    teraz za każde info trzeba będzie zakładać nowe konto bankowe żeby w
    zgodzie z nową modą ubogacać polskie PKB :-)

  • 18. Data: 2016-09-01 11:31:59
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Dawid Rutkowski" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    Ile może ważyć milion listów ?
    Taki standard to do 50g - nawet niech kartka+koperta 5g, to będzie 5 ton,

    --------
    Czy osoby te zostaną poinformowane o fakcie pobrania ich danych?
    Nie na tym etapie postępowania, ponieważ jak dotąd nie stwierdzono żadnego
    przestępstwa. Jeśli prokuratura stwierdzi, że doszło do naruszenia prawa i
    dane tych osób zostały wykorzystane niezgodnie z ich przeznaczeniem, wówczas
    osoby te zostaną o tym fakcie poinformowane, jako osoby pokrzywdzone.

    Ja rozumiem, że jak dane zostały pobrane przez osoby uprawnione
    (komorników), ale niezgodnie z przeznaczeniem (nie toczy się egzekucja) to
    też powiadomią te osoby pokrzywdzone.
    Zakładając, że chyba nie pojawiło się nagle milion nowych dłużników to mi
    wychodzi, że nawet bez zasypywania ich milionem listów oni sami wygenerują
    ten milion listów w drugą stronę i wydadzą na znaczki tyle, że nie powrotne.
    P.G.

  • 19. Data: 2016-09-01 14:24:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >OMG, ale extra :D
    >Ile może ważyć milion listów ?
    >Taki standard to do 50g - nawet niech kartka+koperta 5g, to będzie 5
    >ton, nie wygrzebią się...
    >A ile na znaczki powrotne wydadzą...

    Drobiazg, w budzecie ministerstwa :-)
    Chociaz ... na nagrody moze zabraknac. No chyba, ze sie z komornikow
    sciagnie :-)

> [...]

    >(komorników), ale niezgodnie z przeznaczeniem (nie toczy się
    >egzekucja) to też powiadomią te osoby pokrzywdzone.

    W sumie, to powinny ...

> [...]
    >to mi wychodzi, że nawet bez zasypywania ich milionem listów oni sami
    >wygenerują ten milion listów w drugą stronę i wydadzą na znaczki

    Ale byc moze to zadanie prokuratury :-)

    Z innych zrodel - ponoc pytano podajac nie tylko sam pesel, ale tez
    inne dane (imie, nazwisko), co sugeruje, ze to jednak lista dluznikow,
    a przynajmniej tak sie komus wydaje.

    Z drugiej strony - jesli komornik bierze cos 30 zl za pierwsze
    czynnosci, to to jest grubsza kwota dla windykatora, jesli takowy
    zlecil.
    Byly te zaleglosci znacznie wieksze, liczy na 50% powodzenie i
    przerzucenie oplat na klientow, czy dogadal sie tak troche na lewo ...

    J.

  • 20. Data: 2016-09-01 17:28:25
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Z innych zrodel - ponoc pytano podajac nie tylko sam pesel, ale tez inne
    > dane (imie, nazwisko), co sugeruje, ze to jednak lista dluznikow, a
    > przynajmniej tak sie komus wydaje.

    A może to TV szuka swoich abonamentów?
    P.G.