  • 1. Data: 2002-07-09 09:04:52
    Temat: BANKU SZUKAM
    Od: "IRCio" <i...@n...spam.poczta.fm>

    Witaycie;

    Jestem studentem - dostalem stypendium na wyjazd do Niemiec na pol roku.
    Teraz chce dograc kwestie finansowa i szukam banku, na ktory moglabymi
    wplywac gotowka, a ja moglbym wzglednie ja wybierac - moze mi cos doradzicie
    ?
    Myslalem o tym by zalozyc sobie bank internetowy w Polsce, na ktory
    rodzice moglibymi wplacac pieniazki, ja natomiast przy pomocy sieci
    przelewalbym sobie je na konto niemieckiego banku ( wiadomo ze za granioca
    pobierana jest prowizja od wyboru z bankomatu - dlatego pomysl o zalozeniu
    tam konta w jakims banku)
    A tak wogole :
    CZy pobierana jest oplata przy przelwie do zagranicznego banku gotowki ?
    Okolo ilu trzeba zaplacic wplacajac przelewem (juz poza siecia) na konto
    niemieckiego banku ?

    Myslalem o Lucas Banku;
    Czy do moich rozwiazan jest on dobry ? Pozwoli mi na swobodna komunikacje
    miedzy bankami ? (mozna moze w nim w obcej walucie wplacac ? )
    A moze macie lepsze rozwiazania, biorac pod uwage fakt ze chce miec to
    wszystko jak najnizszym kosztem ? Moze kto zna sie na niemieckich bankach ?
    Chyba najlepiej bedzie w Sparkase hm ?

    Wezcie pod uwage tez to, ze chcialbym miec tez mozliwosc placenia karta
    (polskiego banku w razie bezpieczenstwa) w niemieckich sklepach ( o ile sie
    orientuje to za to nie pobieraja prowizji (pomijajac przelicznik euro) ? )

    Moze lepiej jakies konto walutowe zalozyc ?
    Moze ktos mial jakies doswiadczenia w tym wzgledzie ?

    Dzieki za wszystkie odpowiedzi;

    IREK
    =======================================

  • 2. Data: 2002-07-09 09:41:28
    Temat: Re: BANKU SZUKAM
    Od: "Bolek" <1...@p...gazeta.pl>

    www.advance-bank.de
    + Nie terzeba zameldowanie. Zerowe oplaty. Duzo bankomatow (o ile dosteniesz
    karte)... Wszystko przez dowolna niemiecka poczte...
    - Zerowe oprocentowanie
    Ale na pewno sa lepsze...

  • 3. Data: 2002-07-09 10:41:37
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "IRCio" <i...@n...spam.poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > Teraz chce dograc kwestie finansowa i szukam banku, na ktory moglabymi
    > wplywac gotowka, a ja moglbym wzglednie ja wybierac - moze mi cos

    Millennium Unikonto?
    0 lub 2zl/mc za prowadzenie (gdy saldo <500zl)
    oprocentowanie praktycznie ~0
    VE 15zl/rok, wydawana w 2 dni
    wyplata z bankomatu za granica 3,50zl za szt.- jedna z najtanszych pod tym
    wzgledem ofert w kraju

> [...]
    granioca
    > pobierana jest prowizja od wyboru z bankomatu - dlatego pomysl o zalozeniu

    Koszty przelewow za granice cie zjedza.
    O ile znajdziesz bank internetowy realizujacy takowe (ja nie szukalem).
    DUZO taniej jest wyplacac karta z konta polskiego niz przelewac (i
    przewalutowywac) do banku zgranicznego. IMHO

    > A tak wogole :
    > CZy pobierana jest oplata przy przelwie do zagranicznego banku gotowki ?

    TAK!!

    > A moze macie lepsze rozwiazania, biorac pod uwage fakt ze chce miec to
    > wszystko jak najnizszym kosztem ?

    Jak wyzej.

> [...]
    sie
    > orientuje to za to nie pobieraja prowizji (pomijajac przelicznik euro)
    ? )

    W Niemczech moze byc trudno z placeniem VE.
    Potrzebna bedzie wypukla raczej.

    > Moze lepiej jakies konto walutowe zalozyc ?

    PKO BP daje VC ktora mozna skojarzyc z kontem walutowym w tym banku.
    Ale to jest charge wiec 1% od bezgotowkowych i 3% od wyplat z bankomatu.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 4. Data: 2002-07-09 11:53:11
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    "IRCio" <i...@n...spam.poczta.fm> wrote in message
    > Moze lepiej jakies konto walutowe zalozyc ?
    > Moze ktos mial jakies doswiadczenia w tym wzgledzie ?

    Albo MultiKonto jestem bez karty (1 zł/mies) i z niego możesz wykonywać
    przez Internet przelewy na swoje konto niemieckie.
    Albo Fortis e-Pakiet i za 7 zł/mies dostaniesz kartę Visa Electron, którą
    będziesz mógł bezpłatnie wypłacać w bankomatach na całym świecie! a więc
    także bezpłatnie w Niemczech.

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 5. Data: 2002-07-09 12:33:43
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl> napisał
    w wiadomości news:ageir8$t3d$1@shilo.silesia.pik-net.pl...
    > "IRCio" <i...@n...spam.poczta.fm> wrote in message
    >
    > Albo MultiKonto jestem bez karty (1 zł/mies) i z niego możesz wykonywać
    > przez Internet przelewy na swoje konto niemieckie.

    Moglbys podac koszt przelewu?
    Wplacam rownowartosc 100 EUR w zlotowkach do Multi i przelewam do D.
    Ile EUR otrzymam w banku w D?

    > Albo Fortis e-Pakiet i za 7 zł/mies dostaniesz kartę Visa Electron, którą
    > będziesz mógł bezpłatnie wypłacać w bankomatach na całym świecie! a więc
    > także bezpłatnie w Niemczech.

    Wedlug wielokrotnie tu powtarzanych ostrzezen Fortis kroi tak przy
    przeliczaniu z walut obcych na PLN, ze taniej jest wyplacac kartami, ktore
    nie sa "bezprowizyjne"...;-))
    Ja nie sprawdzalem.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 6. Data: 2002-07-09 12:52:59
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > Wedlug wielokrotnie tu powtarzanych ostrzezen Fortis kroi tak przy
    > przeliczaniu z walut obcych na PLN, ze taniej jest wyplacac kartami, ktore
    > nie sa "bezprowizyjne"...;-))
    > Ja nie sprawdzalem.

    Do tego Fortis ma VE\VC wiec bedzie przeliczane przez dolary :((

    Lepiej chyba citka-maestro lub moze DB24 - chyba wyplaty za w bankomatach
    DB24 za granica za free, a tych jest sporo w Niemczech. Tyle, ze DB24 daje
    chyba VE :(( wiec przez dolary :(

    Nie wiem czy przelewy nie wyjda taniej, a na miejscu zalozyc sobie jakies
    konto w Euro.
    pzd

  • 7. Data: 2002-07-09 14:12:07
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> wrote in message
    > Moglbys podac koszt przelewu?
    > Wplacam rownowartosc 100 EUR w zlotowkach do Multi i przelewam do D.
    > Ile EUR otrzymam w banku w D?

    NIE ma na to pytanie odpowiedzi jednoznacznej. Jeśli jednak miałbym
    przedstawić jakiś koszt przybliżony to mamy:
    - 0,15% kwoty przelewu (min. 20 zł max 200 zł) - tutaj: 20 zł
    - kilka EUR po stronie niemieckiej (prawodopodobnie 3,50 EUR)
    Razem koszty: ok. 8,50 UER.
    Przypominam jeszcze raz - proszę się na to nie powoływać - jest to przykład.
    Koszty po stronie amerykańskiej (jeśli jest przelew do USA :-) to już może
    być ok. 20 USD.
    Generalnie 100 EUR to nieopłacalna kwota. Przy np 1000 EUR otrzymujemy w
    Niemczech 991,50 EUR. Prowizja wyniesie więc ok. 0,85%. I tak dużo mniej niż
    z bankomatu - poza tym nie ma przewalutowania (a więc strat na kursach).

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 8. Data: 2002-07-09 15:57:42
    Od: "blad" <b...@W...pl>

> [...]
    > z bankomatu - poza tym nie ma przewalutowania (a więc strat na kursach).

    dlatego zamiast przelewac trzeba miec rachunek np w citi z karta Maestro
    w tym wypadku to bedzie najkorzystniej - rodzice tu w PLN wplacaja na rachunek a
    student w Niemczego wyplaca sobie karta M. ile chce i niewielka oplata za
    pojedyncza operacje i korzystnym przelicznikiem.

    ja tak zrobilem z VE BIG-BG (tez stala oplata 3,50) i Anglia jak moja córka tam
    studiowale przez jeden semestr. Ona sobie co tydzien pobierala "tygodniowke" na
    czynsz i drobne wydatki
    *** blad ***

  • 9. Data: 2002-07-09 16:56:07
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik Krzysztof Kowalski <kowalski@___wytnijto___bankier.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ageqvo$2h6$...@s...silesia.pik-net.pl...
> [...]
    niż
    > z bankomatu - poza tym nie ma przewalutowania (a więc strat na kursach).

    Dzieki za info. Prawde mowiac myslalem ze bedzie jeszcze drozej...
    Nie zanizyles troche? :-))

    1. Oczywiscie JEST przewalutowanie bo wplacamy "w zlotowkach" (patrz wyzej -
    moje pytanie). Gdyby wplata byla w EUR to przewalutowanie tez jest, tylko
    dokonuje sie w kantorze...;-) Jesli chcielibysmy porownywac operacje karta i
    przelew w tym samym banku to przewalutowanie nastepuje po tym samym kursie.
    Wniosek - brak przewagi dla przelewu.

    2. Kiedy sobie przypomne napisy na bankomacie w Kolonii, ktore straszyly
    prowizjami na poziomie min. 10DEM lub min. 20DEM (dla klientow innych bankow
    niemieckich) tudziez doniesienia naszej prasy o srednim koszcie przelewu
    pomiedzy bankami roznych krajow Unii na poziomie 10EUR to jakos nie brzmi mi
    wiarygodnie to 3,50EUR wg twoich wyliczen... Ale skoro nie mam lepszych
    danych.... BTW ja zaplacilem prowizje za wyplate w tym bankomacie 3,50zl. Te
    wyzsze byly dla posiadaczy kart z niemieckich bankow...;-))

    3. Zapewne student wyjezdzajacy na stypendium ucieszylby sie z regularnych
    przelewow na kwoty przekraczajace 1000EUR, ale IMO to troche sporo.
    Proponuje rozpatrzec przelew na kwote ok 250EUR (+- 1000PLN czyli limit
    normalny dla wielu kart platniczych). Wtedy z porownania (VE Millennium vs
    przelew Multi+Maestro niemieckie) nam wychodzi:
    - przewalutowanie - przyjmijmy ze bez roznicy Multi czy Millennium choc ja
    bym obstawial, ze w Millennium taniej, (ale minimlnie taniej);
    - utrzymanie kont: od 0 do 2zl/mc Millennium vs 1zl/mc Multi + koszt konta i
    karty w D=??? ehmmm, dlaczego ja sadze ze ze w D drozej???...;-))
    - prowizja Millennium 3,50zl tj. 0,35% vs 8,50EUR tj. 3,4%

    IMHO jesli juz korzystac z Multi to ja bym wolal wyplacac ich karta i placic
    te 3% prowizji niz bawic sie w dwa banki i przelewy.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 10. Data: 2002-07-10 08:11:33
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    "Slawek Kos" <s...@p...com> wrote in message
    > IMHO jesli juz korzystac z Multi to ja bym wolal wyplacac ich karta i
    placic
    > te 3% prowizji niz bawic sie w dwa banki i przelewy.

    Będzie to korzystne kiedy i tak będzie miał konto w banku niemieckim. Przy
    pobycie min. półrocznym i tak mu się przyda.

    Pozdrawiawm
    K. Kowalski