  • 1. Data: 2002-02-19 13:24:18
    Temat: BEST i managerowie z BRE ( za PB)
    Od: "martenss" <m...@b...pl>

    bardzo dziwna sprawa:

    komentarze:
    Zarząd Bestu tworzy nowy plan działania
    Tytuł komentarza: BRE Bank pogrzebał kolejną spółkę.
    Autor komentarza: XYZ
    Data: 2002-02-13 09:36:29
    Komentarz: Nie jest prawdą, że BRE przejął od BEST-u działalność
    pośrednictwa kredytowego. To była zwykła grabież. BRE jako spółka matka od
    początku rodzicielstwa nie robiła nic, aby wznieść spółkę córkę na wyżyny.
    Niestety BEST jest jedynie "córką adoptowaną" i z chwilą narodzin naturalnej
    córki zwanej Multibankiem, dziecko adoptowane stało się dzieckiem
    niechcianym. Obecna sytuacja jest taka, że BRE mydli oczy wszystkim dookoła,
    BEST zwolnił masę ludzi i w chwili obecnej generując głównie koszty jest na
    najlepszej drodzę do zakończenia żywota.

    Zarząd Bestu tworzy nowy plan działania
    Tytuł komentarza: Boscy menadżerowie z BRE
    Autor komentarza: Hans Kloss
    Data: 2002-02-14 17:02:30
    Komentarz: Zgadzam się z przedmówcą.
    Dodać wypada, że Best do obecnej sytuacji doprowadził desant nieudaczników z
    BRE, którzy po spieprzeniu wszystkiego co się dało, spieprzyli z powrotem.

    Zarząd Bestu tworzy nowy plan działania
    Tytuł komentarza: Orły i Sokoły
    Autor komentarza: Zorro Jan
    Data: 2002-02-15 11:13:29
    Komentarz: Od kiedy detalem w BRE zajęły sie Orły "bankowości detaliczej" ex
    PKO to BRE zaczeło odnoscić same pasma sukcesów, ale nietstety tylko
    ...pracowych sic!

    Polecam śledzenie ze szczególną uwagą sukcesów MUlibanku, mbanku i najnowżej
    trumny Multiportu.
    Ciekawe czy segment potencjalnych klientów Pionu detaliczego przyrasta tak
    jak założono w biznes planie???a jesli nie to skąd dolarki na pokrycie
    kosztów takiej struktury?

    Ciekawe dlaczego BRE nie podalo nigdy jakie były powody przerwania
    integracji BEST z BRE i jakie strony poniosły koszty tego fajerwerku?

    Ciekawe jaka firma konsaltingowa doradza BRE jak zaliczyć padaczkę...

    Moze potrzene sazmiany w Zarządzie tego pięknego logotypu - odpowiedzi
    udzielą chyba szybko udziałowcy

    A oto sprawca zamieszania: arykuł PB:

    "Sprawa sprzedaży Bestu, jednego z największych pośredników kredytowych,
    budzi spore emocje. Analitycy uważają, że dzięki kilku dziwnym transakcjom
    BRE Bank zmniejszył straty, jakie poniósł na tej inwestycji. Ponadto
    tajemniczy kupiec nie będzie musiał ogłaszać wezwania na 3 proc. akcji
    pozostających w obrocie giełdowym.

    BRE Bank, który do niedawna był właścicielem Best, twierdzi, że przejął od
    spółki działalność na rynku pośrednictwa kredytowego i część akwizytorów.
    Sprzedana natomiast została marka i pozostała działalność firmy.

    - Cały czas jesteśmy spółką zajmującą się pośrednictwem kredytowym - mówi
    Kamil Urzędowski, rzecznik prasowy Best.

    Nic nie wie natomiast o zmianie profilu działalności spółki.

    - Krzysztof Borusowski, kilka dni temu nominowany na prezesa Bestu,
    przygotowuje nową strategię rozwoju. Zapewne będą w niej również informacje
    dotyczące nowego profilu działalności. Na razie tylko wstrzymaliśmy
    przyjmowanie nowych wniosków kredytowych w kilkudziesięciu agencjach -
    wyjaśnia Kamil Urzędowski.

    Nie jest jednak w stanie podać, jaką siecią obecnie dysponuje Best i czy
    jakaś część agencji została sprzedana.

    Spółka dysponuje 80 przedstawicielstwami na terenie całego kraju. To właśnie
    ta sieć oraz licencja giełdowa mogły stanowić wartość dla nowego
    tajemniczego inwestora.

    - Sama licencja giełdowa wyceniana jest na kilkaset tysięcy złotych.
    Wszystko zależy od jakości spółki. Licencja Besta może być warta od 100 do
    200 tys. zł - ocenia Marcin Materna, analityk BIG BG.

    W jego opinii, Best razem ze swoją siecią placówek doskonale nadaje się do
    przekształcenia np. w firmę brokerską, zajmującą się choćby sprzedażą
    ubezpieczeń.

    Analitycy podkreślają nietypowość transakcji sprzedaży firmy pośrednictwa
    kredytowego przez BRE Bank.

    - BRE Bank dokonał ciekawej operacji. Najpierw kupił trzy spółki - IT
    Adviser, IT Trader i Leszek 3, po kilku dniach sprzedał im oraz należącemu
    do niego funduszowi TPFR-BRE cały 97,01-proc. pakiet akcji Bestu. Następnie
    wszystkie spółki obiecał sprzedać osobie fizycznej. Tajemniczy inwestor
    stanie się więc pośrednio właścicielem Bestu. Z komunikatów można sądzić, że
    wszystkie operacje, w tym również warunkowa umowa sprzedaży firm, nastąpiły
    w połowie grudnia ubiegłego roku - informuje Marcin Materna.

    Nie jest jednak w stanie wyjaśnić przyczyny przeprowadzenia tak dziwnej
    operacji.

    - To zabieg księgowy, który prawdopodobnie miał umożliwić zmniejszenie
    straty, jaką BRE Bank poniósł na tej transakcji. Gdyby operacja nie została
    tak przeprowadzona, bank zapewne poniósłby większą porażkę - twierdzi jeden
    z analityków.

    Jest też inne wyjaśnienie.

    - Jeśli inwestor bezpośrednio kupiłby od BRE Banku cały pakiet Bestu,
    musiałby ogłosić wezwanie na 3 proc. akcji pozostających w wolnym obrocie.
    Natomiast kupienie czterech firm, które dysponują wszystkimi walorami Bestu,
    nie wymaga wezwania - tłumaczy Paweł Gwiazda, analityk PBK Asset Management.

    W opinii analityków, trudno szacować, jaką stratę poniósł bank w wyniku tej
    operacji. Wojciech Kostrzewa, szef BRE Banku, twierdzi, że niedużą. Jego
    zdaniem, sprzedaż była najlepszym rozwiązaniem, o czym bank miał się
    przekonać dopiero po zakupie Bestu i wprowadzeniu programu restrukturyzacji.

    - Uważam, że BRE Bank stracił na tej transakcji brutto około 40 mln zł -
    twierdzi Marcin Materna.

    Oprócz pokrycia różnicy między ceną zakupu i sprzedaży spółki bank poniósł
    również nakłady na restrukturyzację. Efekt jest taki, że Best po trzech
    kwartałach ubiegłego roku miał dodatni wynik finansowy.

    - W ubiegłym roku podpisaliśmy 67,5 tys. umów kredytowych ogółem na 213 mln
    zł - mówi Kamil Urzędowski.

    Jednak nie jest w stanie podać, jaka część z nich powiększyła portfel
    kredytów w sytuacji nieregularnej. BRE Bank nie chciał komentować szczegółów
    sprzedaży Bestu."

    Beata Tomaszkiewicz

  • 2. Data: 2002-02-19 13:32:00
    Temat: Re: BEST i managerowie z BRE ( za PB)
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    >
    > Ciekawe jaka firma konsaltingowa doradza BRE jak zaliczyć padaczkę...
    >
    > Moze potrzene sazmiany w Zarządzie tego pięknego logotypu - odpowiedzi

    A to co za komentarz?
    Sledzenia sukcesow tych dwoch bankow??? widac, ze jakis bardzo znajacy sie
    osobnik to pisal.
    Co jak co - ale wydaje mi sie, ze wystarczy tlyko przeszukac archiwum Rzepy
    zeby zobaczyc jak przedstawiciele banku widzieli przyrost klientow a jaki
    byl on faktyczny - co zadaje jednoznacznie klam twierdzeniom, o ktorych w
    gorze....
    Najpierw pytanie czy "przyrasta tak jak zalozono" a pozniej... odpowiada a
    jesli nie - bez opcji, a jesli tak, co wiecej cala ta sruktura jest na tym
    oparta.

    Dalej idac calosc konstrukcji myslowej jest oparta na falszywych
    fundamentach - stad falszywe wnioski - BRE mial w zeszlym roku 2gi wynik z
    bankow notowanych na gieldzie... Czyli kase zarabia - wiec... :)

    Co do udzialowcow - skoro BRE chce skupic i umorzyc czesc akcji... Ech
    te "najnowz" koment. o kant pupy potluc :)))

    Swoja droga - tak to chyba jest wszyscy narzekaja na Pekao ostatnio, ze
    uciekaja i tak dalej i tak dalej, a ten takie zyski przyniesie, ze...