  • 1. Data: 2002-02-27 13:15:36
    Temat: BGZ e-Integrum - pierwsze wrazenia
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    W skrócie:
    Procedura rejestracji wygląda następująco - na stronie rejestrujemy
    się i robimy to uważnie, bo nadany sobie login i hasło będziemy
    wykorzystywać podczas logowania się do e-Integrum (to chyba jedyny
    bank, który umożliwia sobie nadanie własnego loginu/hasła). Duży PLUS.

    Po rejestracji wypełniamy wniosek o założenie konta. Następnie dzwonią
    (piątek rejesteracja, poniedziałek telefon) do nas, by potwierdzić
    dane i każą oczekiwać na kartę. Gdy ją dostaniemy (pocztą), to możemy
    udać się do wybranego podczas rejestracji oddziału i podpisać umowę.
    Nawiasem - Maestro (pierwszy plus), 3 lata ważności (drugi plus), ale
    za to tak brzydka, że aż ładna (minus). :))

    Na początek dostajemy mały debet (bodajże 200 czy 300zł). Kolejny duży
    PLUS.

    W oddziale odbieramy PIN-y i hasło do telecentrum oraz token. PIN do
    tokena ustalamy sam, ale do karty zmienić nie możemy.

    Możemy już wówczas zalogować się na stronie, ale do naszego interfejsu
    nie mamy podpiętego żadnego rachunku (zapewne podepną po otrzymaniu
    umowy)

    Interfejs użytkownika wygląda b. przyzwoicie. Ujmuje bogactwo funkcji,
    alarmy (SMS, email, web), gdy stan konta przekroczny określony poziom
    (w jedną lub w drugą stronę), dyspozycje, zmiana danych
    korespondencyjnych -- wszystko przez sieć. Zauważyłem także możliwość
    eksportu danych do formatu MS Chicken i jeszcze czegoś.

    Opłata 3zł/m-c, 50 groszy za każdego SMS-a (alarm), przelewy
    bezpłatne. % jakiś nędzny.

    Generalnie pierwsze wrażenia są znakomite -- żaden bank nie ma tak
    dopracowanego interfejsu. Za interfejs WIELKI PLUS.

    Więcej wrażeń, gdy będę mógł wykonywać przelewy.

    PS. Jest coś dla maniaków zabezpieczeń. Do zalogowania się potrzebny
    jest TOKEN, który btw. należy do tych bezpiecznych, tzn. pinowy. Z
    ekranu wprowadza się 6 cyfr i wpisuje 6 cyfr pokazanych przez token.
    Sam token jest wielgachny i nie nadaje się na brelok (BZWBK ma cnyba
    taki sam gadżet).

  • 2. Data: 2002-02-28 03:42:11
    Temat: Re: BGZ e-Integrum - pierwsze wrazenia
    Od: <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > wykorzystywać podczas logowania się do e-Integrum (to chyba jedyny
    > bank, który umożliwia sobie nadanie własnego loginu/hasła). Duży PLUS.

    Ja najpierw otworzyłem zwykłe konto w Integrum, a potem udostępniłem sobie
    kanał internetowy. Wygladało identycznie, z tym że w oddziale odebrałem tylko
    token i segregatotek :-)

    > Nawiasem - Maestro (pierwszy plus), 3 lata ważności (drugi plus), ale
    > za to tak brzydka, że aż ładna (minus). :))

    Z ust mi wyjąłeś ;-)

    > Generalnie pierwsze wrażenia są znakomite -- żaden bank nie ma tak
    > dopracowanego interfejsu. Za interfejs WIELKI PLUS.
    > Więcej wrażeń, gdy będę mógł wykonywać przelewy.

    Testowałem wielokrotnie - chodzą w obie strony bez zarzutu.
    Natomiast nie chodzi mi bajer z migającymi kratkami na ekranie, do których
    powinno się przystawić token.
    Jak działają to token ich nie czyta, a poza tym często nie działają.
    Mały to problem, bo można wklepać cyferki w token i po sprawie...

    > Sam token jest wielgachny i nie nadaje się na brelok (BZWBK ma cnyba
    > taki sam gadżet).

    Identyczny, tylko z inną nakleją nad wyświetlaczem.

    Ja ostatnio się zdenerwowałem na Integruma, jak nie mogłem się doprosić o
    przysłanie regulaminu prowadzenia rachunku.
    Inna sprawa, że gapa jestem - szukałem na www, a było jak wół na https... Tylko
    dlaczego dowiedziałem się o tym z pbb, a nie od banku...?

    Generalnie jednak jestem zadowolony.

    pozdrawiam
    maksymilian

  • 3. Data: 2002-02-28 15:24:47
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik <m...@p...onet.pl>
> [...]
    Tylko
    > dlaczego dowiedziałem się o tym z pbb, a nie od banku...?

    dlatego, ze na pbb odpowiadaja ci co sie na tym znaja a nie ci co muszą
    ;-))
    *** blad ***

  • 4. Data: 2002-02-28 21:31:10
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    begin --> 28 Feb 2002 04:42:11 +0100, w
    <5...@n...onet.pl>, <m...@p...onet.pl>
    napisał(-a):

> [...]
    > Jak działają to token ich nie czyta, a poza tym często nie działają.
    > Mały to problem, bo można wklepać cyferki w token i po sprawie...

    A wiesz, że pomyślałem o czymś takim, ale nie zauważyłem, że to
    zrobili? :)

    Na razie mam skuteczność 100%, ale z reguły musi kilka razy przelecieć
    to miganie, by token "załapał".

  • 5. Data: 2002-02-28 22:23:53
    Od: <m...@p...onet.pl>

    > Na razie mam skuteczność 100%, ale z reguły musi kilka razy przelecieć
    > to miganie, by token "załapał".

    No to w takim razie mam pecha, albo kiepawy monitor :-((

    pozdrawiam
    maksymilian