  • 1. Data: 2016-08-31 08:38:43
    Temat: BIK - czemu GIODO nie ostrzega?
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    Dopiero co GIODO we wszystkich środkach przekazu ostrzegał, żeby nie
    kserować dowodów osobistych przy rejestracji kart SIM.
    Dlaczego teraz nie ostrzega, gdy pół Polski chce się zarejestrować w
    BIK? Do rejestracji wymagane jest przesłanie skanu/zdjęcia D.O.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2016-08-31 09:26:37
    Temat: Re: BIK - czemu GIODO nie ostrzega?
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Miroo <b...@b...brak.i.juz> writes:

    > BIK? Do rejestracji wymagane jest przesłanie skanu/zdjęcia D.O.

    https://www.bik.pl/zakladanie-konta-list-polecony
    Ja tam nic o skanie nie widzę.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    <wiggy> bwah, vodka in my mouse

  • 3. Data: 2016-08-31 09:29:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 31 sierpnia 2016 08:38:52 UTC+2 użytkownik Miroo napisał:
> [...]
    > Dlaczego teraz nie ostrzega, gdy pół Polski chce się zarejestrować w
    > BIK? Do rejestracji wymagane jest przesłanie skanu/zdjęcia D.O.
    Nie konieczny skan dowodu chyba. Można przelewem

  • 4. Data: 2016-08-31 10:01:49
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-08-31 o 09:26, Kamil Jońca pisze:

    > https://www.bik.pl/zakladanie-konta-list-polecony
    > Ja tam nic o skanie nie widzę.
    > KJ

    https://www.bik.pl/

    Klik "sprawdź" na głównym banerze = wejście na stronę z Nazgulem:
    https://www.bik.pl/k/ochrona/

    A potem klik "aktywuj ochronę" i:
    https://www.bik.pl/rejestracja

    A tam:
    Aby skrócić czas zakładania konta do minimum, przygotuj:
    -swój numer PESEL,
    -skan lub zdjęcie dowodu osobistego,
    -numer rachunku, z którego wykonasz przelew identyfikacyjny na kwotę 1zł
    (nie może to być konto firmowe ani wspólne).

    Faktycznie teraz znalazłem opcję założenia konta za pomocą listu
    poleconego, ale póki co nie udało mi się dotrzeć do formularza
    rejestracyjnego. Cały czas dostaję błąd:
    "Wystąpił błąd podczas wysyłania wiadomości e-mail z linkiem aktywacyjnym."

    No cóż, będę próbował.

    ps. Jakiś czas temu chciałem otrzymać standardowy "gratisowy" raport,
    bez zakładania konta, to nie było możliwości zrobienia tego bez
    przesłania skanu D.O.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2016-08-31 10:05:53
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-08-31 o 10:01, Miroo pisze:

    > -numer rachunku, z którego wykonasz przelew identyfikacyjny na kwotę 1zł
    > (nie może to być konto firmowe ani wspólne).

    Mam konto wspólne z małżonką. I co ma zrobić? Założyć nowe? :-)

  • 6. Data: 2016-08-31 10:46:16
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 31 sierpnia 2016 10:05:55 UTC+2 użytkownik z napisał:

    > Mam konto wspólne z małżonką. I co ma zrobić? Założyć nowe? :-)

    A to jakiś wielki problem ?
    W większości banków może być drugim RORem obok wspólnego - dostępnym w ST pod tym
    samym loginem.

  • 7. Data: 2016-08-31 10:52:46
    Od: z <...@...pl>

    > A to jakiś wielki problem ?
    > W większości banków może być drugim RORem obok wspólnego - dostępnym w ST pod tym
    samym loginem.

    Tylko po co? Żeby potem mieć problemy z jego zamknięciem ;-)

    Debilizm jakiś :-)

  • 8. Data: 2016-08-31 10:54:51
    Od: z <...@...pl>

    > A to jakiś wielki problem ?

    Chwila. Bo się nie znam :-)

    Mam konto wspólne ale oddzielne loginy.
    Na przelewie będę tylko ja.

  • 9. Data: 2016-08-31 13:13:49
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 31 sierpnia 2016 10:54:54 UTC+2 użytkownik z napisał:

    > Mam konto wspólne ale oddzielne loginy.
    > Na przelewie będę tylko ja.

    Ja też się do końca nie znam, ale zakładam, że skoro podają, że konto nie może być
    wspólne, to mają możliwość (a chyba mają - analogicznie jak z zakładaniem rachunków
    przelewem) sprawdzenia posiadacza/posiadaczy w inny sposób niż tylko po tym, co jest
    wpisane w danych przelewu - bo tu się zgodzę, że nadawca będzie tylko jeden - a nawet
    w db mam, dla konta wspólnego, możliwość wyboru - mogę jako nadawcę przelewu wstawić
    mnie albo żonę - cały czas tylko z mojego loginu.

    Zaś co do kłopotów z zamknięciem - jeśli się w takim banku, który robi kłopoty, ma
    konto wspólne, to lepiej jak najszybciej założyć w lepszym, a z kłopotliwego również
    ze wspólnym uciekać ;P

  • 10. Data: 2016-08-31 14:16:34

    > Zaś co do kłopotów z zamknięciem - jeśli się w takim banku, który robi kłopoty, ma
    konto wspólne, to lepiej jak najszybciej założyć w lepszym, a z kłopotliwego również
    ze wspólnym uciekać ;P

    Wszystkie banki takie same. To samo ścierwo :-)
    Żeby wysłać 1 zł mam zakładać nowe konto i czytać kilkadziesiąt stron
    regulaminu a potem dowiedzieć się o nowych opłatach od których dostanę
    odsetki od zera na koncie? ;-)